Paged inicjatorem nowej technologii zarządzania odpadami
Paged, największy producent sklejki w Polsce i jeden z wiodących w Europie, zainicjował prace nad innowacyjną metodą przetwarzania i ponownego wykorzystania odpadów. Nowa technologia została skutecznie wdrożona w produkcji sklejki filmowanej we współpracy z polską firmą Lerg.
Prace nad nową technologią były możliwe dzięki powołaniu Projektu R-Produkty, prowadzonego przez międzywydziałowy zespół specjalistów z Paged. Celami Projektu były: ograniczenie utylizacji odpadów o 20% oraz wymyślenie nowych aplikacji i produktów z recyklingu. Dużą role odegrał zespół badawczy Paged LabTech, który tak przygotował założenia do technologii, aby wypełniacz z odpadów poprodukcyjnych, dodatkowo wzmacniał jakość sklejenia wodoodpornych sklejek filmowanych. Asortyment Paged obejmuje 11 rodzajów sklejek filmowanych, takich jak Mesh, Heksa czy Trans, które to specjalistyczne materiały spełniają wyśrubowane wymagania dotyczące elastyczności, wytrzymałości, odporności na wilgoć czy zapobiegania poślizgom.
- Stale poszukujemy rozwiązań, które umożliwią nam rozwijanie odpowiedzialnej gospodarki cyrkularnej w naszych zakładach - tłumaczy Ewelina Depczyńska, Prezes Zarządu Paged LabTech, Centrum Badawczo-Rozwojowego Grupy Paged. - Podczas produkcji sklejki filmowanej generujemy rocznie kilkadziesiąt ton odpadów w postaci pociętych folii. Dzisiaj z dumą możemy ogłosić, że odpady, które dotąd były utylizowane, powracają do naszej produkcji jako dodatek do żywic fenolowych. Wprowadzenie nowego podejścia wymagało inwestycji w segregację odpadów oraz współpracy z partnerem, który opracował technologię ich przetwarzania. Dodatkowy wysiłek się opłacił. Teraz nie tylko lepiej troszczymy się o środowisko, ale także obniżamy koszty zarządzania odpadami - podsumowuje Depczyńska.
- Firma Paged zaprosiła Lerg do współpracy w zagospodarowaniu powstających odpadów w sposób alternatywny do ich utylizacji. Specjaliści z Lerg, z myślą o aspekcie środowiskowym, opracowali metodę pozwalającą na przekształcenie odpadów chemicznych powstających w Paged w surowiec możliwy do wykorzystania w procesie produkcji mieszanek klejowych. Realizacja tego rozwiązania wymagała znacznego nakładu pracy, obejmującego przegląd literatury, próby laboratoryjne, techniczne oraz wybór odpowiednich urządzeń i projektowanie instalacji przemysłowej. Przedsięwzięcie zakończyło się sukcesem, redukując obciążenie środowiska naturalnego i unikając zbędnej utylizacji odpadów. Ten projekt przyczynił się do zmniejszenia zużycia podstawowych surowców przez wykorzystanie odpadowej folii w odpowiedniej formie do produkcji mieszanek klejowych - komentuje współpracę Grzegorz Czochara, Kierownik Działu Badawczo-Rozwojowego w Lerg SA.

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.