Rebread, System DOT oraz Hydropolis laureatami konkursu Assay SUPERHERO
Konferencja Assay SmartUp Day poświęcona zagadnieniom zrównoważonego rozwoju w branży finansowania innowacyjnych startupów zakończyła się wyłonieniem trójki zwycięzców w konkursie Assay SUPERHERO. To spółki Rebread, System DOT oraz Hydropolis, które skutecznie przekonały członków jury do swoich pomysłów na zmianę świata. Laureaci zostali wybrani spośród 10 najlepszych startupów – superbohaterek i superbohaterów – zakwalifikowanych do finału we wcześniejszej rundzie eliminacyjnej. Assay SmartUp Day to unikatowe wydarzenie dla branży startupów i inwestorów, a jednocześnie platforma do wymiany myśli w zakresie istotnych tematów dotyczących kwestii środowiskowych i społecznych.
24 kwietnia 2023 r., tuż po Dniu Ziemi, w kampusie Google for Startups w Warszawie odbyła się konferencja Assay SmartUp Day poświęcona startupom zrównoważonego wpływu, ich pomysłom na zmianę świata oraz sposobom finansowania innowacyjnych przedsięwzięć. Istotnym elementem wydarzenia był finał konkursu Assay SUPERHERO dla startupów pozytywnego wpływu – przedsięwzięć, które dążą do zmiany świata. W tym kontekście słowo SUPERHERO jest rozumiane jako Start Up Positive Effects Recognition to Help Earth Regain Ownership, a definicja ta stanowiła punkt wyjścia do oceny startupów zgłoszonych do konkursu. Laureatami konkursu zostali:
Gold SUPERHERO 2023: Rebread, który zapewnia rozwiązanie umożliwiające ratowanie niesprzedanego pieczywa przed staniem się odpadem wraz z budową ekosystemu wokół tego surowca.
Silver SUPERHERO 2023: System DOT, tworzący platformę obiegu zamkniętego opakowań wielorazowych łączącą producentów środków czystości i kosmetyków z klientami B2B.
Bronze SUPERHERO 2023: Hydropolis, rozwijający technologię upraw w farmach wertykalnych w dowolnym miejscu na świecie.
Laureaci zostali nagrodzeni statuetkami Assay SUPERHERO, a dodatkowo otrzymali możliwość skorzystania z cennej wiedzy ekspertów rynku kapitałowego w ramach programu szkoleniowo-mentorskiego pod nazwą „Smart Up Your Startup” realizowanego przez Grupę Assay.
Konferencja Assay SmartUp Day kierowana było do startupów, inwestorów, aniołów biznesu oraz przedsiębiorców i innowatorów, a jej celem było m.in. zapewnienie platformy do nawiązywania współpracy startupów z inwestorami, w tym z obszaru wysokiego ryzyka (venture capital).
– Assay SmartUp Day zorganizowaliśmy, aby pogodzić startupy pozytywnego wpływu z rynkiem kapitalistycznym, dając możliwości zarobienia nawet indywidualnym inwestorom, z możliwościami zapewnienia pozytywnego wpływu na środowisko, populację i ogólnie rozumiane interesy społeczne – powiedział Łukasz Blichewicz, prezes Grupy Assay.
Spotkanie zainaugurował wykład Przemka Pohrybieniuka, a w debatach udział wzięli zaproszeni goście zawodowo związani z obszarami zrównoważonego wpływu oraz inwestycji kapitałowych. W pierwszej dyskusji pt. „Startupy pozytywnego wpływu zmieniają świat” udział wzięły osoby promujące zrównoważone podejście do biznesu, w tym prof. Bolesław Rok (ALK), dr Marta Karwacka (Deloitte), Paweł Niziński (B Corp), Maryla Wojcieszek (Huge Thing) oraz Aga Maciejowska (Plan Be Eco). Druga debata, Executive MeetUp pt. „Szanse i wyzwania dla rozwoju innowacyjnych startupów pozytywnego wpływu – perspektywa inwestora”, odbyła się z udziałem ekspertów rynków finansowych, w tym Małgorzaty Bobrowskiej (PSIK / Resource Partners), Mariusza Grendowicza (ACP Credit / WWF), Anny Brussy (EIT Climate-KIC), Marty Zucker, autorki książek o kobiecych startuperkach oraz Łukasza Blichewicza (Grupa Assay). Obie rozmowy poprowadził prezes fundacji StartUp Hub Poland – Maciej Sadowski. Wartość dodaną dla startupów zapewnił wykład szefa komunikacji Grupy Assay, Roberta Morenia, pt. „Startupy – jak znaleźć odpowiedniego partnera finansowego, zbudować trakcję i zapewnić skalowanie biznesu”.
Świat stoi przed licznymi wyzwaniami, a zaradzić im mogą tylko ludzie zamieszkujący tę wyjątkową planetę. Najlepszym źródłem innowacyjnych rozwiązań w tym obszarze są startupy, które nieustająco poszukują przełomowych modeli biznesowych.
– Tematyka pozytywnego wpływu nabiera coraz większego znaczenia, ponieważ czasy, w których żyjemy wymagają aktywnej roli biznesu. Aktualnie niezwykle istotne są innowacyjne modele biznesowe oraz innowacyjne sposoby funkcjonowania na rynku – powiedział prof. Bolesław Rok, ALK, juror konkursu. – Innowacja może zmieniać świat, ponieważ innowacja to zmiana. Startupy są orędownikami zmian – proponują nowe technologie, nowe modele biznesowe, które mogą być wdrażane bezpośrednio w dużych organizacjach – dodała Maryla Wojcieszek, Huge Thing, jurorka konkursu.
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.