Komunikaty PR

Lidl Polska przyznał nagrody w ramach olimpiady "Zwolnieni z Teorii"

2021-08-07  |  01:00
Biuro prasowe

Wszechobecny plastik, coraz bardziej zanieczyszczający środowisko naturalne to problem, który z roku na rok osiąga coraz większą skalę i staje się realnie odczuwalny także dla ludzi i zwierząt. W związku z tym rok 2021 został ogłoszony „rokiem bez jednorazowego plastiku”, czyli czasem na przeciwdziałanie skutkom nieprawidłowego procesu recyklingu w naszym otoczeniu. Lidl Polska, który nieustannie podejmuje działania na rzecz zmniejszania zużycia tworzyw sztucznych, zainicjował program Mniej Plastiku. Projekt został zrealizowany w ramach olimpiady społecznej Zwolnieni z Teorii – polska młodzież przygotowała inicjatywy na rzecz redukcji lub recyklingu plastiku zgodnie ze strategią REset Plastic, docierając aż do 340 tysięcy beneficjentów.

 

Program Mniej Plastiku, którego inicjatorem jest Lidl Polska, zachęcał młodzież do zorganizowania swojego własnego projektu na rzecz redukcji lub recyklingu plastiku zgodnie ze strategią REset Plastic oraz zaprojektowania ekologicznych zmian gotowych do wprowadzenia w sklepach sieci Lidl Polska. Wykorzystując wiedzę nabytą na  warsztatach dotyczących zarządzania plastikiem w Lidl oraz na szkoleniach z metodyki projektowania Design Thinking, w ramach programu uczestnicy przygotowali 19 projektów, które tworzyło blisko 190 osób z całej Polski. Młodzież na każdym etapie realizacji swojego projektu mogła liczyć na wsparcie merytoryczne ekspertów Lidl Polska, którzy na co dzień pracują nad ograniczaniem zużycia surowców sztucznych i chętnie dzielili się swoim doświadczeniem z uczniami.

- Czas pandemii nie przeszkodził młodym działać na rzecz lokalnych społeczności. Zespoły projektowe wspierane przez Lidl objęły swoimi działaniami edukacyjnymi aż 750 tys. osób! Co więcej, okazuje się, że tegoroczni uczestnicy olimpiady Zwolnieni z Teorii mają wyższy poziom dobrostanu niż ich rówieśnicy, którzy nie angażowali się społecznie. Jestem dumna, że Zwolnieni z Teorii nie tylko budują wśród młodych obywatelską postawę i kompetencje cenne na rynku pracy, ale też wspierają ich dobrostan psychiczny” - powiedziała Aleksandra Chudaś, dyrektor zarządzająca fundacji Zwolnieni z Teorii.

- Liczba uczestników olimpiady społecznej przerosła nasze oczekiwania – bardzo cieszy nas rosnąca świadomość ekologiczna wśród młodzieży oraz fakt, że tak chętnie angażują się w działania na rzecz środowiska naturalnego. Przez cały okres trwania programu Mniej Plastiku uważnie śledziliśmy i wspieraliśmy projekty, które wpisywały się w strategię REset Plastic, mającej na celu zmniejszenie zużycia tworzyw sztucznych oraz wsparcie gospodarki obiegu zamkniętego – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR.

W ramach programu Lidl Polska przyznał 1 nagrodę główną oraz 2 wyróżnienia:

Nagroda główna – projekt EDUCA

Wyróżnienie otrzymała młodzieżowa organizacja proekologiczna, której celem jest wyeliminowanie plastiku z codziennego użytku. Namawiają do zmiany całe społeczeństwo – przede wszystkim poprzez wprowadzenie do codziennego życia kultury ekologicznej oraz edukacji.

Lidl wyróżnił projekt za edukację dotyczącą redukcji plastiku i ekologii oraz profesjonalnie opracowany i ciekawy Poradnik Edukacji Ekologicznej.

