Pracownicy Kaufland po raz kolejny posprzątali brzegi Odry
To już trzecia Akcja Sprzątania świata, w którą zaangażowali się pracownicy sieci Kaufland wraz z rodzinami. Wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia zebrali łącznie ponad pół tony odpadów na wrocławskich Polach Osobowickich. Inicjatywa w Polsce była jednocześnie jedną z dziesięciu akcji sprzątania terenów położonych nad rzeką w ramach wspólnej inicjatywy Grupy Schwarz „River Cleanup Collective – Together for Cleaner Rivers”.
Pola Osobowickie to chętnie wybierane miejsce do odpoczynku i rekreacji przez mieszkańców Wrocławia. Po letnim sezonie urokliwe miejsce jest niestety często zanieczyszczone przez pozostawione odpady. To przede wszystkim szklane i plastikowe butelki, opakowania po produktach spożywczych, pozostałości po grillach, ale również… części mebli czy sprzęty AGD.
Wszystkie śmieci są nasze
Pracowników Kaufland oraz ich rodzin, którzy w ubiegłą sobotę pojawili się gotowi, by oczyścić teren z odpadów, nie trzeba było długo zachęcać do pracy. Efektem tego był rekord zebranych śmieci: 189 kg odpadów zmieszanych, 139 kg odpadów plastikowych, 206 kg odpadów szklanych – razem 534 kg śmieci. W tym roku w ramach strategii REset Plastic i działań REmove polegających na usuwaniu odpadów ze środowiska pracownicy Grupy Schwarz w innych miastach zlokalizowanych nad rzeką brali udział w podobnej inicjatywie.
- Już po raz trzeci pracownicy sieci Kaufland wzięli udział w Akcji Sprzątania świata. W myśl naszego hasła: „Zróbmy to razem” połączyliśmy siły z Fundacją Nasza Ziemia, aby wspólnie oczyścić kawałek Wrocławia. Pobicie rekordu zebranych śmieci świadczy o naszym zaangażowaniu, ale także pokazuje, jak pilna jest potrzeba uświadamiania społeczeństwa w zakresie ograniczenia ilości odpadów i ich właściwej segregacji – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w Kaufland Polska.
- Wolontariaty pracownicze to nie tylko ważne, ale również realne wsparcie naszego sztandarowego programu jakim jest Akcja Sprzątanie świata-Polska. Cieszymy się więc bardzo, że firma Kaufland po raz kolejny wzięła udział w Akcji. Tym razem pracownicy tej firmy wraz z rodzinami uwolnili naturę z ponad pół tony śmieci! To piękny gest wobec Matki Ziemi i znaczący manifest wobec śmiecących. Dziękujemy! – powiedziała Beata Butwicka – prezes zarządu Fundacji Nasza Ziemia.
Strategia REset Plastic
Kaufland na co dzień wspiera realizację strategii Grupy Schwarz REset Plastic. Zgodnie z jej założeniami do 2025 roku zużycie tworzyw sztucznych w całej Grupie zostanie zredukowane o 20%, udział recyklatu w opakowaniach marek własnych wyniesie średnio 25% i wszystkie z nich będą w możliwie największym stopniu nadawać się do recyklingu. Strategia REset Plastic składa się z pięciu filarów: REduce (redukcja zużycia tworzyw sztucznych), REdesign (zmiana opakowań), REcycle (wspieranie recyklingu), REmove (usuwanie odpadów plastikowych) i REsearch (innowacje i uświadamianie). W ramach działań REmove poza inicjatywą „River Cleanup Collective – Together for Cleaner Rivers” Grupa Schwarz wspólnie z organizacją OneEarth-OneOcean regularnie oczyszcza indonezyjską rzekę Bekasi z zalegających w niej tworzyw sztucznych. Więcej informacji nt. strategii REset Plastic można znaleźć na stronie internetowej https://reset-plastic.com/plastikstrategie.
Dzień Ziemi 2024 – świętowanie przez działanie. Jak dbać o planetę na co dzień?
Plac Defilad wykorzysta wodę z drugiego obiegu
Wysoce energooszczędne lampy Lena Lighting na terenie marketu budowlanego Mrówka
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Brytyjscy naukowcy dowiedli, że odczuwania szczęścia można się nauczyć. Trzeba jednak stale to ćwiczyć
Sześcioletnie badania, połączone z prowadzeniem kursów uczących tego, jak poprawić samopoczucie i stać się człowiekiem szczęśliwym, wykazały, że stosując odpowiednie strategie, można uzyskać zadowalające rezultaty. Przejście kursu prowadzonego przez naukowców z Uniwersytetu Bristolskiego umożliwia poprawę parametrów świadczących o samopoczuciu nawet o 15 proc. Okazuje się jednak, że zalecane ćwiczenia należy wykonywać trwale – w przeciwnym razie następuje regres do poziomu sprzed ich wdrożenia. Dobre wyniki badań skłoniły ich autora do wydania poradnika. Jego polskojęzyczna wersja ukaże się w maju.
Konsument
Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi
Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.
IT i technologie
Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności
Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.