Polscy użytkownicy TIER uniknęli ponad 2 mln km podróży samochodem
TIER Mobility, największy na świecie operator mikromobilności, publikuje nową Strategię Zrównoważonego Rozwoju, która jest również podsumowaniem działań firmy na rzecz środowiska od początku jej działalności, czyli od 2018 roku.
Polscy użytkownicy TIER pokonali e-hulajnogami ekwiwalent 2 milionów kilometrów podróży samochodem i zaoszczędzili aż 334 tysiące kilogramów emisji CO2. W skali globalnej, użytkownicy TIER pokonali hulajnogą aż 48 milionów kilometrów i tym samym uniknęli emisji 8 milionów kilogramów CO2. Te liczby odpowiadają ponad 8 tys. podróży samolotem z Londynu do Nowego Jorku lub ponad 55 tys. podróży samochodem z Berlina do Paryża. Dane o zmniejszeniu emisji przedstawione w strategii zostały zebrane w oparciu na przejazdy e-hulajnogami TIER w 260 miastach w 22 krajach na świecie.
Boom na e-mobilność w Europie
Na czele stawki krajów najchętniej poszukujących e-mobilnych alternatyw dla podróży samochodem wysuwają się Niemcy, gdzie znajduje się siedziba TIER. W 104 niemieckich miastach, w których działa operator, m.in. w Berlinie, Hamburgu, Stuttgarcie i Dortmundzie, dotychczas zastąpiono niemal 25 milionów kilometrów podróży samochodem.
Kolejne największe oszczędności odnotowały Francja, Szwecja, Norwegia i Polska, które łącznie uniknęły emisji ponad 2 milionów kilogramów dwutlenku węgla. Jest to równoznaczne z odbyciem przez jedną osobę ponad 12 tys. podróży samolotem ze Sztokholmu do Warszawy.
„Założyłem TIER, aby zmienić mobilność na dobre, zachęcając ludzi do wysiadania z samochodów i korzystania z bardziej zrównoważonych opcji transportu. Z przyjemnością dzielę się informacją, że od naszego startu w 2018 roku, zrobiliśmy niesamowity postęp na tej drodze. Jestem dumny z rewolucji, którą obserwujemy w naszych miastach – a jednocześnie wiemy, że jest jeszcze wiele do zrobienia. Dlatego też wprowadzamy korporacyjną Strategię Zrównoważonego Rozwoju, która włącza nasze podstawowe wartości zrównoważonego rozwoju do wszystkich aspektów podejmowania decyzji, pomagając nam ustalić wymierne długoterminowe cele i być bardziej przejrzystym w kwestii postępów w realizacji naszej misji" - mówi Lawrence Leuschner, Dyrektor Generalny TIER Mobility.
Zielona droga do zmian
Nowo opublikowana strategia nakreśla kolejny etap działalności TIER na rzecz realizowania misji zeroemisyjności do 2050 roku. Firma wyznacza serię ambitnych celów w pięciu obszarach, a są nimi: do 2026 roku – cel zmniejszenia o połowę zarówno emisji bezpośrednich, emisji przypadającej na wyprodukowanie jednej e-hulajnogi lub roweru, jak i emisji, które mają miejsce przed operacjami, na przykład tych związanych z logistyką. Zakłada ona także osiągnięcie celu zerowej ilości odpadów we wszystkich magazynach firmy.
„Promowanie zrównoważonego rozwoju jest bez wątpienia jednym z najpilniejszych wyzwań, przed którymi stoimy. Dlatego też przedstawiamy nowe ramy działania TIER, oparte o najwyższe standardy" – mówi Ailin Huang, Head of Sustainability w TIER Mobility – „W miarę wdrażania nowych środków niezbędnych do osiągnięcia naszych ambitnych celów, zachęcamy kolegów z branży, partnerów miejskich i decydentów do skalowania naszych działań i tworzenia środowisk sprzyjających dla powszechnego przyjęcia mikromobilności. Kwestie zrównoważonego rozwoju wymagają zdecydowanych kroków i brak w nich przestrzeni na kompromis".

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

GUS chce walczyć z fake newsami. Współpraca z sektorem prywatnym ma pomóc ograniczyć chaos informacyjny
Tradycyjna statystyka, oparta wyłącznie na cyklicznych badaniach i danych administracyjnych, przestaje wystarczać, by analizować dynamiczne zmiany w czasie rzeczywistym. Z tego powodu Główny Urząd Statystyczny stawia na nowoczesne podejście oparte na integracji danych, budowie spójnej struktury informacyjnej państwa oraz współpracy z sektorem prywatnym. – Jesteśmy na dobrej drodze do budowy infrastruktury informacyjnej państwa po to, żeby uniknąć halucynacji sztucznej inteligencji, chaosu czy dezinformacji – podkreśla Marek Cierpiał-Wolan, prezes Głównego Urzędu Statystycznego.
Ochrona środowiska
Wyśrubowane cele polityki klimatycznej krytykowane przez sektor rolnictwa i producentów żywności. Za mało środków i za dużo obciążeń

Rolnictwo może odegrać znaczącą rolę w niwelowaniu skutków zmian klimatu, jednak potrzebuje na to więcej środków i wsparcia – oceniają eksperci i przedstawiciele producentów żywności. Stawiane dzisiaj rolnikom cele związane z polityką klimatyczną pozostają szeroko negowane w różnych krajach UE jako te, które przyczyniają się do wzrostu kosztów i spadku konkurencyjności. Komisja Europejska w ramach trwającego procesu upraszczania prawa proponuje złagodzenie części obciążeń i przejście na elastyczniejsze wdrażanie wspólnej polityki rolnej, ale nie oznacza to rezygnacji z ambitnych celów.
Konsument
Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.