- Projekt dał nam i wszystkim wokoło dużo chęci i energii na zmiany. Pomógł nam w tym program Lidl Polska – pokazał, że lepsze środowisko to nasz wspólny cel. – wspomina Joanna Puchyła, przedstawicielka projektu EDUCA.

Pierwsze wyróżnienie – projekt ECO WEEK

Zespół został wyróżniony za wielowątkową i docierająca do wielu odbiorców edukację ekologiczną – prowadził na swoich social mediach warsztaty z wykorzystywania rozwiązań zero waste, spotkania z aktywistami i wywiady z przedstawicielami zielonych organizacji, np. WWF. Oprócz działań w Internecie, młodzież wsparła także lokalną Jadłodzielnię, we współpracy z restauracjami, a także przeprowadziła konkurs z nagrodami na najlepszy projekt upcycling'owy. Projekt szybko zwrócił uwagę mediów. Co więcej zespół projektowy ma zamiar kontynuować te działania, aby dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców.

Drugie wyróżnienie – projekt #betterfuture

Twórcy zostali nagrodzeni za duże zaangażowanie, realizację wielu działań edukacji ekologicznej w praktyce, nawiązanie wielu partnerstw z organizacjami społecznymi i mediami oraz dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Zespół projektowy przeprowadził m.in. warsztaty dla 1388 uczniów szkół podstawowych w Szczecinie, które składały się z bloku dotyczącego redukcji plastiku, zgodnie z postulatami strategii REset Plastic, realizowanej przez Lidl Polska, pt. zREsetuj myślenie, zREsetuj planetę, o zmniejszeniu wykorzystania plastiku i dbaniu o środowisko na co dzień.

Dodatkowo zespół projektowy przygotował propozycję eko programu lojalnościowego dla sieci Lidl.

To tylko wybrane projekty z listy zrealizowanych przedsięwzięć – łącznie dotarły one do 340 tysięcy beneficjentów, edukując ich jak ponownie wykorzystać przedmioty codziennego użytku, inspirując do ograniczania wykorzystania plastiku i recyklingu. Dzięki spójnym działaniom młodzieży i zainteresowaniu projektem, o inicjatywie i strategii REset Plastic, poprzez media oraz social media, dowiedziało się 540 tysięcy osób.

O strategii REset Plastic: 

Grupa Schwarz, do której należą Lidl i Kaufland, jest jednym z największych detalistów na arenie międzynarodowej. Mając świadomość odpowiedzialności za środowisko, Grupa opracowała całościową strategię REsetPlastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację i edukację. W ten sposób wizja „mniej plastiku” stanie się rzeczywistością.

Obszary działania w ramach strategii REset Plastic:

REduce
Rezygnujemy z plastiku wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, działając przy tym w sposób odpowiedzialny.

REdesign
Projektujemy opakowania produktów, które są możliwe do recyklingu i tym samym pozostają w obiegu zamkniętym.

REcycle
Zbieramy, sortujemy i poddajemy recyklingowi opakowania produktów tak, aby pozostawały w obiegu zamkniętym.

REmove
We wszystkich obszarach naszej działalności wspieramy redukcję plastiku.

REsearch
Inwestujemy w badania i rozwój rozwiązań sprzyjających redukcji plastiku oraz edukujemy w zakresie recyklingu i ochrony zasobów.

Więcej informacji na stronie: https://reset-plastic.com/en/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ekologia Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów
2024-12-16 | 01:00

Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów

Osady w rurociągach to cichy wróg przemysłu: zwiększają zużycie energii, generują koszty i mogą prowadzić do przestojów w produkcji. Czy jest sposób, by skutecznie
Ekologia Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
2024-11-20 | 13:07

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne

Plastikowe butelki jednorazowe mogą być źródłem szkodliwego mikroplastiku, a z badań wynika, że te kolorowe – zielone, niebieskie czy czerwone – mogą być jego jeszcze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Ochrona środowiska

Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.

Problemy społeczne

Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier

Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.