Owadziana karma produktem roku!
Marka Hello Yellow, nowość na rynku karmy dla psów zdobyła uznanie jurorów prestiżowego konkursu Top For Dog i tytuł Produktu Roku. Puszkowany mus bazujący na białku owadów został wyróżniony za innowacyjność, odpowiedzialne reprezentowanie filozofii zrównoważonego rozwoju oraz wysokie standardy produkcyjne chroniące zdrowie zarówno psów jak i naszej planety.
– Cieszy nas, że na rynku karm dla psów pojawia się miejsce dla propozycji będących alternatywą dla tradycyjnego mięsa. Nasz produkt charakteryzuje się małym stopniem przetworzenia oraz surowcem, który zapewnia psom najwyższej jakości białko – mówi Joanna Skrzypkowska–Manicka, Prezes Zarządu firmy OVAD, właściciela marki Hello Yellow. Wskazuje ona także wiele zalet stworzonej karmy – przede wszystkim jej hipoalergiczność. Dzięki temu, produkt może być podawany psom z alergiami i nietolerancjami, które zdarzają się niestety coraz częściej.
Specjaliści oraz testerzy współpracujący z Top For Dog wyraźnie wyróżnili wygląd i smak produktów. Hello Yellow w formie musu dostępny jest w trzech wariantach smakowych: z miso ramen, z warzywami z rozmarynem oraz z masłem orzechowym. Nad całością produkcji czuwają twórcy marki, którzy dobierają składniki i sami testują nowe receptury. Podkreślają oni, że istotną cechą Hello Yellow, obok wszystkich zalet samych larw mącznika młynarka, które stanowią źródło białka - jest prostota. – Przez dwa lata od założenia firmy doskonaliliśmy hodowlę mącznika młynarka oraz procesy jego przetwarzania. To nowy rynek i nowy surowiec, więc podążaliśmy ścieżkami, które sami sobie wytyczaliśmy. Nie chcieliśmy nic przyspieszać - naszym celem był doskonały produkt. Wyróżnienie Top For Dog i tytuł Produktu Roku to potwierdzenie, że nasze starania miały sens – podsumowuje Joanna Skrzypkowska-Manicka.
Ku zrównoważonym trendom
Hello Yellow to nie tylko produkt innowacyjny stworzony z myślą o odpowiedniej diecie czworonogów. Jest to także efekt proekologicznej misji wyznaczonej przez twórców marki - polegającej na znalezieniu zielonej alternatywy dla branży Pet Food. – W Polsce królują tradycyjne hodowle czy plantacje, którym trudno jest ustrzec się przed bezpośrednim krzywdzeniem środowiska naturalnego. Naszym celem było stworzenie hodowli, która dostarczałaby podobne korzyści - karmę dla zwierząt, a jednocześnie była mniej inwazyjna dla natury. Dlatego postawiliśmy na hodowlę owadów. Z jednej strony są one źródłem białka do pasz, karm, olejów pielęgnacyjnych dla zwierząt jak i nawozów naturalnych. Z drugiej do ich hodowli wykorzystujemy kilkakrotnie mniej wody, energii i czasu niż w fermach bydła, trzody czy drobiu - mówi Michał Krzyżaniak, Dyrektor ds. badań i rozwoju.
OVAD jest pierwszą polską firmą, która opracowała proces uzyskiwania stabilnej masy z larw mącznika młynarka, będącej idealnym dodatkiem do karm dla zwierząt towarzyszących. Przedsiębiorstwo założone w 2021 roku w Olsztynie jest rodzinną firmą z Mazur. Jej misją jest zapewnienie zdrowych, naturalnych i wysoce odżywczych surowców oraz produktów na rynek pet food, przy jednoczesnym poszanowaniu środowiska naturalnego, ograniczeniu negatywnego wpływu produkcji na zmiany klimatyczne oraz zachowaniu etyki w postępowaniu ze zwierzętami hodowlanymi.
Top For Dog to najważniejszy konkurs w branży kynologocznej. Celem plebiscytu jest wyłonienie najlepszych produktów i usług na polskim rynku — dedykowanych psom. Nad plebiscytem czuwa Kapituła. Eksperci z poszczególnych dziedzin zoologii, którzy wybierają dodatkowe nagrody wśród zgłoszonych produktów. Członkowie kapituły to znane i doświadczone osoby z branży kynologicznej, które od lat zajmują się zagadnieniami związanymi z żywieniem, szkoleniem i dobrostanem zwierząt.
Greenman Poland przedstawia Szklaniora i Zmieszusia
Biostymulacja kukurydzy. Nawożenie dolistne w fazie rozwoju liści
Dzień Ziemi 2024 – świętowanie przez działanie. Jak dbać o planetę na co dzień?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.