Polscy użytkownicy TIER uniknęli ponad 2 mln km podróży samochodem
TIER Mobility, największy na świecie operator mikromobilności, publikuje nową Strategię Zrównoważonego Rozwoju, która jest również podsumowaniem działań firmy na rzecz środowiska od początku jej działalności, czyli od 2018 roku.
Polscy użytkownicy TIER pokonali e-hulajnogami ekwiwalent 2 milionów kilometrów podróży samochodem i zaoszczędzili aż 334 tysiące kilogramów emisji CO2. W skali globalnej, użytkownicy TIER pokonali hulajnogą aż 48 milionów kilometrów i tym samym uniknęli emisji 8 milionów kilogramów CO2. Te liczby odpowiadają ponad 8 tys. podróży samolotem z Londynu do Nowego Jorku lub ponad 55 tys. podróży samochodem z Berlina do Paryża. Dane o zmniejszeniu emisji przedstawione w strategii zostały zebrane w oparciu na przejazdy e-hulajnogami TIER w 260 miastach w 22 krajach na świecie.
Boom na e-mobilność w Europie
Na czele stawki krajów najchętniej poszukujących e-mobilnych alternatyw dla podróży samochodem wysuwają się Niemcy, gdzie znajduje się siedziba TIER. W 104 niemieckich miastach, w których działa operator, m.in. w Berlinie, Hamburgu, Stuttgarcie i Dortmundzie, dotychczas zastąpiono niemal 25 milionów kilometrów podróży samochodem.
Kolejne największe oszczędności odnotowały Francja, Szwecja, Norwegia i Polska, które łącznie uniknęły emisji ponad 2 milionów kilogramów dwutlenku węgla. Jest to równoznaczne z odbyciem przez jedną osobę ponad 12 tys. podróży samolotem ze Sztokholmu do Warszawy.
„Założyłem TIER, aby zmienić mobilność na dobre, zachęcając ludzi do wysiadania z samochodów i korzystania z bardziej zrównoważonych opcji transportu. Z przyjemnością dzielę się informacją, że od naszego startu w 2018 roku, zrobiliśmy niesamowity postęp na tej drodze. Jestem dumny z rewolucji, którą obserwujemy w naszych miastach – a jednocześnie wiemy, że jest jeszcze wiele do zrobienia. Dlatego też wprowadzamy korporacyjną Strategię Zrównoważonego Rozwoju, która włącza nasze podstawowe wartości zrównoważonego rozwoju do wszystkich aspektów podejmowania decyzji, pomagając nam ustalić wymierne długoterminowe cele i być bardziej przejrzystym w kwestii postępów w realizacji naszej misji" - mówi Lawrence Leuschner, Dyrektor Generalny TIER Mobility.
Zielona droga do zmian
Nowo opublikowana strategia nakreśla kolejny etap działalności TIER na rzecz realizowania misji zeroemisyjności do 2050 roku. Firma wyznacza serię ambitnych celów w pięciu obszarach, a są nimi: do 2026 roku – cel zmniejszenia o połowę zarówno emisji bezpośrednich, emisji przypadającej na wyprodukowanie jednej e-hulajnogi lub roweru, jak i emisji, które mają miejsce przed operacjami, na przykład tych związanych z logistyką. Zakłada ona także osiągnięcie celu zerowej ilości odpadów we wszystkich magazynach firmy.
„Promowanie zrównoważonego rozwoju jest bez wątpienia jednym z najpilniejszych wyzwań, przed którymi stoimy. Dlatego też przedstawiamy nowe ramy działania TIER, oparte o najwyższe standardy" – mówi Ailin Huang, Head of Sustainability w TIER Mobility – „W miarę wdrażania nowych środków niezbędnych do osiągnięcia naszych ambitnych celów, zachęcamy kolegów z branży, partnerów miejskich i decydentów do skalowania naszych działań i tworzenia środowisk sprzyjających dla powszechnego przyjęcia mikromobilności. Kwestie zrównoważonego rozwoju wymagają zdecydowanych kroków i brak w nich przestrzeni na kompromis".

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.