Komunikaty PR

Obowiązek raportowania ESG, a realne działania przedsiębiorstw

2024-06-27  |  10:00
Biuro prasowe

Od 2024 roku zgodnie z unijną dyrektywą CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) największe firmy są zobowiązane do szczegółowego raportowania niefinansowego w zakresie zrównoważonego rozwoju i publikowania wyników swoich działań. W kontekście rosnących wymagań regulacyjnych dotyczących raportowania ESG kluczowym aspektem jest rzeczywiste zaangażowanie przedsiębiorstw w świadome zarządzanie wpływem na środowisko. Wymogi te stanowią odpowiedź na rosnące oczekiwania inwestorów, konsumentów i regulatorów w zakresie transparentności działania i odpowiedzialności środowiskowej przedsiębiorstw.

Carlsberg Polska, jako jedna z wiodących firm w branży piwowarskiej jest przykładem organizacji, która podejmuje konkretne działania mające na celu minimalizację swojego śladu środowiskowego. Od wielu lat konsekwentnie realizuje strategię zrównoważonego rozwoju „Together Towards ZERO & Beyond”, i ma już 8 lat doświadczeń w pisaniu Raportów ESG.

Jak rozumiemy odpowiedzialny rozwój naszego biznesu? Określiliśmy cele w sześciu kluczowych obszarach oddziaływania firmy: ZERO śladu węglowego, ZERO śladu rolniczego, ZERO odpadów opakowaniowych, ZERO marnowania wody, ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz ZERO wypadków. Te cele są elementami naszej strategii biznesowej i idą w parze np. z rozwojem portfela produktów czy wzrostem sprzedaży. Tak jak na wynik finansowy pracuje każdy pracownik, tak samo na wynik celów środowiskowych. W pierwszej kolejności wyedukowaliśmy pracowników czym jest strategia ESG, jakie są nasze priorytety i dlaczego do nich dążymy. Teraz angażujemy pracowników, by każdy w swoim obszarze wiedział, jaki ma wpływ i poszukiwał rozwiązań, które przybliżają nas do jej realizacji. Współpracujemy również z licznymi partnerami, instytucjami naukowymi oraz organizacjami pozarządowymi, aby wprowadzać innowacje i dzielić się najlepszymi praktykami.

Nowe regulacje ESG nakładają na przedsiębiorstwa obowiązek transparentnego raportowania swoich działań w obszarach środowiskowym, społecznym i zarządzania. Dla firmy takiej jak Carlsberg Polska, to nie tylko konieczność spełnienia formalnych wymogów, ale przede wszystkim szansa na wykazanie się jako lider w zrównoważonym rozwoju.

Warto nie ograniczać swoich działań jedynie do wewnętrznych procesów. Należy angażować się również w edukację klientów, konsumentów czy społeczeństwa. Wówczas misja społeczna staje się elementem zrównoważonego rozwoju.

Świadome zarządzanie wpływem na środowisko nie jest jedynie wymogiem regulacyjnym, ale strategicznym wyborem, który przynosi korzyści zarówno środowisku, przyszłym pokoleniom, jak i długoterminową wartość biznesową. W obliczu obowiązku raportowania ESG od 2024 roku, działania podejmowane przez liderów branż stają się wzorem do naśladowania dla innych przedsiębiorstw. Przejrzystość w raportowaniu i rzeczywiste, mierzalne efekty działań ESG będą kluczowe w budowaniu zaufania do marki.

Ekspercki komentarz: Teresa Aldea - Kierownik ds. zrównoważonego rozwoju, Carlsberg Polska

Aby dowiedzieć się więcej o działaniach Carlsberg Polska na rzecz zrównoważonego rozwoju, zachęcamy do odwiedzenia strony: www.carlsbergpolska.pl/zrownowazony-rozwoj/zrownowazony-rozwoj/raport-2023/, gdzie znajduje się pełen Raport ESG za 2023 rok.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol Biuro prasowe
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia
Ekologia Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu
Ekologia Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.