Komunikaty PR

Samsung obchodzi Światowy Dzień na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju

2020-09-25  |  12:15
Biuro prasowe

Każdego roku w dniu 25 września, w rocznicę przyjęcia Agendy 2030, obchodzony jest Światowy Dzień na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Celami tymi są globalne wyzwania, które obejmują zagadnienia klimatyczne, ekonomiczne czy społeczne. Firma Samsung, dla której od lat kluczowym celem jest wprowadzenie pozytywnych zmian w społeczeństwie, z tej okazji przygotowuje warsztaty dla uczniów na temat bezpieczeństwa w sieci i cyfrowego dobrostanu.

  • W ramach Światowego Dnia na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju Samsung organizuje zajęcia dla uczniów w innowacyjnej pracowni Samsung EduLab.
  • Samsung od kilku lat konsekwentnie prowadzi działania wspierające rozwój odpowiedzialnego biznesu.
  • Przykładami takich aktywności jest aplikacja Samsung Global Goals, Samsung Inkubator #dlaPlanety czy program edukacyjny CyfrOFFy kOntakt.

Odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, firma Samsung postanowiła włączyć się w obchody Światowego Dnia na rzecz Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Z tej okazji organizuje warsztaty przeznaczone dla uczniów klas 7 i 8. Zajęcia odbędą się w nowoczesnej pracowni Samsung EduLab, znajdującej się w Szkole Podstawowej nr 234 im. Juliana Tuwima w Warszawie. Będą prowadzone metodą projektową design thinking i skupią się wokół tematyki cyberbezpieczeństwa oraz cyfrowego dobrostanu. Jedna z sesji w Samsung EduLab odbędzie się 25 września, w rocznicę przyjęcia Agendy 2030, jako działanie #Act4SDGs. Spotkanie zostanie zarejestrowane na globalnej mapie wydarzeń organizowanych tego dnia na stronie internetowej: https://act4sdgs.org

Samsung jako lider innowacji zdaje sobie sprawę z tego, jak w dzisiejszych czasach ważne jest wsparcie projektów, które mają na celu poprawę sytuacji w 17 precyzyjnie określonych obszarach funkcjonowania nas wszystkich. Dlatego prowadzi programy skierowane do różnych grup wiekowych, które pomogą uzyskać dostęp do lepszej edukacji i technologii, a także rozwinąć projekty na rzecz środowiska. Z okazji Światowego Dnia na rzecz SDGs pragniemy oddać głos młodym ludziom, dla których coraz większe znaczenie mają działania na rzecz wspólnego dobra – powiedziała Magdalena Olborska, CSV and Partnership Manager Samsung Electronics Polska.

Organizowane warsztaty to nie jedyne wsparcie firmy Samsung, które ma na celu maksymalizację pozytywnego wpływu na otoczenie społeczne i środowiskowe. Firma od wielu lat prowadzi działania w tym obszarze, czego świetnymi przykładami jest bezpłatna aplikacja Samsung Global Goals, wspierający rozwój przedsiębiorczości Inkubator #dlaPlanety oraz program edukacyjny CyfrOFFy kONtakt.

Zmieniaj świat na lepsze

Aplikacja Samung Global Goals jest efektem współpracy firmy Samsung i Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP). Korzystając z niej można dowiedzieć się przede wszystkim o szczegółach związanych z najbardziej palącymi kwestiami współczesnego świata, które aktualnie wymagają wyjątkowego zainteresowania szerszej społeczności. Co ważne, aplikacja nie wymaga przekazywania bezpośrednich transferów pieniężnych. Podstawową formą zbierania środków jest oglądanie reklam wyświetlanych w aplikacji, a każda ich odsłona zwiększa fundusze dedykowane konkretnemu celowi. Ostatnie aktywności w aplikacji wskazują, że użytkownicy najczęściej wspierają Cel 2: Zero głodu, a następnie Cel 1: Brak ubóstwa i Cel 6: Czysta woda i warunki sanitarne. Z kolei w marcu i kwietniu, podczas kryzysu spowodowanego epidemią, użytkownicy najchętniej wspierali Cel 3: Dobre zdrowie i jakość życia.

Inkubator #dlaPlanety

W ramach kontynuacji działań na rzecz wspierania młodych przedsiębiorców w zeszłym roku firma Samsung uruchomiła trzeci Inkubator w Białymstoku. Ośrodek skupia się wokół projektów, które stanowią odpowiedź na wyzwania określone w 17 Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ. To pierwsze tego typu miejsce na świecie, gdzie przy wsparciu nowych technologii i ekspertów, przedsiębiorcy mogą pracować nad rozwiązaniami z zakresu odpowiedzialności społecznej. Do I edycji programu zostało zaproszonych 8 start-upów. Partnerami Samsung Inkubator Białystok są Centrum UNEP/GRID-Warszawa oraz Białostocki Park Naukowo-Technologiczny.

Cyfrowy dobrostan

Firma Samsung prowadzi także działania skupiające się wokół rozwoju cyfrowej edukacji. Jej autorski program, Samsung CyfrOFFy kONtakt, skierowany jest przede wszystkim do rodziców, nauczycieli i edukatorów. Głównym celem programu jest wspieranie dorosłych w świadomym i bezpiecznym wprowadzaniu dzieci w świat nowych technologii, a dzieci – w kształtowaniu właściwych nawyków cyfrowych. Program odpowiada na kilka wyzwań określonych w SDGs, takich jak: Dobre zdrowie i jakość życia – poprzez promowanie zdrowia psychicznego i dobrostanu; Dobra jakość edukacji – poprzez wykorzystanie nowoczesnej technologii w edukacji, współpracę międzypokoleniową i zachowanie równowagi między światem online a offline; czy Innowacyjność, Przemysł i Infrastruktura – czyli zwiększenie dostępu do technologii informacyjnych i komunikacyjnych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol Biuro prasowe
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia
Ekologia Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu
Ekologia Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.