Opakowania metalowe a zrównoważone środowisko – nowe możliwości dla branży dzię
Główną zaletą nowego produktu AkzoNobel jest sposób, w jaki bezproblemowo integruje się on
z istniejącymi już procesami produkcyjnymi. Pozwala to na korzystanie z jednej technologii w celu zaspokojenia różnych potrzeb producentów puszek spożywczych. Teraz są oni w stanie wykorzystać elastyczność i korzyści związane z kapitałem obrotowym wynikające z posiadania jednego produktu odpowiedniego do szerokiej gamy metalowych opakowań spożywczych.
"Seria Securshield 500 to najlepszy przykład na to, jak można współpracować z producentami w celu opracowania znaczących rozwiązań dla rzeczywistych wyzwań" – wyjaśnia Chris Bradford, dyrektor ds. marketingu w dziale powłok przemysłowych AkzoNobel.
"Zobowiązaliśmy się już, że w przyszłości nie będziemy używać bisfenoli do ochrony opakowań metalowych. Nowa gama produktów została opracowana w odpowiedzi na zmieniające się przepisy, dotyczące, m.in. obowiązku przejścia na bardziej zrównoważone alternatywy".
Wprowadzenie na rynek serii Securshield 500 jest kontynuacją projektu zapoczątkowanego przez AccelshieldTM 700 firmy AkzoNobel. Jako jeden z pierwszych produkt ten nie zawierał styrenu i BPXni w powłoce wewnętrznej. Był stosowany w opakowaniach do napojów. Dodatkowo, co warto pamiętać, także lakiery z nadrukiem AccelstyleTM 100 i 200, używane do dwuczęściowych aluminiowych puszek po napojach, nie zawierają bisfenoli, styrenu i PFAS.
Wszystkie nowe produkty są udostępniane w trudnym czasie dla firm zajmujących się powlekaniem zwojów, producentów puszek i ich klientów. Komisja Europejska kontynuuje stopniowe wycofywanie bisfenoli, podczas gdy Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA), organizacje pozarządowe i sprzedawcy detaliczni są coraz bardziej zaniepokojeni stosowaniem tworzyw sztucznych w opakowaniach żywności.
Bradford dodał: "Nasze innowacyjne produkty nowej generacji zapewniają branży metalowych puszek i opakowań do napojów realne i bezpieczne alternatywy nawet dla najbardziej wymagających produktów spożywczych i płynów. Rozwiązania te przede wszystkim bowiem są zgodne z obecnymi
i przyszłymi przepisami Agencji ds. Żywności i Leków (FDA) oraz UE.
Naszą ambicją jest projektowanie i wprowadzanie na rynek produktów, które zaspokoją wysokie potrzeby branży opakowań metalowych przy długoterminowej zgodności z przepisami
i zrównoważonym rozwojem".
Dowiedz się więcej, odwiedzając stronę internetową AkzoNobel Packaging Coatings, skąd można również pobrać naszą białą księgę na temat przejścia do świata wolnego od bisfenolu.
*Oznaczenie BPXni wskazuje, że bisfenol lub związki bisfenolu nie zostały celowo dodane ani użyte
w produkcji produktu.
O firmie AkzoNobel
Od 1792 roku dostarczamy innowacyjne farby i powłoki, które nadają kolory życiu ludzi i pomagają chronić to, co najważniejsze. Nasze światowej klasy portfolio marek, takich jak: Dulux, International, Sikkens i Interpon, cieszy się zaufaniem klientów w ponad 150 krajach, w których jesteśmy obecni. Wykorzystujemy naszą wiedzę, aby wspierać i ulepszać otaczający świat, gdyż wierzymy, że każda powierzchnia, którą możemy pokryć, otwiera szansę na barwniejsze życie. Jesteśmy pionierem w swojej branży, a nasz cel to dostarczanie zrównoważonych rozwiązań przy zachowaniu tego, co najlepsze dziś i jednoczesne tworzenie lepszego jutra. Pomalujmy razem przyszłość.
