Owadziana karma produktem roku!
Marka Hello Yellow, nowość na rynku karmy dla psów zdobyła uznanie jurorów prestiżowego konkursu Top For Dog i tytuł Produktu Roku. Puszkowany mus bazujący na białku owadów został wyróżniony za innowacyjność, odpowiedzialne reprezentowanie filozofii zrównoważonego rozwoju oraz wysokie standardy produkcyjne chroniące zdrowie zarówno psów jak i naszej planety.
– Cieszy nas, że na rynku karm dla psów pojawia się miejsce dla propozycji będących alternatywą dla tradycyjnego mięsa. Nasz produkt charakteryzuje się małym stopniem przetworzenia oraz surowcem, który zapewnia psom najwyższej jakości białko – mówi Joanna Skrzypkowska–Manicka, Prezes Zarządu firmy OVAD, właściciela marki Hello Yellow. Wskazuje ona także wiele zalet stworzonej karmy – przede wszystkim jej hipoalergiczność. Dzięki temu, produkt może być podawany psom z alergiami i nietolerancjami, które zdarzają się niestety coraz częściej.
Specjaliści oraz testerzy współpracujący z Top For Dog wyraźnie wyróżnili wygląd i smak produktów. Hello Yellow w formie musu dostępny jest w trzech wariantach smakowych: z miso ramen, z warzywami z rozmarynem oraz z masłem orzechowym. Nad całością produkcji czuwają twórcy marki, którzy dobierają składniki i sami testują nowe receptury. Podkreślają oni, że istotną cechą Hello Yellow, obok wszystkich zalet samych larw mącznika młynarka, które stanowią źródło białka - jest prostota. – Przez dwa lata od założenia firmy doskonaliliśmy hodowlę mącznika młynarka oraz procesy jego przetwarzania. To nowy rynek i nowy surowiec, więc podążaliśmy ścieżkami, które sami sobie wytyczaliśmy. Nie chcieliśmy nic przyspieszać - naszym celem był doskonały produkt. Wyróżnienie Top For Dog i tytuł Produktu Roku to potwierdzenie, że nasze starania miały sens – podsumowuje Joanna Skrzypkowska-Manicka.
Ku zrównoważonym trendom
Hello Yellow to nie tylko produkt innowacyjny stworzony z myślą o odpowiedniej diecie czworonogów. Jest to także efekt proekologicznej misji wyznaczonej przez twórców marki - polegającej na znalezieniu zielonej alternatywy dla branży Pet Food. – W Polsce królują tradycyjne hodowle czy plantacje, którym trudno jest ustrzec się przed bezpośrednim krzywdzeniem środowiska naturalnego. Naszym celem było stworzenie hodowli, która dostarczałaby podobne korzyści - karmę dla zwierząt, a jednocześnie była mniej inwazyjna dla natury. Dlatego postawiliśmy na hodowlę owadów. Z jednej strony są one źródłem białka do pasz, karm, olejów pielęgnacyjnych dla zwierząt jak i nawozów naturalnych. Z drugiej do ich hodowli wykorzystujemy kilkakrotnie mniej wody, energii i czasu niż w fermach bydła, trzody czy drobiu - mówi Michał Krzyżaniak, Dyrektor ds. badań i rozwoju.
OVAD jest pierwszą polską firmą, która opracowała proces uzyskiwania stabilnej masy z larw mącznika młynarka, będącej idealnym dodatkiem do karm dla zwierząt towarzyszących. Przedsiębiorstwo założone w 2021 roku w Olsztynie jest rodzinną firmą z Mazur. Jej misją jest zapewnienie zdrowych, naturalnych i wysoce odżywczych surowców oraz produktów na rynek pet food, przy jednoczesnym poszanowaniu środowiska naturalnego, ograniczeniu negatywnego wpływu produkcji na zmiany klimatyczne oraz zachowaniu etyki w postępowaniu ze zwierzętami hodowlanymi.
Top For Dog to najważniejszy konkurs w branży kynologocznej. Celem plebiscytu jest wyłonienie najlepszych produktów i usług na polskim rynku — dedykowanych psom. Nad plebiscytem czuwa Kapituła. Eksperci z poszczególnych dziedzin zoologii, którzy wybierają dodatkowe nagrody wśród zgłoszonych produktów. Członkowie kapituły to znane i doświadczone osoby z branży kynologicznej, które od lat zajmują się zagadnieniami związanymi z żywieniem, szkoleniem i dobrostanem zwierząt.
Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Farmacja
Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi
Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.