Komunikaty PR

Lidl Polska przyznał nagrody w ramach olimpiady "Zwolnieni z Teorii"

2021-08-07  |  01:00
Biuro prasowe

Wszechobecny plastik, coraz bardziej zanieczyszczający środowisko naturalne to problem, który z roku na rok osiąga coraz większą skalę i staje się realnie odczuwalny także dla ludzi i zwierząt. W związku z tym rok 2021 został ogłoszony „rokiem bez jednorazowego plastiku”, czyli czasem na przeciwdziałanie skutkom nieprawidłowego procesu recyklingu w naszym otoczeniu. Lidl Polska, który nieustannie podejmuje działania na rzecz zmniejszania zużycia tworzyw sztucznych, zainicjował program Mniej Plastiku. Projekt został zrealizowany w ramach olimpiady społecznej Zwolnieni z Teorii – polska młodzież przygotowała inicjatywy na rzecz redukcji lub recyklingu plastiku zgodnie ze strategią REset Plastic, docierając aż do 340 tysięcy beneficjentów.

 

Program Mniej Plastiku, którego inicjatorem jest Lidl Polska, zachęcał młodzież do zorganizowania swojego własnego projektu na rzecz redukcji lub recyklingu plastiku zgodnie ze strategią REset Plastic oraz zaprojektowania ekologicznych zmian gotowych do wprowadzenia w sklepach sieci Lidl Polska. Wykorzystując wiedzę nabytą na  warsztatach dotyczących zarządzania plastikiem w Lidl oraz na szkoleniach z metodyki projektowania Design Thinking, w ramach programu uczestnicy przygotowali 19 projektów, które tworzyło blisko 190 osób z całej Polski. Młodzież na każdym etapie realizacji swojego projektu mogła liczyć na wsparcie merytoryczne ekspertów Lidl Polska, którzy na co dzień pracują nad ograniczaniem zużycia surowców sztucznych i chętnie dzielili się swoim doświadczeniem z uczniami.

- Czas pandemii nie przeszkodził młodym działać na rzecz lokalnych społeczności. Zespoły projektowe wspierane przez Lidl objęły swoimi działaniami edukacyjnymi aż 750 tys. osób! Co więcej, okazuje się, że tegoroczni uczestnicy olimpiady Zwolnieni z Teorii mają wyższy poziom dobrostanu niż ich rówieśnicy, którzy nie angażowali się społecznie. Jestem dumna, że Zwolnieni z Teorii nie tylko budują wśród młodych obywatelską postawę i kompetencje cenne na rynku pracy, ale też wspierają ich dobrostan psychiczny” - powiedziała Aleksandra Chudaś, dyrektor zarządzająca fundacji Zwolnieni z Teorii.

- Liczba uczestników olimpiady społecznej przerosła nasze oczekiwania – bardzo cieszy nas rosnąca świadomość ekologiczna wśród młodzieży oraz fakt, że tak chętnie angażują się w działania na rzecz środowiska naturalnego. Przez cały okres trwania programu Mniej Plastiku uważnie śledziliśmy i wspieraliśmy projekty, które wpisywały się w strategię REset Plastic, mającej na celu zmniejszenie zużycia tworzyw sztucznych oraz wsparcie gospodarki obiegu zamkniętego – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR.

W ramach programu Lidl Polska przyznał 1 nagrodę główną oraz 2 wyróżnienia:

Nagroda główna – projekt EDUCA

Wyróżnienie otrzymała młodzieżowa organizacja proekologiczna, której celem jest wyeliminowanie plastiku z codziennego użytku. Namawiają do zmiany całe społeczeństwo – przede wszystkim poprzez wprowadzenie do codziennego życia kultury ekologicznej oraz edukacji.

Lidl wyróżnił projekt za edukację dotyczącą redukcji plastiku i ekologii oraz profesjonalnie opracowany i ciekawy Poradnik Edukacji Ekologicznej.

- Projekt dał nam i wszystkim wokoło dużo chęci i energii na zmiany. Pomógł nam w tym program Lidl Polska – pokazał, że lepsze środowisko to nasz wspólny cel. – wspomina Joanna Puchyła, przedstawicielka projektu EDUCA.

