PERRIER w innowacyjnej butelce
Francuska marka gazowanej naturalnej wody mineralnej PERRIER zaprezentowała swoją pierwszą butelkę wykonaną w 100% z przetworzonego tworzywa PET, uzyskanego dzięki przełomowej metodzie recyklingu enzymatycznego. Innowacyjna technologia pozwala przetwarzać każdy rodzaj PET niemal bez ograniczeń przy zachowaniu jego najwyższej jakości, w efekcie pozwalając na zwiększenie ilości poddanego recyklingowi plastiku. To prawdziwy kamień milowy na drodze marki w poszukiwaniu zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych.
PERRIER nieustannie poszukuje innowacyjnych rozwiązań w zakresie zrównoważonych opakowań, współpracując w tym celu z zewnętrznymi ekspertami oraz wspierając start-upy, które mogą mieć istotny wkład w sprostaniu temu wyzwaniu. Jako część Nestlé Waters, marka dołączyła także do globalnego konsorcjum z Carbios – francuską spółką z sektora biotechnologii i ochrony środowiska, pracującą nad innowacyjną metodą recyklingu enzymatycznego.
Rewolucyjna technologia Carbios wykorzystuje enzymy pochodzące z naturalnie występujących mikroorganizmów, które rozkładają PET na części składowe. Ten przełomowy proces umożliwia wielokrotne przetwarzanie każdego tworzywa PET, niezależnie m.in. od jego barwy (w tym tworzywa, które z różnych względów nie mogą być poddane recyklingowi mechanicznemu, a więc mogłyby np. trafić na składowisko). Tak uzyskiwany PET z recyklingu pod względem właściwości i jakości odpowiada materiałowi pierwotnemu oraz może być wykorzystany do produkcji nowych butelek na wodę i napoje, które również nadają się do przetworzenia. W ten sposób tworzy się nieskończony, w pełni zamknięty obieg tego materiału, pozwalający na znaczące zwiększenie ilości plastiku poddanego recyklingowi.
W centrum badawczo-rozwojowym Nestlé we Francji, poszukującym rozwiązań dla biznesu Waters, technologię opracowaną przez Carbios wykorzystano do wyprodukowania pierwszych prototypowych butelek PERRIER o pojemności 0,5 L. Opakowania przeszły restrykcyjne badania oraz w najwyższym stopniu spełniły oczekiwania – zarówno pod względem jakości i bezpieczeństwa, jak i wytrzymałości na ciśnienie wody z bąbelkami, które są nieodłącznym elementem PERRIER. Zadbano również o zachowanie charakterystycznego designu i zielonego koloru butelki tej ikonicznej marki.
Oprócz partnerstwa z Carbios, marka PERRIER wspiera także inne projekty z zakresu zrównoważonego rozwoju, m.in.: Biotic, którego celem jest stworzenie bio-plastiku z odpadów rolniczych czy Plastiskul, gdzie plastik jest przetwarzany w przedmioty codziennego użytku, np. meble.

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.