Komunikaty PR

Lidl Polska przyznał nagrody w ramach olimpiady "Zwolnieni z Teorii"

2021-08-07  |  01:00
Biuro prasowe

Wszechobecny plastik, coraz bardziej zanieczyszczający środowisko naturalne to problem, który z roku na rok osiąga coraz większą skalę i staje się realnie odczuwalny także dla ludzi i zwierząt. W związku z tym rok 2021 został ogłoszony „rokiem bez jednorazowego plastiku”, czyli czasem na przeciwdziałanie skutkom nieprawidłowego procesu recyklingu w naszym otoczeniu. Lidl Polska, który nieustannie podejmuje działania na rzecz zmniejszania zużycia tworzyw sztucznych, zainicjował program Mniej Plastiku. Projekt został zrealizowany w ramach olimpiady społecznej Zwolnieni z Teorii – polska młodzież przygotowała inicjatywy na rzecz redukcji lub recyklingu plastiku zgodnie ze strategią REset Plastic, docierając aż do 340 tysięcy beneficjentów.

 

Program Mniej Plastiku, którego inicjatorem jest Lidl Polska, zachęcał młodzież do zorganizowania swojego własnego projektu na rzecz redukcji lub recyklingu plastiku zgodnie ze strategią REset Plastic oraz zaprojektowania ekologicznych zmian gotowych do wprowadzenia w sklepach sieci Lidl Polska. Wykorzystując wiedzę nabytą na  warsztatach dotyczących zarządzania plastikiem w Lidl oraz na szkoleniach z metodyki projektowania Design Thinking, w ramach programu uczestnicy przygotowali 19 projektów, które tworzyło blisko 190 osób z całej Polski. Młodzież na każdym etapie realizacji swojego projektu mogła liczyć na wsparcie merytoryczne ekspertów Lidl Polska, którzy na co dzień pracują nad ograniczaniem zużycia surowców sztucznych i chętnie dzielili się swoim doświadczeniem z uczniami.

- Czas pandemii nie przeszkodził młodym działać na rzecz lokalnych społeczności. Zespoły projektowe wspierane przez Lidl objęły swoimi działaniami edukacyjnymi aż 750 tys. osób! Co więcej, okazuje się, że tegoroczni uczestnicy olimpiady Zwolnieni z Teorii mają wyższy poziom dobrostanu niż ich rówieśnicy, którzy nie angażowali się społecznie. Jestem dumna, że Zwolnieni z Teorii nie tylko budują wśród młodych obywatelską postawę i kompetencje cenne na rynku pracy, ale też wspierają ich dobrostan psychiczny” - powiedziała Aleksandra Chudaś, dyrektor zarządzająca fundacji Zwolnieni z Teorii.

- Liczba uczestników olimpiady społecznej przerosła nasze oczekiwania – bardzo cieszy nas rosnąca świadomość ekologiczna wśród młodzieży oraz fakt, że tak chętnie angażują się w działania na rzecz środowiska naturalnego. Przez cały okres trwania programu Mniej Plastiku uważnie śledziliśmy i wspieraliśmy projekty, które wpisywały się w strategię REset Plastic, mającej na celu zmniejszenie zużycia tworzyw sztucznych oraz wsparcie gospodarki obiegu zamkniętego – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR.

W ramach programu Lidl Polska przyznał 1 nagrodę główną oraz 2 wyróżnienia:

Nagroda główna – projekt EDUCA

Wyróżnienie otrzymała młodzieżowa organizacja proekologiczna, której celem jest wyeliminowanie plastiku z codziennego użytku. Namawiają do zmiany całe społeczeństwo – przede wszystkim poprzez wprowadzenie do codziennego życia kultury ekologicznej oraz edukacji.

Lidl wyróżnił projekt za edukację dotyczącą redukcji plastiku i ekologii oraz profesjonalnie opracowany i ciekawy Poradnik Edukacji Ekologicznej.

- Projekt dał nam i wszystkim wokoło dużo chęci i energii na zmiany. Pomógł nam w tym program Lidl Polska – pokazał, że lepsze środowisko to nasz wspólny cel. – wspomina Joanna Puchyła, przedstawicielka projektu EDUCA.

Pierwsze wyróżnienie – projekt ECO WEEK

Zespół został wyróżniony za wielowątkową i docierająca do wielu odbiorców edukację ekologiczną – prowadził na swoich social mediach warsztaty z wykorzystywania rozwiązań zero waste, spotkania z aktywistami i wywiady z przedstawicielami zielonych organizacji, np. WWF. Oprócz działań w Internecie, młodzież wsparła także lokalną Jadłodzielnię, we współpracy z restauracjami, a także przeprowadziła konkurs z nagrodami na najlepszy projekt upcycling'owy. Projekt szybko zwrócił uwagę mediów. Co więcej zespół projektowy ma zamiar kontynuować te działania, aby dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców.

