Rozwój współpracy DB Schenker i Lufthansa Cargo z firmą Lenovo
Warszawa, 18 stycznia 2022 r. – Do DB Schenker i Lufthansa Cargo dołączył kolejny ważny gracz w działaniach na rzecz bardziej ekologicznych łańcuchów dostaw – ogólnoświatowy dostawca technologii komputerowych, Lenovo. Firma zdecydowała się na cotygodniowe dostawy 20 ton ładunku z Szanghaju (PVG) do Frankfurtu (FRA). Ten neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla transport towarowy drogą lotniczą jest jedynym regularnym połączeniem czarterowym na świecie, które w 100% korzysta ze zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). SAF powstaje z odpadów odnawialnych i pozostałości surowców, takich jak zużyty olej spożywczy. Transportowane produkty Lenovo to laptopy, notebooki i komputery PC zarówno dla klientów prywatnych, jak i korporacyjnych.
Thorsten Meincke, Global Board Member for Air & Ocean Freight w firmie DB Schenker mówi:
– Dzięki realizowanym przez nas unikatowym przelotom czarterowym napędzanym zrównoważonym paliwem lotniczym, oferujemy przedsiębiorstwom bardziej ekologiczny przewóz towarów. Lenovo jest ważnym klientem tej przełomowej usługi i stanowi przykład realnej zmiany w kierunku transportu chroniącego środowisko. Zachęcamy kolejne firmy do realizacji swoich łańcuchów dostaw bez emisji dwutlenku węgla z naszym wsparciem.
Natomiast Gareth Davies, Head of Global Logistics w firmie Lenovo stwierdził:
– Zrównoważony rozwój ma kluczowe znaczenie dla naszej działalności i misji dostarczania coraz to bardziej inteligentnych technologii dla wszystkich odbiorców. Jesteśmy dumni że wprowadzane przez nas rozwiązania zyskują dodatkową wartość dzięki współpracy z DB Schenker i Lufthansa Cargo. Podejmowanie programów na rzecz zrównoważonego rozwoju jest ważne z punktu widzenia firm i ludzi, dlatego tak bardzo cieszymy się z tej nowej współpracy.
Ashwin Bhat, Chief Commercial Officer w Lufthansa Cargo powiedział:
– Nasze wspólne działania z DB Schenker, zmierzające ku elimanacji emisji CO2 rosną w siłę. Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że musimy współpracować w różnych branżach, aby osiągnąć nasz wspólny cel. Tylko razem możemy dokonać rzeczywistej zmiany. Oferowane przez nas loty z wykorzystaniem zrównoważonego paliwa lotniczego to pionierskie działanie.
DB Schenker i Lufthansa Cargo uruchomiły w kwietniu 2021 r. pierwsze na świecie bezemisyjne, regularne, czarterowe połączenie lotnicze pomiędzy Frankfurtem i Szanghajem, rozszerzając tę wspólną misję na cały harmonogram lotów w okresie zimowym. Dwutlenek węgla uwalniany podczas spalania w silniku stanowi wyłącznie CO2 usunięte z atmosfery podczas fotosyntezy roślin używanych do produkcji SAF.
Decydując się na oferowany przez DB Schenker, we współpracy z Lufthansa Cargo, sposób transportu, oparty na zrównoważonym paliwie lotniczym, Lenovo zaoszczędzi około 20 ton paliwa konwencjonalnego na jeden lot. Co za tym idzie, 62 tony gazów cieplarnianych (ekwiwalent CO2 na wszystkich etapach łańcucha paliwowego) tygodniowo. Ponadto, około 16 ton ekwiwalentu CO2 pochodzącego z produkcji i transportu SAF (emisje upstream) jest kompensowanych przez środki wyrównawcze. Ogólnie rzecz biorąc, osiągnięto pełną neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla.
Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Farmacja
Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi
Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.