Nestlé Polska ograniczyło zużycie wody o 18 proc.
– Woda, jako kluczowy zasób, jest w centrum naszych działań. Dbanie o nią w naturalny sposób wpisuje się w naszą strategię – mówi Tomasz Korytkowski, Kierownik ds. Integracji i Zrównoważonego Rozwoju w Nestlé Polska – Dzięki m.in. wdrażaniu zamkniętych obiegów, procesów odzysku oraz programów oszczędnościowych, w ciągu ostatniej dekady ograniczyliśmy zużycie wody w naszych zakładach produkcyjnych o 18 proc. na tonę produktu.
Nestlé koncentruje wysiłki na czterech obszarach: fabrykach – zwiększając efektywność zużycia wody, w obrębie działów wodnych - współpracując z partnerami w celu ochrony zasobów wody, w całym łańcuchu dostaw rolnych oraz w społecznościach lokalnych, zwiększając dostęp do czystej wody i urządzeń sanitarnych.
Innowacyjne rozwiązania w polskich fabrykach
W zakładach Nestlé w Polsce firma wdraża efektywne procesy zarządzania wodą. Obejmują one m.in. instalację odrębnych liczników dla poszczególnych linii produkcyjnych, maszyn i procesów. Codzienne odczyty z liczników i ich aktualizacja w bazach pozwalają na identyfikację obszarów, w których istnieją możliwości implementowania projektów oszczędnościowych. Na tej podstawie projekty te są tworzone, wprowadzane i monitorowane.
W fabrykach Nestlé w Polsce dokonano szeregu dodatkowych inwestycji. Na przykład w zakładzie Nestlé Nutrition w Rzeszowie, w której produkuje się żywność dla dzieci i niemowląt marki Gerber oraz Bobo Frut, zrealizowano cztery takie przedsięwzięcia, z czego każde przyniosło oszczędność co najmniej kilku tysięcy m3 wody rocznie. Zainwestowano tu w specjalistyczną dwustopniową instalację „odwróconej osmozy”, wdrożono wykorzystywanie wody odzyskanej z procesu produkcyjnego do regeneracji stacji uzdatniania wody, ponownie wykorzystuje się także wodę użytą do mycia warzyw. Czwarte przedsięwzięcie obejmuje odzysk wody z mycia pustych opakowań i procesu pasteryzacji i jej wykorzystanie do produkcji pary wodnej w kotłowni oraz do chłodzenia. Projekt ten pozwala zaoszczędzić 14 600 m3 wody rocznie.
Na rzecz środowiska i lokalnych społeczności
Rozlewnia wody Nestlé Waters w Nałęczowie jako pierwszy zakład w Polsce została wyróżniona certyfikatem Alliance for Water Stewardship (AWS). Przyznawany jest on zakładom, które dbają o zasoby wody we współpracy z lokalną społecznością. Kontrola zewnętrznych ekspertów przed przyznaniem certyfikatu potwierdziła, że Nestlé Waters troszczy się o wodę w całym procesie – na poziomie wododziałów i w całym łańcuchu dostaw.
Firma wspiera odpowiedzialne zarządzanie zasobami wody również w wymiarze lokalnym: zaangażowała się w budowę systemu kanalizacji sanitarnej, która pozwoli poprawić warunki życia miejscowej społeczności i bezpieczeństwo ekologiczne w regionie. Zakończenie inwestycji w sołectwie Cynków w sąsiedztwie zakładu rozlewniczego firmy zaplanowano na ten rok. Inwestycja, polegająca na rozbudowie linii głównej kanalizacji sanitarnej wraz z instalacją przepompowni, stworzy możliwość podłączenia gospodarstw domowych, które dotychczas nie korzystały z kanalizacji.
Również sami pracownicy zakładów Nestlé w Polsce chętnie angażują się w działania bezpośrednie – np. załoga fabryki wyrobów kulinarnych Nestlé w Kaliszu od lat pomaga sprzątać okolice zbiornika wodnego Pokrzywnica. Dotychczas usunięto ok. 10 ton odpadów, zagrażających bioróżnorodności tego akwenu.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
Kontakt: |
|
|
| ||
Edyta Iroko | Tel.: +48 600 204 870 | edyta.iroko@pl.nestle.com | |||
Joanna Szpatowicz | Tel.: +48 600 204 159 | joanna.szpatowicz@pl.nestle.com | |||
Joanna Purzycka | Tel.: +48 600 040 402 | joanna.purzycka@pl.nestle.com | |||
Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach przekroczy wagę ryb
Biostymulacja kukurydzy. Nawożenie dolistne w fazie rozwoju liści
Dzień Ziemi 2024 – świętowanie przez działanie. Jak dbać o planetę na co dzień?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.