Główną zaletą nowego produktu AkzoNobel jest sposób, w jaki bezproblemowo integruje się on
z istniejącymi już procesami produkcyjnymi. Pozwala to na korzystanie z jednej technologii w celu zaspokojenia różnych potrzeb producentów puszek spożywczych. Teraz są oni w stanie wykorzystać elastyczność i korzyści związane z kapitałem obrotowym wynikające z posiadania jednego produktu odpowiedniego do szerokiej gamy metalowych opakowań spożywczych.
"Seria Securshield 500 to najlepszy przykład na to, jak można współpracować z producentami w celu opracowania znaczących rozwiązań dla rzeczywistych wyzwań" – wyjaśnia Chris Bradford, dyrektor ds. marketingu w dziale powłok przemysłowych AkzoNobel.
"Zobowiązaliśmy się już, że w przyszłości nie będziemy używać bisfenoli do ochrony opakowań metalowych. Nowa gama produktów została opracowana w odpowiedzi na zmieniające się przepisy, dotyczące, m.in. obowiązku przejścia na bardziej zrównoważone alternatywy".
Wprowadzenie na rynek serii Securshield 500 jest kontynuacją projektu zapoczątkowanego przez AccelshieldTM 700 firmy AkzoNobel. Jako jeden z pierwszych produkt ten nie zawierał styrenu i BPXni w powłoce wewnętrznej. Był stosowany w opakowaniach do napojów. Dodatkowo, co warto pamiętać, także lakiery z nadrukiem AccelstyleTM 100 i 200, używane do dwuczęściowych aluminiowych puszek po napojach, nie zawierają bisfenoli, styrenu i PFAS.
Wszystkie nowe produkty są udostępniane w trudnym czasie dla firm zajmujących się powlekaniem zwojów, producentów puszek i ich klientów. Komisja Europejska kontynuuje stopniowe wycofywanie bisfenoli, podczas gdy Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA), organizacje pozarządowe i sprzedawcy detaliczni są coraz bardziej zaniepokojeni stosowaniem tworzyw sztucznych w opakowaniach żywności.
Bradford dodał: "Nasze innowacyjne produkty nowej generacji zapewniają branży metalowych puszek i opakowań do napojów realne i bezpieczne alternatywy nawet dla najbardziej wymagających produktów spożywczych i płynów. Rozwiązania te przede wszystkim bowiem są zgodne z obecnymi
i przyszłymi przepisami Agencji ds. Żywności i Leków (FDA) oraz UE.
Naszą ambicją jest projektowanie i wprowadzanie na rynek produktów, które zaspokoją wysokie potrzeby branży opakowań metalowych przy długoterminowej zgodności z przepisami
i zrównoważonym rozwojem".
Dowiedz się więcej, odwiedzając stronę internetową AkzoNobel Packaging Coatings, skąd można również pobrać naszą białą księgę na temat przejścia do świata wolnego od bisfenolu.
*Oznaczenie BPXni wskazuje, że bisfenol lub związki bisfenolu nie zostały celowo dodane ani użyte
w produkcji produktu.
O firmie AkzoNobel
Od 1792 roku dostarczamy innowacyjne farby i powłoki, które nadają kolory życiu ludzi i pomagają chronić to, co najważniejsze. Nasze światowej klasy portfolio marek, takich jak: Dulux, International, Sikkens i Interpon, cieszy się zaufaniem klientów w ponad 150 krajach, w których jesteśmy obecni. Wykorzystujemy naszą wiedzę, aby wspierać i ulepszać otaczający świat, gdyż wierzymy, że każda powierzchnia, którą możemy pokryć, otwiera szansę na barwniejsze życie. Jesteśmy pionierem w swojej branży, a nasz cel to dostarczanie zrównoważonych rozwiązań przy zachowaniu tego, co najlepsze dziś i jednoczesne tworzenie lepszego jutra. Pomalujmy razem przyszłość.

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.