Schneider Electric: 70% mniej CO2 w biurach z rozwiązaniami cyfrowymi
- Analiza określa wpływ modernizacji na wydajność energetyczną i redukcję emisji dwutlenku węgla w budynkach biurowych.
- Badania wykazały, że modernizacja budynków z wykorzystaniem podejścia cyfrowego jest najskuteczniejszą drogą do dekarbonizacji.
Modernizacja budynków z wykorzystaniem podejścia cyfrowego jest najlepszą drogą do dekarbonizacji, wynika z nowych badań Schneider Electric, lidera cyfrowej transformacji zarządzania energią i automatyzacji.
Szacuje się, że budynki odpowiadają obecnie za 37% globalnej emisji dwutlenku węgla, a ponieważ około połowa istniejących już obiektów będzie nadal użytkowana w 2050 r., sektor ten musi pilnie zmniejszyć emisję dwutlenku węgla poprzez zwiększenie efektywności energetycznej budynków.
Wyniki badań pokazują, że wdrożenie cyfrowych rozwiązań do zarządzania budynkami i energią w istniejących obiektach biurowych może zmniejszyć ich emisję dwutlenku węgla nawet o 42% przy okresie zwrotu z inwestycji krótszym niż trzy lata. Jeśli technologie grzewcze zasilane paliwami kopalnymi zostaną zastąpione alternatywnymi rozwiązaniami elektrycznymi i wdrożona zostanie mikrosieć z lokalnymi odnawialnymi źródłami energii, w pełni elektryczne i w pełni cyfrowe budynki odnotują dodatkową redukcję emisji dwutlenku węgla o 28%, co daje całkowitą redukcję nawet o 70%.
– Walka z emisjami operacyjnymi jest dźwignią numer jeden do dekarbonizacji istniejących budynków na dużą skalę i osiągnięcia celów zerowej emisji netto do 2050 roku. To przełomowe badanie pokazuje, że redukcja emisji dwutlenku węgla nawet o 70% jest możliwa, jeśli przekształcimy nasze istniejące budynki w energooszczędne, w pełni zelektryfikowane i ucyfrowione aktywa – mówi Mike Kazmierczak, wiceprezes Digital Energy Decarbonization Office w Schneider Electric, stojący na czele zespołu kierującego badaniami naukowymi i innowacjami produktowymi, których celem jest przyspieszenie transformacji energetycznej.
Badania, przeprowadzone we współpracy z globalną firmą analityczną WSP, opierają się na modelowaniu wydajności energetycznej i emisji dwutlenku węgla dużego budynku biurowego zbudowanego na początku XXI wieku, a na potrzeby analizy umiejscowionego w różnych strefach klimatycznych Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. To cyfrowe podejście do renowacji budynków ma jednak zastosowanie do wszystkich typów budynków i stref klimatycznych, a zatem jest najskuteczniejszą strategią ich dekarbonizacji, przynoszącą szybkie rezultaty przy niższym "początkowym poziomie emisji dwutlenku węgla".
Renowacja poprzez wdrożenie technologii cyfrowych jest nie tylko mniej uciążliwa dla codziennego funkcjonowania, ale także bardziej efektywna z perspektywy emisji dwutlenku węgla w całym cyklu życia. Brak szybkiej dekarbonizacji budynków może również skutkować osieroconymi aktywami, które tracą na wartości i są nieatrakcyjne zarówno dla inwestorów, jak i najemców.
Co więcej, najnowsze badania przeprowadzone przez Boston University Institute for Global Sustainability i Schneider Electric Sustainability Research Institute wskazują, że istnieje spory potencjał tworzenia nowych miejsc pracy w ramach przeprowadzania transformacji ku niskoemisyjnym budynkom.
Dlatego też, na kanwie badań, firma rozwija komunikujące się produkty, oprogramowanie i usługi w zakresie zrównoważonego rozwoju, które pomagają zwiększyć wydajność operacyjną, wyeliminować marnotrawstwo energii i zapewnić strategie redukcji emisji dwutlenku węgla w budynkach, fabrykach, centrach danych, infrastrukturze i domach. Badania i scenariusze dekarbonizacji Schneider Electric oferują natychmiastowe, praktyczne rozwiązania, które pomagają organizacjom radzić sobie ze złożonością transformacji energetycznej.

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.