SoftBlue Mobility porzesza swoją działalność
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Profilem działalności firmy będzie także łączenie autorskich rozwiązań teleinformatycznych z nowoczesnymi metodami ochrony środowiska z dziedziny fotowoltaiki, na bieżąco udoskonalanymi we własnym Centrum Badawczo – Rozwojowym. SoftBlue w spółce zależnej posiada 50 proc. udziałów.
- Przez lata działalności w biznesie wypracowaliśmy unikalne kompetencje projektowe i realizacyjne, między innymi w obszarze Software House, Badań i Rozwoju, Inżynierii Wykonawczej, czy Consultingu. Na bazie tych doświadczeń, zdecydowaliśmy, że jesteśmy gotowi, aby rozpocząć specjalizację w obszarze ekologicznych rozwiązań z zakresu fotowoltaiki. W naszej ocenie system ten zasługuje na wzrost popularności w naszym kraju, m.in. z uwagi na płynące z niego korzyści – mówi Michał Kierul, prezes SoftBlue. – Działalność odrębnej spółki SoftBlue Mobility jest dla nas także kolejnym krokiem w kierunku uproszczenia struktur SoftBlue oraz jej rozwoju. – dodaje.
Profilem działalności SoftBlue Mobility jest dostarczanie efektywnych i autorskich rozwiązań do zarządzania odbiornikami. Celem systemu jest wykorzystywanie energii wyprodukowanej z ogniw fotowoltaicznych, które przetwarzają światło słoneczne w energię elektryczną. Spółka chce tworzyć autorskie rozwiązania z dziedziny fotowoltaiki i na bieżąco udoskonalać je we własnym Centrum Badawczo – Rozwojowym.
Fotowoltaika posiada niezliczone korzyści. Jest w pełni ekologicznym, naturalnym rozwiązaniem, które przekłada się przede wszystkim na oszczędności finansowe dla osób korzystających z jej działania. Fotowoltaika pokrywa 100 proc. zapotrzebowania na energię.
- Rozwiązania z zakresu fotowoltaiki to nie jedyny obszar, zwrócony w kierunku ochrony środowiska, w którym działamy. Stworzyliśmy już SoftBlue AirDron, czyli system wspomagający pomiar zanieczyszczeń w powietrzu. Oprócz badania aktualnego poziomu stężenia szkodliwych dla zdrowia substancji, dron zbiera informacje o gospodarstwach używających materiałów zabronionych w celach grzewczych. Nasze rozwiązanie jest przydatne m.in. instytucjom publicznym, czy służbom mundurowym – dodaje Michał Kierul.
***
SoftBlue SA to innowacyjna spółka, która powstała 2003 roku w Bydgoszczy. Firma komercjalizuje badania naukowe oraz prowadzi działania doradcze dla instytucji publicznych i biznesu, a także projekty dedykowane systemom IT. Spółka posiada grono ekspertów, dzięki którym uruchomiony został własny Dział Badań i Rozwoju, skupiający się na trzech głównych obszarach: biotechnologii, teleinformatyce oraz programowaniu.
SoftBlue prowadzi szereg działań mających na celu udogodnienia dla społeczeństwa oraz ochronę środowiska. Spółka opracowała już między innymi autorskie systemy w dziedzinie ochrony powietrza np.: Softblue Airdron
SoftBlue jest członkiem Europejskiej Agencji Kosmicznej (European Space Agency).
Od 2015 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect.
Strona główna SoftBlue: https://softblue.pl/
SoftBlue Mobility: http://mobility.softblue.pl/
Dodatkowych informacji udziela:
Ewa Mościcka
InnerValue Investor Relations
e.moscicka@innervalue.pl
+48 535 562 945

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.