Paged Meble: Tradycja i innowacje napędzane zieloną energią
Paged Meble, firma o ponad 140-letniej tradycji w produkcji mebli, ogłasza rewolucyjny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. Od stycznia 2024 fabryka Paged Meble w Jasienicy zasilana jest wyłącznie energią elektryczną wprowadzoną do sieci dystrybucyjnej lub sieci przesyłowej i wytworzoną w źródłach słonecznych w instalacji odnawialnego źródła energii. Dostawcą „zielonej energii” dla Paged Meble jest Boryszew S.A. który przekazał firmie gwarancje pochodzenia.
Innowacje w tradycji
Jasienicka fabryka, będąca sercem Paged Meble, stanowi nie tylko centrumprodukcji mebli o wyjątkowej jakości i designie, lecz teraz także symbol realizacji celów zrównoważonego rozwoju w obszarze ochrony środowiska. Korzystanie wyłącznie z energii pochodzącej z farm fotowoltaicznych jest krokiem w kierunku minimalizowania wpływu produkcji na środowisko i znaczącego zmniejszenia śladu węglowego. To także dowód na zintegrowane podejście do zrównoważonego rozwoju, w którym historia firmy łączy się z innowacjami nie tylko w technologii produkcji, ale standardach ekologicznych.
Michał Mróz, Wiceprezes Zarządu Paged Meble, komentuje: "Decyzja o przejściu na wyłączne korzystanie z odnawialnej energii to dla nas nie tylko kwestia odpowiedzialności społecznej, ale także strategiczny element naszej długofalowej wizji. Dążymy do minimalizowania wpływu naszej produkcji na środowisko, gdyż dbamy o nasze otoczenie oraz klientów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na odpowiedzialność wybieranych przez nich firm".
Podejście Paged Meble do korzystania z "zielonej energii" przynosi liczne korzyści ekologiczne. Redukcja emisji gazów cieplarnianych, wsparcie dla źródeł energii odnawialnej oraz tworzenie miejsc pracy w sektorze zrównoważonej energetyki to elementy, które wpisują się w szerszy kontekst rozwoju społeczności lokalnych.
Zrównoważony rozwój w strategii Grupy Paged
Inicjatywa korzystania z odnawialnej energii w Jasienicy jest integralną częścią kierunków zrównoważonego rozwoju Grupy Paged. Firma konsekwentnie dąży do minimalizowania śladu węglowego, łącząc wysoką jakość produkcji z dbałością o ochronę środowiska i społeczność lokalną. Część Grupy produkująca sklejkę została w ubiegłym roku bardzo dobrze oceniona w rankingu ESG firmy EcoVadis, plasując się w 17% firm na świecie w swojej branży pod względem jakości spełniania wymagań ESG. Paged Morąg został również częścią klastra energetycznego stworzonego przez gminę Morą i Paged Energy. Dziś również Paged Meble wyznacza nowe standardy, pokazując, że tradycja i innowacje mogą iść ramię w ramię, tworząc zrównoważoną przyszłość.
Zmiana źródła zasilania jasienickiej fabryki na energię odnawialną stanowi kamień milowy w historii Paged Meble. To nie tylko decyzja biznesowa, ale również zobowiązanie do pełnego zaangażowania w ochronę środowiska i promowanie zrównoważonego rozwoju w przemyśle meblarskim. To wizja opierająca się na trzech filarach - tradycji, Innowacjach i odpowiedzialności.
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.