Komunikaty PR

Na dachu VIVO! Stalowa Wola zamieszkały… pszczoły

2021-07-26  |  12:54
Biuro prasowe
Kontakt

Agencja PR
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl

Dach centrum handlowego VIVO! Stalowa Wola zaczął tętnić dodatkową energią. Wszystko za sprawą 200 tys. pszczół, które zamieszkały w Pasiece złożonej z 4 uli. Opiekę nad tymi pożytecznymi owadami sprawuje firma Pszczelarium, specjalizująca się w pszczelarstwie miejskim. 

Pomimo ogromnego rozwoju technologicznego, do tej pory nie udało się wymyśleć, w jaki sposób zautomatyzować proces zapylania roślin. Pszczoły przyczyniają się do powstawania 1/3 żywności spożywanej przez ludzkość. To dzięki nim kwitną m.in. jabłonie, wiśnie, ziemniaki, a nawet orzechy. Niestety z roku na rok na całym świecie masowo giną. To skutek uboczny stosowania pestycydów, które chronią uprawy przed szkodnikami, zatruwając przy tym nektar. Aby ratować te pożyteczne owady, powstają hodowle pszczół miodnych, gdzie zapewnia się im warunki do przetrwania.  Moda na miejskie pasieki trwa od kilku lat. Ule na stałe wpisały się w krajobraz wielu europejskich miast, takich jak Paryż czy Londyn. Stoją na dachach uniwersytetów, hoteli, biurowców, a także sal koncertowych. Również w Stalowej Woli, na dachu centrum handlowego VIVO!, w 4 ulach zamieszkało 200 tys. owadów.

W ostatnim czasie pracowite pszczoły z VIVO! Pasieki zbierały nektar spadziowy, z wiosennych kwiatów, a także z akcji i lipy. Dzięki temu podczas pierwszego miodobrania zebrano aż 50 kg miodu nektarowo-spadziowego! Słoiczki ze złotym przysmakiem będą rozdawane klientom w konkursach oraz podczas ekologicznych wydarzeń. Co ciekawe, miody z miejskich pasiek posiadają takie same wartości odżywcze, jak te z uli zlokalizowanych poza miastami.  

- Pasieka na dachu naszego centrum handlowego dała pszczołom nowy dom, jednocześnie chroniąc je przed wieloma zagrożeniami. Te pożyteczne owady wprowadzają harmonię pomiędzy naturą a miejską architekturą. Gwarantuj bioróżnorodność, prawidłowe funkcjonowanie środowiska, a także pyszny miód, który regularnie będziemy rozdawać klientom przy wielu okazjach – mówi Paweł Wojtkowski, Dyrektor VIVO! Stalowa Wola.

Marka VIVO! baczną uwagę zwraca na prowadzenie odpowiedzialnego biznesu, z poszanowaniem interesu społecznego i ochrony środowiska. Ostatnio wprowadziła nową strategię zrównoważonego rozwoju, a Pasieka na dachu obiektu w Stalowej Woli zamyka kolejny etap jej realizacji. Obecnie wszystkie centra handlowe VIVO! posiadają ule, a łącznie jest ich 15. Każdego dnia pracuje w nich niemal 800 tys. pszczół, wytwarzających ponad 200 kg miodu rocznie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Open Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ekologia Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów
2024-12-16 | 01:00

Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów

Osady w rurociągach to cichy wróg przemysłu: zwiększają zużycie energii, generują koszty i mogą prowadzić do przestojów w produkcji. Czy jest sposób, by skutecznie
Ekologia Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
2024-11-20 | 13:07

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne

Plastikowe butelki jednorazowe mogą być źródłem szkodliwego mikroplastiku, a z badań wynika, że te kolorowe – zielone, niebieskie czy czerwone – mogą być jego jeszcze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Ochrona środowiska

Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.

Problemy społeczne

Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier

Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.