Świąteczne torby zakupowe Primark z możliwością ponownego wykorzystania!
W Primark dążymy do tego, aby stać się bardziej zrównoważoną firmą we wszystkich obszarach naszej działalności. Sezon świąteczny jest idealnym momentem do podejmowania świadomych wyborów zakupowych, oczywiście jak na Primark przystało – w niesamowitych cenach.
Napawa nas dumą fakt, że byliśmy jednym z pierwszych sprzedawców detalicznych, który postawił na bardziej ekologiczną alternatywę dla toreb plastikowych, kiedy w 2001 roku wprowadziliśmy na rynek nasze kultowe, w 100% nadające się do recyklingu brązowe torby papierowe. Teraz chcemy pójść dalej. W tym sezonie świątecznym zachęcamy klientów, aby nadali swoim torbom zakupowym drugie życie, wykorzystując je ponownie jako papier do pakowania. Dlatego zaprojektowaliśmy je na nowo, używając świątecznego wzoru w czerwonym kolorze i dodając przywieszki prezentowe.
Jedną z głównych idei Primarka jest to, by zrównoważone życie było przystępne cenowo i dostępne dla wszystkich. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na etykietach produktowych Primark Cares w sklepie Primark.
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.