Komunikaty PR

SHEIN chce zostać globalnym liderem w przetwarzaniu nadwyżek magazynowych dzięki

2023-05-18  |  09:10

SHEIN, globalny sprzedawca ubrań, kosmetyków i produktów z kategorii lifestyle oraz Queen of Raw, globalna firma technologiczna zajmująca się gospodarką cyrkularną, ogłosiły współpracę. Jej celem jest wsparcie celu SHEIN, jakim jest zostanie liderem w przetwarzaniu nadwyżek tkanin. Pożytkując niewykorzystane materiały innych marek, firma będzie mogła ograniczyć wykorzystywanie nowych zasobów tekstylnych, tworząc jednocześnie alternatywny model biznesowy bazujący na zmniejszeniu ilości odpadów materiałów włókienniczych i ograniczeniu wykorzystania nowych surowców.

 

Aby osiągnąć ten cel, SHEIN wykorzystuje oprogramowanie Materia MX firmy Queen of Raw. Dzięki niemu pozyskuje już istniejące materiały od innych marek i sprzedawców detalicznych, którzy chcą w odpowiedzialny sposób pozbyć się nadmiaru tkanin. Według algorytmów pomiaru wpływu firmy Queen of Raw, opracowanych przy wsparciu Solve Innovation Future w Massachusetts Institute of Technology (MIT) Solve, przejęcie około 1 miliona metrów materiałów pochodzących z nadwyżki magazynowej, pomogłoby SHEIN stać się jednym z globalnych liderów w przetwarzaniu niewykorzystanych tkanin. Miałoby to pozytywny wpływ na ochronę zasobów wodnych i ograniczenie produkcji CO2, które zostałoby wygenerowane przy użyciu konwencjonalnych metod produkcji.

 

"Cieszymy się, że możemy wspierać jednego z wiodących światowych detalistów w jego podróży do przekształcenia łańcucha dostaw. Wpływ SHEIN na branżę modową jest zgodny z naszą pozycją globalnego lidera w mierzeniu i raportowaniu wpływu na środowisko dla nadwyżek surowców i odpadów w różnych branżach. Nasza technologia umożliwia SHEIN włączenie lokalnych zapasów tekstyliów od innych marek do swojego modelu biznesowego na żądanie, aby zoptymalizować przyszłą produkcję. W rezultacie zmniejszy to oddziaływanie na klimat i wodę, jednocześnie zwiększając przejrzystość" - mówi Stephanie Benedetto, Dyrektorka Generalna Queen of Raw.

 

Automatyzacja przepływu łańcucha dostaw SHEIN za pomocą oprogramowania Materia MX umożliwia weryfikację niezużytych materiałów, które spełniają zarówno wymagania SHEIN w zakresie zaopatrzenia, jak i standardy Materia MX w kwestii nadwyżki zapasów. Materiały te są następnie udostępniane projektantom SHEIN w celu stworzenia nowych projektów i włączenia ich na rynek w postaci produktów sprzedawanych na platformie SHEIN. Platforma Materia MX umożliwia marce śledzenie i raportowanie danych zgodnie ze standardami opartymi na najnowszych technologiach. Współpraca ta jest częścią zobowiązania firmy SHEIN ogłoszonego w 2022 roku podczas World Circular Textile Day, którego misją jest zachęcanie globalnych podmiotów do stworzenia w pełni zrównoważonego przemysłu tekstylnego do 2050 roku.

 

"Partnerstwo z Queen of Raw wspiera nasz postęp w kierunku bardziej zrównoważonego systemu, począwszy od projektowania produktów. Ponieważ model biznesowy SHEIN polega na tworzeniu produktów na żądanie, nie gromadzimy nadwyżek tkanin, co jest jednym z największych wyzwań finansowych i ekologicznych dla przemysłu modowego. Jesteśmy w stanie zakupić wysokiej jakości nadwyżki tekstyliów, co pomaga nam zmniejszyć wpływ na środowisko i stać się przykładem w tej kwestii dla innych firm” - mówi Caitrin Watson, Dyrektorka ds. zrównoważonego rozwoju w SHEIN.

