NSG Group poprawiła swój rating klimatyczny
Pilkington IGP
ul. Portowa 24
27-600 Sandomierz
Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com| |Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com
+48 22 548 75 03
https://www.pilkington.com/pl-PL/pl
NSG Group uzyskała ocenę Climate Change A- w ratingu prowadzonym przez organizację pozarządową CDP. Prośrodowiskowe działania zyskały uznanie CDP, która doceniła prowadzone przez Grupę reformy oraz jawność informacji w tym zakresie.
NSG Group od 2011 roku uczestniczy w prowadzonym przez CDP programie mierzenia wpływu i ryzyka związanego z zmianami klimatu. Otrzymanie rangi Climate Change A- oznacza, że Grupa swoimi działaniami wysuwa się na pozycję lidera w zakresie przeciwdziałania zmianom klimatu i ograniczania ich negatywnego wpływu. Ocena ta jest dla Grupy wyróżnieniem i dowodzi, że założone cele klimatyczne da się realizować bez szkody dla całej działalności.
W 2019 roku NSG Group przyjęło za cel zmniejszenie swojego wpływu na klimat oraz zwiększenie efektywności energetycznej. Jednym z najważniejszych zdań do zrealizowania jest redukcja emisji gazów cieplarnianych uwalnianych przez podmioty Grupy o 21% w stosunku do 2018 roku. Oprócz tego, Grupa aktywnie inwestuje w zmianę oświetlenia na LED oraz zwiększanie udziału energii pochodzącej z odnawialnych źródeł. Plan na najbliższe lata zakłada całkowite przejście na energię odnawialną.
Oprócz inwestycji energetycznych, NSG Group aktywnie działa na rzecz ograniczenia zużycia wody i zwiększenia recyklingu używanych surowców. Dla przykładu, zakłady Pilkington w Chmielowie i Sandomierzu postawiły na zamknięty obieg wody, montując u siebie instalację do oczyszczania wody ze ścieku przemysłowego. Pozwala to odzyskać 6000 m3 wody miesięcznie. Dodatkowo, wzrósł udział stłuczki szklanej w procesie produkcyjnym zakładów – w 2018 roku odzyskano jej 26 tysięcy ton i wartość ta ciągle rośnie.
CDP od 2000 roku przygląda się działaniom tysięcy firm na świecie, żeby oceniać ich wpływ klimatyczny oraz proponować rozwiązania przeciwdziałające negatywnym skutkom zmian klimatu. W prowadzonym przez CDP ratingu Climate Change brane są pod uwagę takie czynniki jak ilość emitowanych gazów cieplarnianych czy podejmowane przez firmy działania zmierzające do minimalizacji emisji. CDP ocenia również politykę wodną spółek, jak też bada wpływ podmiotów gospodarczych na lasy.
KONIEC

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.