Lechendy czerpią energię z wiatru!
Lech Premium, dzięki współpracy z innogy, wspiera produkcję energii pochodzącej z wiatru i sam jest nią napędzany!
W listopadzie 2019 r. Kompania Piwowarska podpisała umowę z innogy na zakup energii elektrycznej pochodzącej w 100% z odnawialnych źródeł energii (OZE). Dzięki tej współpracy trzy browary Kompanii Piwowarskiej (Tyskie Browary Książęce w Tychach, Browar Dojlidy w Białymstoku i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu) od tego roku korzystać będą z energii elektrycznej produkowanej przez polską farmę wiatrową Innogy Renewbles Polska Park Wiatrowy Nowy Staw.
Jest to pierwsza umowa PPA podpisana w Polsce na dostawę energii z planowanej farmy wiatrowej bez wsparcia dotacji państwowych.
W 2020 roku udział energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych, dzięki umowie będzie taki, iż zrównoważy zapotrzebowanie naszych Browarów na energię niezbędną do wyprodukowania jednej z największych marek piwnych w Polsce – czyli Lecha.
Umowa ta stanowi podstawę dla innogy do zainwestowania w nowy projekt konstrukcji lądowej, który wesprze program Agendy 2030 ONZ, a także umożliwi realizację wizji środowiskowej naszej spółki macierzystej, Grupy Asahi.
Postawienie na odnawialne źródła energii niezbędnej do produkcji piwa w browarach Kompanii Piwowarskiej jest kolejnym, naturalnym krokiem marki Lech, której podejście ekologiczne
jest szczególnie bliskie. Marka od lat inspiruje konsumentów w tym obszarze prowadząc szereg aktywności, które mają pozytywny wpływ na środowisko: od realizacji programu CSR, po organizację zbiórek śmieci i wymianę kubków na wielorazowe podczas festiwali.
Informacje na temat energii odnawialnej znajdują się na butelkach i puszkach 500 ml, a niebawem pojawią się na wszystkich opakowaniach i w komunikacji Lecha.

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba
8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Konsument
Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.
Handel
Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.