Super Prezenty inwestują w mural oczyszczający powietrze – tym razem w Krakowie!
Super Prezenty kontynuują wspieranie środowiska poprzez kolejną odsłonę współpracy z fundacją EcoEvolution.org i z Grupą RW. Jej wynikiem jest powstanie kolejnej ekologicznej reklamy wielkoformatowej. Tym razem można ją zobaczyć w Krakowie, naprzeciwko wejścia do Galerii Krakowskiej, gdzie marka Super Prezenty posiada swój sklep stacjonarny.
Pierwszy mural sygnowany logiem Super Prezentów powstał w Warszawie na ul. Wilczej i widnieje tam od listopada. Krakowski mural powstały na początku grudnia jest znacznie większych rozmiarów; jego powierzchnia wynosi aż 100 m2. Czy to dobrze? Oczywiście – w końcu im większy mural, tym więcej pożytku dla środowiska!
Oba murale zostały namalowane przy użyciu specjalnej farby KNOxOUT, która redukuje tlenki azotu. Taki skład farby minimalizuje zanieczyszczenia powietrza wywołane smogiem.
Dlaczego Kraków?
Czynnikami przemawiającymi za wyborem Krakowa w kontekście prowadzenia dalszych działań prośrodowiskowych są: stan powietrza i poziom zanieczyszczenia spowodowany smogiem. Ostatnie informacje dotyczące jakości powietrza – zarówno w tym mieście, jak i Warszawie – są bardzo niepokojące.
Problem dotyczący smogu jest tematem poruszanym w skali międzynarodowej. Marka Super Prezenty postanowiła wyjść naprzeciw potrzebom konsumentów i stworzyć projekt, który wpłynie na architekturę miasta wizualnie, a także przyczyni się do poprawy jakości życia jego mieszkańców.
Kraków to także istotne miasto w odniesieniu do działania marki Super Prezenty, która posiada w stolicy Małopolski aż 4 punkty handlowe. Łącząc promocję firmy z troską o środowisko, marka spod znaku różowego słonia udowadnia, że marketing może być twórczy, ciekawy i pożyteczny.
Pożytek tkwi w składzie!
Stworzenie ekologicznych murali przy użyciu farb KNOxOUT pozwoli zredukować szkodliwe zanieczyszczenia z powietrza i zneutralizować liczne bakterie bądź wirusy, by nie dopuścić do rozwinięcia pleśni czy rozprzestrzeniania drobnoustrojów.
Wszystko to za sprawą formuły nano-dwutlenku-tytanu, który w kontakcie z promieniami słonecznymi uaktywnia reakcje chemiczne likwidujące wszelkie zanieczyszczenia i mikroorganizmy. Ponadto farby KNOxOUT nie produkują lotnych związków organicznych i redukują tlenki azotu wytwarzane podczas jazdy samochodem czy innymi pojazdami spalinowymi.
Murale a misja Super Prezentów
Decyzja o stworzeniu w Krakowie ekologicznego muralu powstała z chęci wsparcia działań CSR-owych w sposób odpowiadający filozofii marki, jak też mieszkańcom samego Krakowa. Murale to bowiem jedna z najchętniej wskazywanych form reklam wielkoformatowych, którą chcieliby oglądać mieszkańcy różnych miast, ze względu na jej aspekt wizualny i estetyczny, który wpływa pozytywnie na architekturę całego miasta.
Marka Super Prezenty ma w ten sposób nadzieję, że dzięki stworzeniu tych dwóch eko-murali małymi krokami przyczyni się do poprawy jakości powietrza w największych metropoliach w Polsce i pozostanie w świadomości konsumentów jako marka nieobojętna na problemy środowiskowe, a także działająca na rzecz poprawy jakości życia mieszkańców Polski.
Dzień Ziemi 2024 – świętowanie przez działanie. Jak dbać o planetę na co dzień?
Plac Defilad wykorzysta wodę z drugiego obiegu
Wysoce energooszczędne lampy Lena Lighting na terenie marketu budowlanego Mrówka
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Brytyjscy naukowcy dowiedli, że odczuwania szczęścia można się nauczyć. Trzeba jednak stale to ćwiczyć
Sześcioletnie badania, połączone z prowadzeniem kursów uczących tego, jak poprawić samopoczucie i stać się człowiekiem szczęśliwym, wykazały, że stosując odpowiednie strategie, można uzyskać zadowalające rezultaty. Przejście kursu prowadzonego przez naukowców z Uniwersytetu Bristolskiego umożliwia poprawę parametrów świadczących o samopoczuciu nawet o 15 proc. Okazuje się jednak, że zalecane ćwiczenia należy wykonywać trwale – w przeciwnym razie następuje regres do poziomu sprzed ich wdrożenia. Dobre wyniki badań skłoniły ich autora do wydania poradnika. Jego polskojęzyczna wersja ukaże się w maju.
Konsument
Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi
Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.
IT i technologie
Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności
Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.