 

Partnerstwo z Queen of Raw jest jednym z działań umożliwiających marce SHEIN rozwój programu evoluSHEIN, którego celem jest transformacja modelu biznesowego firmy w zrównoważonym kierunku. SHEIN wyznaczyło trzy kluczowe obszary, na których chce się skupić najbardziej: wsparciu i wzmocnieniu społeczeństwa i bezodpadowych innowacjach. Ich rozwój pozwoli producentowi doskonalić swoje kompetencje jako odpowiedzialnego i zrównoważonego brandu, zajmującego się zarówno kwestiami środowiskowymi, jak i społecznymi, przed którymi stoi dziś cały przemysł modowy. Innymi działaniami podejmowanymi przez markę są: odpowiedzialne pozyskiwanie surowców, dekarbonizacja, efektywne wykorzystanie zasobów i budowanie systemów obiegowych, przyspieszenie wdrożenia zrównoważonych rozwiązań i technologii. EvoluSHEIN wyznacza nowy poziom odpowiedzialności dla SHEIN, a także efektywnie pomaga realizować kroki prowadzące do biznesowej transformacji, przy jednoczesnym raportowaniu postępu. 

 

 

 

O QUEEN OF RAW: 

 

Queen of Raw jest firmą oprogramowania łańcucha dostaw, specjalizującą się w odzyskiwaniu wartości z nadmiaru zapasów. 288 miliardów dolarów nadwyżki zapasów rocznie ląduje na wysypiskach śmieci, gdzie jest spalana lub składowana w magazynach. Queen of Raw przekształca nadwyżki w źródło dochodów, dzięki zrównoważonym rozwiązaniom. Jej flagowe oprogramowanie SaaS, Materia MX, zostało stworzone w odpowiedzi na rosnącą niewydolność łańcucha dostaw, rosnące ceny i nadmiar zapasów, które nasiliły się w czasie pandemii i uszczuplają zyski firm. Firma podejmuje globalne działania w zakresie nadwyżek zapasów dzięki automatycznemu ponownemu wykorzystaniu, odsprzedaży i recyklingowi w chmurze. Własne algorytmy, opracowane przy wsparciu Solve Innovation Future w Massachusetts Institute of Technology (MIT), mierzą wpływ na środowisko i gospodarkę. Aby dowiedzieć się więcej o Materia MX by Queen of Raw, odwiedź https://www.queenofraw.com/. 

 

O SHEIN:

SHEIN to globalny sprzedawca internetowy zajmujący się modą i stylem życia, którego celem jest umożliwienie wszystkim korzystania z piękna mody. Wykorzystujemy technologię produkcji na żądanie, aby połączyć dostawców z naszym sprawnym łańcuchem dostaw, zmniejszając straty magazynowe i umożliwiając nam dostarczanie różnorodnych produktów w przystępnych cenach do klientów na całym świecie. Z naszych biur na całym świecie docieramy do klientów w ponad 150 krajach. Aby dowiedzieć się więcej o firmie SHEIN, odwiedź stronę http://www.SHEIN.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne Biuro prasowe
2024-11-20 | 13:07

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne

Plastikowe butelki jednorazowe mogą być źródłem szkodliwego mikroplastiku, a z badań wynika, że te kolorowe – zielone, niebieskie czy czerwone – mogą być jego jeszcze
Ekologia Kolejny sportowiec stawia na ekologię
2024-11-07 | 10:20

Kolejny sportowiec stawia na ekologię

ZDJĘCIA:
Ekologia Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet
2024-10-23 | 14:25

Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet

Jednym z urządzeń grzewczych wybieranych, w ramach dotychczasowych edycji Programu Czyste Powietrze, jest powietrzna pompa ciepła. Mimo wielu zalet, jak każde urządzenie, ona także ma swoje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.