Komunikaty PR

NSG Group poprawiła swój rating klimatyczny

2021-02-12  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Wójcicka
Pilkington IGP

ul. Portowa 24
27-600 Sandomierz
Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com| |Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com
+48 22 548 75 03
https://www.pilkington.com/pl-PL/pl

NSG Group uzyskała ocenę Climate Change A- w ratingu prowadzonym przez organizację pozarządową CDP. Prośrodowiskowe działania zyskały uznanie CDP, która doceniła prowadzone przez Grupę reformy oraz jawność informacji w tym zakresie.

NSG Group od 2011 roku uczestniczy w prowadzonym przez CDP programie mierzenia wpływu i ryzyka związanego z zmianami klimatu. Otrzymanie rangi Climate Change A- oznacza, że Grupa swoimi działaniami wysuwa się na pozycję lidera w zakresie przeciwdziałania zmianom klimatu i ograniczania ich negatywnego wpływu. Ocena ta jest dla Grupy wyróżnieniem i dowodzi, że założone cele klimatyczne da się realizować bez szkody dla całej działalności.

W 2019 roku NSG Group przyjęło za cel zmniejszenie swojego wpływu na klimat oraz zwiększenie efektywności energetycznej. Jednym z najważniejszych zdań do zrealizowania jest redukcja emisji gazów cieplarnianych uwalnianych przez podmioty Grupy o 21% w stosunku do 2018 roku. Oprócz tego, Grupa aktywnie inwestuje w zmianę oświetlenia na LED oraz zwiększanie udziału energii pochodzącej z odnawialnych źródeł. Plan na najbliższe lata zakłada całkowite przejście na energię odnawialną.

Oprócz inwestycji energetycznych, NSG Group aktywnie działa na rzecz ograniczenia zużycia wody i zwiększenia recyklingu używanych surowców. Dla przykładu, zakłady Pilkington w Chmielowie i Sandomierzu postawiły na zamknięty obieg wody, montując u siebie instalację do oczyszczania wody ze ścieku przemysłowego. Pozwala to odzyskać 6000 m3 wody miesięcznie. Dodatkowo, wzrósł udział stłuczki szklanej w procesie produkcyjnym zakładów – w 2018 roku odzyskano jej 26 tysięcy ton i wartość ta ciągle rośnie.

CDP od 2000 roku przygląda się działaniom tysięcy firm na świecie, żeby oceniać ich wpływ klimatyczny oraz proponować rozwiązania przeciwdziałające negatywnym skutkom zmian klimatu. W prowadzonym przez CDP ratingu Climate Change brane są pod uwagę takie czynniki jak ilość emitowanych gazów cieplarnianych czy podejmowane przez firmy działania zmierzające do minimalizacji emisji. CDP ocenia również politykę wodną spółek, jak też bada wpływ podmiotów gospodarczych na lasy.

KONIEC

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Pilkington IGP
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne Biuro prasowe
2024-11-20 | 13:07

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne

Plastikowe butelki jednorazowe mogą być źródłem szkodliwego mikroplastiku, a z badań wynika, że te kolorowe – zielone, niebieskie czy czerwone – mogą być jego jeszcze
Ekologia Kolejny sportowiec stawia na ekologię
2024-11-07 | 10:20

Kolejny sportowiec stawia na ekologię

ZDJĘCIA:
Ekologia Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet
2024-10-23 | 14:25

Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet

Jednym z urządzeń grzewczych wybieranych, w ramach dotychczasowych edycji Programu Czyste Powietrze, jest powietrzna pompa ciepła. Mimo wielu zalet, jak każde urządzenie, ona także ma swoje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.