Rozwój współpracy DB Schenker i Lufthansa Cargo z firmą Lenovo
Warszawa, 18 stycznia 2022 r. – Do DB Schenker i Lufthansa Cargo dołączył kolejny ważny gracz w działaniach na rzecz bardziej ekologicznych łańcuchów dostaw – ogólnoświatowy dostawca technologii komputerowych, Lenovo. Firma zdecydowała się na cotygodniowe dostawy 20 ton ładunku z Szanghaju (PVG) do Frankfurtu (FRA). Ten neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla transport towarowy drogą lotniczą jest jedynym regularnym połączeniem czarterowym na świecie, które w 100% korzysta ze zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). SAF powstaje z odpadów odnawialnych i pozostałości surowców, takich jak zużyty olej spożywczy. Transportowane produkty Lenovo to laptopy, notebooki i komputery PC zarówno dla klientów prywatnych, jak i korporacyjnych.
Thorsten Meincke, Global Board Member for Air & Ocean Freight w firmie DB Schenker mówi:
– Dzięki realizowanym przez nas unikatowym przelotom czarterowym napędzanym zrównoważonym paliwem lotniczym, oferujemy przedsiębiorstwom bardziej ekologiczny przewóz towarów. Lenovo jest ważnym klientem tej przełomowej usługi i stanowi przykład realnej zmiany w kierunku transportu chroniącego środowisko. Zachęcamy kolejne firmy do realizacji swoich łańcuchów dostaw bez emisji dwutlenku węgla z naszym wsparciem.
Natomiast Gareth Davies, Head of Global Logistics w firmie Lenovo stwierdził:
– Zrównoważony rozwój ma kluczowe znaczenie dla naszej działalności i misji dostarczania coraz to bardziej inteligentnych technologii dla wszystkich odbiorców. Jesteśmy dumni że wprowadzane przez nas rozwiązania zyskują dodatkową wartość dzięki współpracy z DB Schenker i Lufthansa Cargo. Podejmowanie programów na rzecz zrównoważonego rozwoju jest ważne z punktu widzenia firm i ludzi, dlatego tak bardzo cieszymy się z tej nowej współpracy.
Ashwin Bhat, Chief Commercial Officer w Lufthansa Cargo powiedział:
– Nasze wspólne działania z DB Schenker, zmierzające ku elimanacji emisji CO2 rosną w siłę. Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że musimy współpracować w różnych branżach, aby osiągnąć nasz wspólny cel. Tylko razem możemy dokonać rzeczywistej zmiany. Oferowane przez nas loty z wykorzystaniem zrównoważonego paliwa lotniczego to pionierskie działanie.
DB Schenker i Lufthansa Cargo uruchomiły w kwietniu 2021 r. pierwsze na świecie bezemisyjne, regularne, czarterowe połączenie lotnicze pomiędzy Frankfurtem i Szanghajem, rozszerzając tę wspólną misję na cały harmonogram lotów w okresie zimowym. Dwutlenek węgla uwalniany podczas spalania w silniku stanowi wyłącznie CO2 usunięte z atmosfery podczas fotosyntezy roślin używanych do produkcji SAF.
Decydując się na oferowany przez DB Schenker, we współpracy z Lufthansa Cargo, sposób transportu, oparty na zrównoważonym paliwie lotniczym, Lenovo zaoszczędzi około 20 ton paliwa konwencjonalnego na jeden lot. Co za tym idzie, 62 tony gazów cieplarnianych (ekwiwalent CO2 na wszystkich etapach łańcucha paliwowego) tygodniowo. Ponadto, około 16 ton ekwiwalentu CO2 pochodzącego z produkcji i transportu SAF (emisje upstream) jest kompensowanych przez środki wyrównawcze. Ogólnie rzecz biorąc, osiągnięto pełną neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla.
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.