Owadziana karma produktem roku!
Marka Hello Yellow, nowość na rynku karmy dla psów zdobyła uznanie jurorów prestiżowego konkursu Top For Dog i tytuł Produktu Roku. Puszkowany mus bazujący na białku owadów został wyróżniony za innowacyjność, odpowiedzialne reprezentowanie filozofii zrównoważonego rozwoju oraz wysokie standardy produkcyjne chroniące zdrowie zarówno psów jak i naszej planety.
– Cieszy nas, że na rynku karm dla psów pojawia się miejsce dla propozycji będących alternatywą dla tradycyjnego mięsa. Nasz produkt charakteryzuje się małym stopniem przetworzenia oraz surowcem, który zapewnia psom najwyższej jakości białko – mówi Joanna Skrzypkowska–Manicka, Prezes Zarządu firmy OVAD, właściciela marki Hello Yellow. Wskazuje ona także wiele zalet stworzonej karmy – przede wszystkim jej hipoalergiczność. Dzięki temu, produkt może być podawany psom z alergiami i nietolerancjami, które zdarzają się niestety coraz częściej.
Specjaliści oraz testerzy współpracujący z Top For Dog wyraźnie wyróżnili wygląd i smak produktów. Hello Yellow w formie musu dostępny jest w trzech wariantach smakowych: z miso ramen, z warzywami z rozmarynem oraz z masłem orzechowym. Nad całością produkcji czuwają twórcy marki, którzy dobierają składniki i sami testują nowe receptury. Podkreślają oni, że istotną cechą Hello Yellow, obok wszystkich zalet samych larw mącznika młynarka, które stanowią źródło białka - jest prostota. – Przez dwa lata od założenia firmy doskonaliliśmy hodowlę mącznika młynarka oraz procesy jego przetwarzania. To nowy rynek i nowy surowiec, więc podążaliśmy ścieżkami, które sami sobie wytyczaliśmy. Nie chcieliśmy nic przyspieszać - naszym celem był doskonały produkt. Wyróżnienie Top For Dog i tytuł Produktu Roku to potwierdzenie, że nasze starania miały sens – podsumowuje Joanna Skrzypkowska-Manicka.
Ku zrównoważonym trendom
Hello Yellow to nie tylko produkt innowacyjny stworzony z myślą o odpowiedniej diecie czworonogów. Jest to także efekt proekologicznej misji wyznaczonej przez twórców marki - polegającej na znalezieniu zielonej alternatywy dla branży Pet Food. – W Polsce królują tradycyjne hodowle czy plantacje, którym trudno jest ustrzec się przed bezpośrednim krzywdzeniem środowiska naturalnego. Naszym celem było stworzenie hodowli, która dostarczałaby podobne korzyści - karmę dla zwierząt, a jednocześnie była mniej inwazyjna dla natury. Dlatego postawiliśmy na hodowlę owadów. Z jednej strony są one źródłem białka do pasz, karm, olejów pielęgnacyjnych dla zwierząt jak i nawozów naturalnych. Z drugiej do ich hodowli wykorzystujemy kilkakrotnie mniej wody, energii i czasu niż w fermach bydła, trzody czy drobiu - mówi Michał Krzyżaniak, Dyrektor ds. badań i rozwoju.
OVAD jest pierwszą polską firmą, która opracowała proces uzyskiwania stabilnej masy z larw mącznika młynarka, będącej idealnym dodatkiem do karm dla zwierząt towarzyszących. Przedsiębiorstwo założone w 2021 roku w Olsztynie jest rodzinną firmą z Mazur. Jej misją jest zapewnienie zdrowych, naturalnych i wysoce odżywczych surowców oraz produktów na rynek pet food, przy jednoczesnym poszanowaniu środowiska naturalnego, ograniczeniu negatywnego wpływu produkcji na zmiany klimatyczne oraz zachowaniu etyki w postępowaniu ze zwierzętami hodowlanymi.
Top For Dog to najważniejszy konkurs w branży kynologocznej. Celem plebiscytu jest wyłonienie najlepszych produktów i usług na polskim rynku — dedykowanych psom. Nad plebiscytem czuwa Kapituła. Eksperci z poszczególnych dziedzin zoologii, którzy wybierają dodatkowe nagrody wśród zgłoszonych produktów. Członkowie kapituły to znane i doświadczone osoby z branży kynologicznej, które od lat zajmują się zagadnieniami związanymi z żywieniem, szkoleniem i dobrostanem zwierząt.

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Transport
Trwają prace nad zmianami w finansowaniu kolei. Obecny system powoduje duże problemy branży i brak konkurencyjności transportu szynowego

To nie brak środków, ale systemowe bariery, w tym uzależnienie od programów unijnych, uniemożliwiają efektywne inwestycje na kolei – oceniają przedstawiciele Izby Gospodarczej Transportu Lądowego oraz Railway Business Forum. To powoduje problemy firm wykonawczych, ma negatywny wpływ na konkurencyjność branży i rozwój gospodarczy Polski. Osłabia także strategiczne zdolności transportowe, niezbędne dla bezpieczeństwa państwa. Eksperci z IGTL i RBF apelują o pilną reformę finansowania kolei. Jak podkreślają, nie wymaga ona nowych źródeł finansowania, ale tylko ich uelastycznienia. Nad swoimi rozwiązaniami pracuje też resort infrastruktury.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.