Komunikaty PR

Nestlé Polska ograniczyło zużycie wody o 18 proc.

2021-03-19  |  15:46
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.06 MB )

– Woda, jako kluczowy zasób, jest w centrum naszych działań. Dbanie o nią w naturalny sposób wpisuje się w naszą strategię – mówi Tomasz Korytkowski, Kierownik ds. Integracji i Zrównoważonego Rozwoju w Nestlé Polska – Dzięki m.in. wdrażaniu zamkniętych obiegów, procesów odzysku oraz programów oszczędnościowych, w ciągu ostatniej dekady ograniczyliśmy zużycie wody w naszych zakładach produkcyjnych o 18 proc. na tonę produktu.

Nestlé koncentruje wysiłki na czterech obszarach: fabrykach – zwiększając efektywność zużycia wody, w obrębie działów wodnych - współpracując z partnerami w celu ochrony zasobów wody, w całym łańcuchu dostaw rolnych oraz w społecznościach lokalnych, zwiększając dostęp do czystej wody i urządzeń sanitarnych.


Innowacyjne rozwiązania w polskich fabrykach

W zakładach Nestlé w Polsce firma wdraża efektywne procesy zarządzania wodą. Obejmują one m.in. instalację odrębnych liczników dla poszczególnych linii produkcyjnych, maszyn i procesów. Codzienne odczyty z liczników i ich aktualizacja w bazach pozwalają na identyfikację obszarów, w których istnieją możliwości implementowania projektów oszczędnościowych. Na tej podstawie projekty te są tworzone, wprowadzane i monitorowane.

W fabrykach Nestlé w Polsce dokonano szeregu dodatkowych inwestycji. Na przykład w zakładzie Nestlé Nutrition w Rzeszowie, w której produkuje się żywność dla dzieci i niemowląt marki Gerber oraz Bobo Frut, zrealizowano cztery takie przedsięwzięcia, z czego każde przyniosło oszczędność co najmniej kilku tysięcy m3 wody rocznie. Zainwestowano tu w specjalistyczną dwustopniową instalację „odwróconej osmozy”, wdrożono wykorzystywanie wody odzyskanej z procesu produkcyjnego do regeneracji stacji uzdatniania wody, ponownie wykorzystuje się także wodę użytą do mycia warzyw. Czwarte przedsięwzięcie obejmuje odzysk wody z mycia pustych opakowań i procesu pasteryzacji i jej wykorzystanie do produkcji pary wodnej w kotłowni oraz do chłodzenia. Projekt ten pozwala zaoszczędzić 14 600 m3 wody rocznie.

 

Na rzecz środowiska i lokalnych społeczności

Rozlewnia wody Nestlé Waters w Nałęczowie jako pierwszy zakład w Polsce została wyróżniona certyfikatem Alliance for Water Stewardship (AWS). Przyznawany jest on zakładom, które dbają o zasoby wody we współpracy z lokalną społecznością. Kontrola zewnętrznych ekspertów przed przyznaniem certyfikatu potwierdziła, że Nestlé Waters troszczy się o wodę w całym procesie – na poziomie wododziałów i w całym łańcuchu dostaw.

Firma wspiera odpowiedzialne zarządzanie zasobami wody również w wymiarze lokalnym: zaangażowała się w budowę systemu kanalizacji sanitarnej, która pozwoli poprawić warunki życia miejscowej społeczności i bezpieczeństwo ekologiczne w regionie. Zakończenie inwestycji w sołectwie Cynków w sąsiedztwie zakładu rozlewniczego firmy zaplanowano na ten rok. Inwestycja, polegająca na rozbudowie linii głównej kanalizacji sanitarnej wraz z instalacją przepompowni, stworzy możliwość podłączenia gospodarstw domowych, które dotychczas nie korzystały z kanalizacji.

Również sami pracownicy zakładów Nestlé w Polsce chętnie angażują się w działania bezpośrednie – np. załoga fabryki wyrobów kulinarnych Nestlé w Kaliszu od lat pomaga sprzątać okolice zbiornika wodnego Pokrzywnica. Dotychczas usunięto ok. 10 ton odpadów, zagrażających bioróżnorodności tego akwenu.

 

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

 

Kontakt:

 

 

 

 

 

 

Edyta Iroko

Tel.: +48 600 204 870

edyta.iroko@pl.nestle.com

Joanna Szpatowicz

Tel.: +48 600 204 159

joanna.szpatowicz@pl.nestle.com 

Joanna Purzycka

Tel.: +48 600 040 402

joanna.purzycka@pl.nestle.com

           
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol Biuro prasowe
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia
Ekologia Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu
Ekologia Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.