Schneider Electric: 70% mniej CO2 w biurach z rozwiązaniami cyfrowymi
- Analiza określa wpływ modernizacji na wydajność energetyczną i redukcję emisji dwutlenku węgla w budynkach biurowych.
- Badania wykazały, że modernizacja budynków z wykorzystaniem podejścia cyfrowego jest najskuteczniejszą drogą do dekarbonizacji.
Modernizacja budynków z wykorzystaniem podejścia cyfrowego jest najlepszą drogą do dekarbonizacji, wynika z nowych badań Schneider Electric, lidera cyfrowej transformacji zarządzania energią i automatyzacji.
Szacuje się, że budynki odpowiadają obecnie za 37% globalnej emisji dwutlenku węgla, a ponieważ około połowa istniejących już obiektów będzie nadal użytkowana w 2050 r., sektor ten musi pilnie zmniejszyć emisję dwutlenku węgla poprzez zwiększenie efektywności energetycznej budynków.
Wyniki badań pokazują, że wdrożenie cyfrowych rozwiązań do zarządzania budynkami i energią w istniejących obiektach biurowych może zmniejszyć ich emisję dwutlenku węgla nawet o 42% przy okresie zwrotu z inwestycji krótszym niż trzy lata. Jeśli technologie grzewcze zasilane paliwami kopalnymi zostaną zastąpione alternatywnymi rozwiązaniami elektrycznymi i wdrożona zostanie mikrosieć z lokalnymi odnawialnymi źródłami energii, w pełni elektryczne i w pełni cyfrowe budynki odnotują dodatkową redukcję emisji dwutlenku węgla o 28%, co daje całkowitą redukcję nawet o 70%.
– Walka z emisjami operacyjnymi jest dźwignią numer jeden do dekarbonizacji istniejących budynków na dużą skalę i osiągnięcia celów zerowej emisji netto do 2050 roku. To przełomowe badanie pokazuje, że redukcja emisji dwutlenku węgla nawet o 70% jest możliwa, jeśli przekształcimy nasze istniejące budynki w energooszczędne, w pełni zelektryfikowane i ucyfrowione aktywa – mówi Mike Kazmierczak, wiceprezes Digital Energy Decarbonization Office w Schneider Electric, stojący na czele zespołu kierującego badaniami naukowymi i innowacjami produktowymi, których celem jest przyspieszenie transformacji energetycznej.
Badania, przeprowadzone we współpracy z globalną firmą analityczną WSP, opierają się na modelowaniu wydajności energetycznej i emisji dwutlenku węgla dużego budynku biurowego zbudowanego na początku XXI wieku, a na potrzeby analizy umiejscowionego w różnych strefach klimatycznych Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. To cyfrowe podejście do renowacji budynków ma jednak zastosowanie do wszystkich typów budynków i stref klimatycznych, a zatem jest najskuteczniejszą strategią ich dekarbonizacji, przynoszącą szybkie rezultaty przy niższym "początkowym poziomie emisji dwutlenku węgla".
Renowacja poprzez wdrożenie technologii cyfrowych jest nie tylko mniej uciążliwa dla codziennego funkcjonowania, ale także bardziej efektywna z perspektywy emisji dwutlenku węgla w całym cyklu życia. Brak szybkiej dekarbonizacji budynków może również skutkować osieroconymi aktywami, które tracą na wartości i są nieatrakcyjne zarówno dla inwestorów, jak i najemców.
Co więcej, najnowsze badania przeprowadzone przez Boston University Institute for Global Sustainability i Schneider Electric Sustainability Research Institute wskazują, że istnieje spory potencjał tworzenia nowych miejsc pracy w ramach przeprowadzania transformacji ku niskoemisyjnym budynkom.
Dlatego też, na kanwie badań, firma rozwija komunikujące się produkty, oprogramowanie i usługi w zakresie zrównoważonego rozwoju, które pomagają zwiększyć wydajność operacyjną, wyeliminować marnotrawstwo energii i zapewnić strategie redukcji emisji dwutlenku węgla w budynkach, fabrykach, centrach danych, infrastrukturze i domach. Badania i scenariusze dekarbonizacji Schneider Electric oferują natychmiastowe, praktyczne rozwiązania, które pomagają organizacjom radzić sobie ze złożonością transformacji energetycznej.
Greenman Poland przedstawia Szklaniora i Zmieszusia
Biostymulacja kukurydzy. Nawożenie dolistne w fazie rozwoju liści
Dzień Ziemi 2024 – świętowanie przez działanie. Jak dbać o planetę na co dzień?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.