Komunikaty PR

Sieć Lidl Polska stworzyła łąki kwietne przy swoich sklepach!

2021-08-06  |  00:47
Biuro prasowe

Na jednej łące może występować nawet 300 gatunków roślin i zwierząt. Łąka to również przestrzeń do życia, pożywienia i rozmnażania dla owadów. Szczególnie pszczoły, odgrywają ogromną rolę w całym ekosystemie, m.in. zapylając rośliny. Jeżeli stworzymy im odpowiednie warunki, wspomożemy ich mozolną, a jednocześnie bardzo ważną pracę. Co więcej, łąka to bardziej ekologiczne rozwiązanie niż trawnik – korzenie jej roślin są długie, dzięki czemu wchłania dwa razy więcej wody niż trawa i doskonale radzi sobie w trakcie suszy, a podczas obfitych deszczy chroni przed podtopieniami. W ciągu jednego sezonu trawnik wymaga koszenia ok. 20 razy, natomiast łąka jedynie dwóch. Zaletą łąki jest to, że nie wymaga żadnych środków chemicznych ani nawozów. Docenimy również fakt, że pomaga walczyć ze smogiem oraz ochładza powietrze.[1]

 

Nasze sklepy to najczęściej obiekty wolnostojące z parkingami oraz terenami zielonymi. Przy części z nich istnieje przestrzeń, którą możemy zagospodarować i tak np. zamiast sadzić standardowy trawnik stworzyliśmy łąki kwietne. Jest to trend widoczny na całym świecie, nierzadko w dużych miastach, w których tego naturalnego środowiska dla owadów brakuje. Rozwiązanie to jest zdecydowanie bardziej ekologiczne i przyjazne dla środowiska, dlatego z ogromną radością wprowadziliśmy je testowo przy wybranych sklepach Lidl w Lublinie, Wrocławiu, Opolu Lubelskim, Ustroniu Morskim oraz Warszawie. Wierzymy, że w ten sposób zainspirujemy inne podmioty na rynku do tworzenia łąk i wspierania bioróżnorodności, która ma wpływ na ochronę klimatu” – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska. „Jest to pierwszy rok kwitnięcia naszych łąk – zostały posadzone wiosną, jednak efekty już są widoczne. Zastosowaliśmy różne rodzaje nasion do łąk, aby sprawdzić, które mieszanki są najlepsze. W następnym kroku łąki zostaną odchwaszczone oraz dosiane, co sprawi, że w kolejnych latach jeszcze lepiej będą spełniały swoją funkcję”dodaje Aleksandra Robaszkiewicz.

Jednocześnie firma Lidl Polska podkreśla, że każdego dnia dostarczając klientom żywność oraz najpotrzebniejsze produkty, jest świadoma swojej odpowiedzialności za ochronę ekosystemów. Wspólnie z partnerami Lidl opracowuje pierwszy standard rolniczy skoncentrowany na bioróżnorodności dla konwencjonalnej produkcji owoców i warzyw. Standard będzie dostępny dla wszystkich producentów Lidla w Europie, jako rozszerzenie aktualnego standardu GLOBALG.A.P, zgodnie z którym funkcjonują wszyscy dostawcy owoców i warzyw do sklepów Lidl Polska. Prace potrwają do końca 2021 roku. Utrata bioróżnorodności stanowi egzystencjalne zagrożenie dla ekosystemów, dlatego rozwijając pierwszy standard bioróżnorodności dla rolnictwa konwencjonalnego, Lidl przyczynia się do jej ochrony.

