Komunikaty PR

SHEIN stawia na cyfrowy druk termotransferowy. To krok w stronę zrównoważonej pr

2023-01-04  |  16:40

SHEIN, internetowy sprzedawca produktów modowych, kosmetycznych i lifestylowych, wdraża do swojej produkcji metodę cyfrowego druku termotransferowego. Celem tego działania jest przyspieszenie wydajności drukowania i zmniejszenie negatywnego wpływu produkcji tekstyliów na środowisko. Firma przekształciła już ponad 50% produkcji druku z tradycyjnego na cyfrowy termotransferowy.

Marka SHEIN nie zwalnia tempa i stawia kolejny krok w ramach swojego wieloletniego planu redukcji gazów cieplarnianych. Tym razem wprowadza do swojej produkcji metodę cyfrowego druku termotransferowego. Ta mniej wodochłonna technologia drukowania, odpowiednia do tworzenia małych partii odzieży, pomaga zmniejszyć ilość odpadów oraz oszczędzić zasoby tekstylne.

Chociaż metody druku cyfrowego są droższe, niż tradycyjny sitodruk, to ich stosowanie niesie za sobą szereg korzyści, np. zmniejszenie zużycia wody i energii. Cyfrowy termotransfer to technologia druku, w której barwniki są drukowane na specjalnym papierze termotransferowym przed przeniesieniem go na tkaninę, w celu utworzenia wzoru. Podczas gdy tradycyjny sitodruk zużywa 0,49 tony wody do wyprodukowania 100 metrów tkaniny, technologia cyfrowego druku termotransferowego w SHEIN praktycznie nie zużywa wody. Dzięki temu jest bardzo wydajna i zmniejsza odpady tekstylne. W przeciągu ostatnich czterech lat, wdrożenie tego modelu pozwoliło firmie SHEIN zaoszczędzić 590 000 ton wody, co odpowiada około 1,18 miliarda butelek o pojemności 500 ml. W  audycie przeprowadzonym przez Bureau Veritas (BV) - światowego lidera w zakresie usług testowania, inspekcji i certyfikacji -  potwierdzono, że cyfrowy druk termotransferowy w SHEIN jest procesem drukowania bez odpadów wodnych. Ponadto, wykorzystuje  atramenty z certyfikatem eco Oeko-tex,  które nie posiadają szkodliwych substancji.

Od momentu powstania modela łańcuch dostaw marki SHEIN, pozwolił on firmie szybko produkować małe partie zamówień na żądanie. Zastosowanie nowej metody druku umożliwia stworzenie większej ilości wzorów, co czyni ją idealną opcją do produkcji przed podjęciem decyzji o jej zwiększeniu lub zaprzestaniu w oparciu o opinie rynku.

Dzięki poprawie jakości druku, zmniejszone zostały również ilości odpadów z tkanin. Zastosowana technologia może wykryć wszelkie wady lub skazy powstałe w wyniku złożenia projektów lub tworzenia wzorów i usunąć je przed przeniesieniem ich na tkaninę. W efekcie marka zwiększa jakość ubrań, a to z kolei zmniejsza nadprodukcję i marnotrawstwo zasobów.

 

"Dzięki wykorzystaniu technologii cyfrowego druku transferowego w ponad połowie produkcji SHEIN, możemy tworzyć bardziej jakościowy łańcuch produkcyjny od początku do końca. Umożliwiamy naszym dostawcom optymalizację, a jednocześnie zmniejszamy ryzyko nadmiernej produkcji i negatywnego wpływu na środowisko. Tym samym oferujemy naszym klientom różnorodność i produkty wysokiej jakości. Cyfrowy druk na tekstyliach staje się wydajną i zrównoważoną technologią, która będzie nadal wspierać nasze cele w zakresie redukcji szkodliwych substancji wpływających na środowisko. Planujemy rozszerzyć jego wykorzystanie w naszym łańcuchu dostaw w najbliższych latach.”- mówi Adam Whinston, Head of Environmental, Social and Governance (ESG) w SHEIN.

W ramach działań na rzecz poprawy jakości produkcji tekstyliów, na początku 2022 roku SHEIN podzielił się planami redukcji emisji dwutlenku węgla do 2030 r., oraz zobowiązał się do rozwinięcia programu wspomagania społeczności dostawców – jest to inicjatywa, która ma na celu wsparcie partnerów biznesowych, dostawców i ich społeczności na różnych etapach rozwoju. Dodatkowo marka ogłosiła ustanowienie programu SHEIN Spotlight wzmacniający pozycję rodzin w społecznościach dostawców, od których pozyskuje produkty.

 

 

 

O SHEIN:

SHEIN to globalny sprzedawca internetowy zajmujący się modą i stylem życia, którego celem jest umożliwienie wszystkim korzystania z piękna mody. Wykorzystujemy technologię produkcji na żądanie, aby połączyć dostawców z naszym sprawnym łańcuchem dostaw, zmniejszając straty magazynowe i umożliwiając nam dostarczanie różnorodnych produktów w przystępnych cenach do klientów na całym świecie. Z naszych biur na całym świecie docieramy do klientów w ponad 150 krajach. Aby dowiedzieć się więcej o firmie SHEIN, odwiedź stronę http://www.SHEIN.com

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne Biuro prasowe
2024-11-20 | 13:07

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne

Plastikowe butelki jednorazowe mogą być źródłem szkodliwego mikroplastiku, a z badań wynika, że te kolorowe – zielone, niebieskie czy czerwone – mogą być jego jeszcze
Ekologia Kolejny sportowiec stawia na ekologię
2024-11-07 | 10:20

Kolejny sportowiec stawia na ekologię

ZDJĘCIA:
Ekologia Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet
2024-10-23 | 14:25

Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet

Jednym z urządzeń grzewczych wybieranych, w ramach dotychczasowych edycji Programu Czyste Powietrze, jest powietrzna pompa ciepła. Mimo wielu zalet, jak każde urządzenie, ona także ma swoje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.