Pierwsze wyróżnienie – projekt ECO WEEK

Zespół został wyróżniony za wielowątkową i docierająca do wielu odbiorców edukację ekologiczną – prowadził na swoich social mediach warsztaty z wykorzystywania rozwiązań zero waste, spotkania z aktywistami i wywiady z przedstawicielami zielonych organizacji, np. WWF. Oprócz działań w Internecie, młodzież wsparła także lokalną Jadłodzielnię, we współpracy z restauracjami, a także przeprowadziła konkurs z nagrodami na najlepszy projekt upcycling'owy. Projekt szybko zwrócił uwagę mediów. Co więcej zespół projektowy ma zamiar kontynuować te działania, aby dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców.

Drugie wyróżnienie – projekt #betterfuture

Twórcy zostali nagrodzeni za duże zaangażowanie, realizację wielu działań edukacji ekologicznej w praktyce, nawiązanie wielu partnerstw z organizacjami społecznymi i mediami oraz dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Zespół projektowy przeprowadził m.in. warsztaty dla 1388 uczniów szkół podstawowych w Szczecinie, które składały się z bloku dotyczącego redukcji plastiku, zgodnie z postulatami strategii REset Plastic, realizowanej przez Lidl Polska, pt. zREsetuj myślenie, zREsetuj planetę, o zmniejszeniu wykorzystania plastiku i dbaniu o środowisko na co dzień.

Dodatkowo zespół projektowy przygotował propozycję eko programu lojalnościowego dla sieci Lidl.

To tylko wybrane projekty z listy zrealizowanych przedsięwzięć – łącznie dotarły one do 340 tysięcy beneficjentów, edukując ich jak ponownie wykorzystać przedmioty codziennego użytku, inspirując do ograniczania wykorzystania plastiku i recyklingu. Dzięki spójnym działaniom młodzieży i zainteresowaniu projektem, o inicjatywie i strategii REset Plastic, poprzez media oraz social media, dowiedziało się 540 tysięcy osób.

O strategii REset Plastic: 

Grupa Schwarz, do której należą Lidl i Kaufland, jest jednym z największych detalistów na arenie międzynarodowej. Mając świadomość odpowiedzialności za środowisko, Grupa opracowała całościową strategię REsetPlastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację i edukację. W ten sposób wizja „mniej plastiku” stanie się rzeczywistością.

Obszary działania w ramach strategii REset Plastic:

REduce
Rezygnujemy z plastiku wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, działając przy tym w sposób odpowiedzialny.

REdesign
Projektujemy opakowania produktów, które są możliwe do recyklingu i tym samym pozostają w obiegu zamkniętym.

REcycle
Zbieramy, sortujemy i poddajemy recyklingowi opakowania produktów tak, aby pozostawały w obiegu zamkniętym.

REmove
We wszystkich obszarach naszej działalności wspieramy redukcję plastiku.

REsearch
Inwestujemy w badania i rozwój rozwiązań sprzyjających redukcji plastiku oraz edukujemy w zakresie recyklingu i ochrony zasobów.

Więcej informacji na stronie: https://reset-plastic.com/en/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol Biuro prasowe
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia
Ekologia Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu
Ekologia Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Edukacja

Trwa budowa nowoczesnego systemu ostrzegania i alarmowania. Ma być gotowy do końca tego roku

Państwowa Straż Pożarna wdraża nowoczesny system ostrzegania i alarmowania. Obejmie ponad 4 tys. lokalizacji w całej Polsce, a łącznie na ten cel trafi 175 mln zł. Kluczowe zmiany to wymiana syren analogowych na cyfrowe, budowa nowoczesnej infrastruktury komunikacyjnej oraz integracja systemów ostrzegania na poziomie samorządowym i rządowym. Budowa systemu to jeden z elementów ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej. Ma być gotowy do końca 2025 roku.

Konsument

Luka cyrkularności w Polsce wynosi 90 proc. Jesteśmy dopiero na początku drogi do obiegu zamkniętego

Gospodarka obiegu zamkniętego (GOZ), inaczej gospodarka cyrkularna, to model gospodarczy, który dąży do minimalizacji odpadów i maksymalnego wykorzystania zasobów. Na razie polska gospodarka osiągnęła cyrkularność w nieco ponad 10 proc., więc mamy dużo do nadrobienia. Tym bardziej że pojawiają się kolejne unijne regulacje, które wymuszą na nas przyspieszenie procesu dochodzenia do GOZ. Jedną z nich jest rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR), które zacznie obowiązywać od sierpnia 2026 roku.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.