 

 


[1] https://laka.org.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Dwóch na trzech konsumentów chce ograniczyć sprzedaż produktów w plastiku Biuro prasowe
2023-05-22 | 01:00

Dwóch na trzech konsumentów chce ograniczyć sprzedaż produktów w plastiku

Większość Polaków chce, aby ustawowo zmniejszyć ilość produktów dostępnych w plastikowych opakowaniach. Austriacka marka Waterdrop stara się przeciwdziałać problemowi
Ekologia BRAK ZDJĘCIA
2023-05-18 | 09:10

SHEIN chce zostać globalnym liderem w przetwarzaniu nadwyżek magazynowych dzięki

SHEIN, globalny sprzedawca ubrań, kosmetyków i produktów z kategorii lifestyle oraz Queen of Raw, globalna firma technologiczna zajmująca się gospodarką cyrkularną, ogłosiły współpracę. Jej celem jest wsparcie celu
Ekologia Warszawiacy ukwiecają miasto z Elektrownią Powiśle i Fundacją Kwietna
2023-05-12 | 14:04

Warszawiacy ukwiecają miasto z Elektrownią Powiśle i Fundacją Kwietna

Warszawa rozkwita na wiosnę – już w najbliższą sobotę odwiedzający Elektrownię Powiśle będą mogli dołączyć do kwietnej rewolucji i ukwiecać miejskie balkony i parapety. Każdy,

Transmisje online

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Dorośli i młodzież rozmijają się w postrzeganiu cyberzagrożeń. Dzieci najbardziej boją się hejtu ze strony rówieśników

W Polsce cyberprzemoc dotyka przynajmniej raz w miesiącu 13 proc. dzieci w wieku szkolnym, czyli nawet dwukrotnie częściej niż w innych krajach Europy – wynika z danych projektu EU Kids Online, przytaczanych w raporcie Fundacji Orange „Dojrzeć do praw”. Jak wynika z wypowiedzi dzieci i młodzieży uczestniczących w badaniach jakościowych przeprowadzonych na potrzeby tego raportu, to właśnie cyberprzemoc rówieśnicza i mowa nienawiści są największym zagrożeniem w sieci, którego się obawiają. Podobnie jak upubliczniane screeny wiadomości prywatnych czy filmów i zdjęć robionych z ukrycia, z czym wiąże się narażenie na kpiny i hejt. Z jednej strony młodzi są zmęczeni korzystaniem z sieci, ale z drugiej – czują przymus bycia ciągle online, obawiając się wykluczenia z grupy.

Partner serwisu

Venture Cafe Warsaw

Firma

Wpływ sztucznej inteligencji na rynek pracy nie jest powodem do paniki. Żadna ze zmian technologicznych nie wywołała masowego bezrobocia

Sztuczna inteligencja jest w stanie optymalizować procesy oraz ułatwiać przewidywalne, powtarzalne zadania. Dlatego z czasem może wyprzeć część zawodów, choć w ich miejsce pojawią się nowe. Eksperci różnią się też w ocenach, które profesje czekają największe zmiany albo całkowita automatyzacja. Wśród tych „nietykalnych” wymienia się m.in. te, w których niezbędne są typowo ludzkie cechy, jak inteligencja emocjonalna, nieszablonowe myślenie albo umiejętności nawiązywania relacji międzyludzkich. AI raczej nie wyprze też zawodów takich jak hydraulik, murarz czy elektryk. Powody do obaw mogą mieć jednak matematycy i księgowi, chociaż eksperci wspominają raczej o zwiększaniu ich produktywności, a nie znikaniu tych zawodów z rynku.

Finanse

Start-upy nie narzekają na brak dostępu do finansowania. Równie ważny jest dla nich mentoring i wsparcie ekspertów

Polskie start-upy dobrze sobie radzą na europejskim i globalnym rynku, chętnie kierują swoje rozwiązania do dużych firm i korporacji, a ich domeną jest głównie software – wynika z ostatniego raportu Fundacji StartUp Poland. Jak wskazuje założyciel funduszu EEC Ventures Konrad Sitnik, tym, co warunkuje sukces, jest przede wszystkim determinacja founderów i dobry, skalowalny model biznesowy. – Ostatni element do tej układanki to jest mądry inwestor, który poza pieniędzmi zapewni również mentoring i wsparcie intelektualne – mówi ekspert. Taką rolę chce pełnić Tauron, który ze start-upami ściśle współpracuje już od kilku lat, oferując im autorski program akceleracyjny.

Współpraca

Obsługa konferencji prasowych

Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.