Pracownicy Kaufland po raz kolejny posprzątali brzegi Odry
To już trzecia Akcja Sprzątania świata, w którą zaangażowali się pracownicy sieci Kaufland wraz z rodzinami. Wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia zebrali łącznie ponad pół tony odpadów na wrocławskich Polach Osobowickich. Inicjatywa w Polsce była jednocześnie jedną z dziesięciu akcji sprzątania terenów położonych nad rzeką w ramach wspólnej inicjatywy Grupy Schwarz „River Cleanup Collective – Together for Cleaner Rivers”.
Pola Osobowickie to chętnie wybierane miejsce do odpoczynku i rekreacji przez mieszkańców Wrocławia. Po letnim sezonie urokliwe miejsce jest niestety często zanieczyszczone przez pozostawione odpady. To przede wszystkim szklane i plastikowe butelki, opakowania po produktach spożywczych, pozostałości po grillach, ale również… części mebli czy sprzęty AGD.
Wszystkie śmieci są nasze
Pracowników Kaufland oraz ich rodzin, którzy w ubiegłą sobotę pojawili się gotowi, by oczyścić teren z odpadów, nie trzeba było długo zachęcać do pracy. Efektem tego był rekord zebranych śmieci: 189 kg odpadów zmieszanych, 139 kg odpadów plastikowych, 206 kg odpadów szklanych – razem 534 kg śmieci. W tym roku w ramach strategii REset Plastic i działań REmove polegających na usuwaniu odpadów ze środowiska pracownicy Grupy Schwarz w innych miastach zlokalizowanych nad rzeką brali udział w podobnej inicjatywie.
- Już po raz trzeci pracownicy sieci Kaufland wzięli udział w Akcji Sprzątania świata. W myśl naszego hasła: „Zróbmy to razem” połączyliśmy siły z Fundacją Nasza Ziemia, aby wspólnie oczyścić kawałek Wrocławia. Pobicie rekordu zebranych śmieci świadczy o naszym zaangażowaniu, ale także pokazuje, jak pilna jest potrzeba uświadamiania społeczeństwa w zakresie ograniczenia ilości odpadów i ich właściwej segregacji – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w Kaufland Polska.
- Wolontariaty pracownicze to nie tylko ważne, ale również realne wsparcie naszego sztandarowego programu jakim jest Akcja Sprzątanie świata-Polska. Cieszymy się więc bardzo, że firma Kaufland po raz kolejny wzięła udział w Akcji. Tym razem pracownicy tej firmy wraz z rodzinami uwolnili naturę z ponad pół tony śmieci! To piękny gest wobec Matki Ziemi i znaczący manifest wobec śmiecących. Dziękujemy! – powiedziała Beata Butwicka – prezes zarządu Fundacji Nasza Ziemia.
Strategia REset Plastic
Kaufland na co dzień wspiera realizację strategii Grupy Schwarz REset Plastic. Zgodnie z jej założeniami do 2025 roku zużycie tworzyw sztucznych w całej Grupie zostanie zredukowane o 20%, udział recyklatu w opakowaniach marek własnych wyniesie średnio 25% i wszystkie z nich będą w możliwie największym stopniu nadawać się do recyklingu. Strategia REset Plastic składa się z pięciu filarów: REduce (redukcja zużycia tworzyw sztucznych), REdesign (zmiana opakowań), REcycle (wspieranie recyklingu), REmove (usuwanie odpadów plastikowych) i REsearch (innowacje i uświadamianie). W ramach działań REmove poza inicjatywą „River Cleanup Collective – Together for Cleaner Rivers” Grupa Schwarz wspólnie z organizacją OneEarth-OneOcean regularnie oczyszcza indonezyjską rzekę Bekasi z zalegających w niej tworzyw sztucznych. Więcej informacji nt. strategii REset Plastic można znaleźć na stronie internetowej https://reset-plastic.com/plastikstrategie.

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji
Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.
Ochrona środowiska
Nowy parapodatek zamiast proekologicznego systemu ROP. Branża krytykuje sygnały płynące z resortu środowiska

Firmy wprowadzające na rynek produkty w opakowaniach będą z tego tytułu wnosić opłaty na rzecz państwa, nie mając realnego wpływu na gospodarowanie odpadami, które z tych opakowań powstaną – tak w skrócie branża określa propozycję resortu klimatu i środowiska dotyczącą systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta. Zdaniem przedstawicieli producentów i organizacji odzysku w zasadzie oznacza to nowy parapodatek dla przedsiębiorców i w żaden sposób nie przełoży się na efektywność zbiórki odpadów i recyklingu, a jedynie na wzrost kosztów.
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.