Drugie wyróżnienie – projekt #betterfuture

Twórcy zostali nagrodzeni za duże zaangażowanie, realizację wielu działań edukacji ekologicznej w praktyce, nawiązanie wielu partnerstw z organizacjami społecznymi i mediami oraz dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Zespół projektowy przeprowadził m.in. warsztaty dla 1388 uczniów szkół podstawowych w Szczecinie, które składały się z bloku dotyczącego redukcji plastiku, zgodnie z postulatami strategii REset Plastic, realizowanej przez Lidl Polska, pt. zREsetuj myślenie, zREsetuj planetę, o zmniejszeniu wykorzystania plastiku i dbaniu o środowisko na co dzień.

Dodatkowo zespół projektowy przygotował propozycję eko programu lojalnościowego dla sieci Lidl.

To tylko wybrane projekty z listy zrealizowanych przedsięwzięć – łącznie dotarły one do 340 tysięcy beneficjentów, edukując ich jak ponownie wykorzystać przedmioty codziennego użytku, inspirując do ograniczania wykorzystania plastiku i recyklingu. Dzięki spójnym działaniom młodzieży i zainteresowaniu projektem, o inicjatywie i strategii REset Plastic, poprzez media oraz social media, dowiedziało się 540 tysięcy osób.

O strategii REset Plastic: 

Grupa Schwarz, do której należą Lidl i Kaufland, jest jednym z największych detalistów na arenie międzynarodowej. Mając świadomość odpowiedzialności za środowisko, Grupa opracowała całościową strategię REsetPlastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację i edukację. W ten sposób wizja „mniej plastiku” stanie się rzeczywistością.

Obszary działania w ramach strategii REset Plastic:

REduce
Rezygnujemy z plastiku wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, działając przy tym w sposób odpowiedzialny.

REdesign
Projektujemy opakowania produktów, które są możliwe do recyklingu i tym samym pozostają w obiegu zamkniętym.

REcycle
Zbieramy, sortujemy i poddajemy recyklingowi opakowania produktów tak, aby pozostawały w obiegu zamkniętym.

REmove
We wszystkich obszarach naszej działalności wspieramy redukcję plastiku.

REsearch
Inwestujemy w badania i rozwój rozwiązań sprzyjających redukcji plastiku oraz edukujemy w zakresie recyklingu i ochrony zasobów.

Więcej informacji na stronie: https://reset-plastic.com/en/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach przekroczy wagę ryb Biuro prasowe
2024-04-25 | 11:55

Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach przekroczy wagę ryb

Wyniki najnowszego badania wskazują, że do 2040 roku dwukrotnie wzrośnie ilość tworzyw sztucznych na świecie. Dlatego tak ważna jest walka z ich nadmiarem. Marka Waterdrop we
Ekologia Biostymulacja kukurydzy. Nawożenie dolistne w fazie rozwoju liści
2024-04-23 | 14:00

Biostymulacja kukurydzy. Nawożenie dolistne w fazie rozwoju liści

Kukurydza to jedna z kluczowych upraw dla rynku rolnego w Polsce. Ze względu na duże wymagania pokarmowe, wysoką podatność na stresy abiotyczne oraz ataki szkodników i
Ekologia Dzień Ziemi 2024 – świętowanie przez działanie. Jak dbać o planetę na co dzień?
2024-04-18 | 10:00

Dzień Ziemi 2024 – świętowanie przez działanie. Jak dbać o planetę na co dzień?

Dlaczego obchodzimy Dzień Ziemi?  Dzień Ziemi został zapoczątkowany w 1970 roku w USA dzięki inicjatywie senatora Gaylorda Nelsona. Pierwsze obchody święta miały zwrócić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Infrastruktura

Polskie rolnictwo potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych. Niezbędna jest budowa agroportów i rozwój połączeń kolejowych

Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał eksportu rolnego, oznacza też problem z tranzytem ukraińskiego zboża. Konieczna jest przede wszystkim budowa agroportów. – Mierzymy się z dużą nadwyżką zboża, którą trzeba wywieźć jak najszybciej, żeby zwolnić powierzchnie magazynowe do żniw na kolejny sezon, i w związku z tym potrzebne jest coraz szybsze tempo wywożenia – mówi Stefan Krajewski, wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi. Część ekspertów zastanawia się jednak nad długofalowym uzasadnieniem takich inwestycji.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.