Rolnictwo regeneratywne – przyszłość w branży piwowarskiej
Rolnictwo regeneratywne, to coś więcej niż chwilowy trend – to przyszłość działalności w branży spożywczej i odpowiedź na globalne wyzwania środowiskowe. Staje się ono kluczowym elementem strategii zrównoważonego rozwoju np. w branży piwowarskiej. W ramach programu „Together Towards ZERO and Beyond” Grupa Carlsberg zobowiązała się, że do 2040 roku 100% surowców wykorzystywanych do warzenia piwa będzie pochodziło z rolnictwa regeneratywnego.
Praktyki rolnictwa regeneratywnego, nie tylko minimalizują negatywny wpływ na środowisko, ale przede wszystkim regenerują i poprawiają stan ekosystemów. W praktyce przyczyniają się do odbudowy i poprawy „zdrowia” gleby, co jest kluczowe dla utrzymania wysokiej jakości surowców rolnych. Zdrowa gleba ma lepszą zdolność wchłaniania i zatrzymywania wody oraz składników odżywczych, co zwiększa odporność upraw na zmiany klimatyczne i ekstremalne zjawiska pogodowe, jak długie okresy suszy czy gwałtowne i obfite opady.
Ponadto, rolnictwo regeneratywne wspiera bioróżnorodność, która jest niezbędna dla zrównoważonych ekosystemów. Zwiększenie różnorodności gatunków roślin i zwierząt na polach uprawnych poprawia naturalne procesy zapylania, kontrolę szkodników i obiegu składników odżywczych. To z kolei w dłuższej perspektywie przekłada się na większą stabilność i produktywność rolnictwa.
W Polsce jedynie 0,5% areału uprawiane jest z zastosowaniem praktyk rolnictwa regeneratywnego. Żeby zachęcić rolników do zmian w systemie uprawy jęczmienia, żeby pokazać, że poszukujemy takich surowców, uwarzyliśmy piwo „Grunt to ziemia”, które było w 100% na słodzie z jęczmienia uprawianego zgodnie z praktykami stosowanymi w procesie przejścia do rolnictwa regeneratywnego.
Jako jeden z liderów branży piwowarskiej, jesteśmy zdeterminowani, aby wspierać transformację upraw rolnych, promując rolnictwo regeneratywne, które jest nie tylko odpowiedzią na współczesne wyzwania, ale również kluczem do zrównoważonej przyszłości branż spożywczych opartych o rolne uprawy.
Ekspercki komentarz Agaty Koppy, Director ESG & Corporate Affairs, Carlsberg Polska
Aby dowiedzieć się więcej o działaniach Carlsberg Polska na rzecz zrównoważonego rozwoju, zachęcamy do odwiedzenia strony: www.carlsbergpolska.pl/zrownowazony-rozwoj/zrownowazony-rozwoj/raport-2023/, gdzie znajduje się pełen Raport ESG za 2023 rok.
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.