Komunikaty PR

Krok w stronę zrównoważonego rozwoju - marka Cellbes

2021-08-17  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Bartłomiej Pałubicki
Rebell Concept

Mokotowska 43/206
00-551 Warszawa
bartlomiej|rebellconcept.pl| |bartlomiej|rebellconcept.pl
888467071
www.rebellconcept.pl
Do pobrania jpg ( 0.26 MB )

Problemy współczesnego świata takie jak ocieplenie klimatu, nadmierne zużycie surowców czy nierówne prawa pracowników doprowadziły do powstania Agendy na rzecz zrównoważonego rozwoju przez ONZ na zgromadzeniu w 2015 roku. Wyróżnionych zostało 17 celów, do których kraje członkowskie mają obowiązek dążyć i osiągnąć do roku 2030, np. problem głodu, odnawialnej energii, równość płciowa czy wzrost ekonomiczny.

Ważnym zadaniem dla każdej marki odzieżowej jest dostrzeżenie potencjału na zmiany, analiza swojego łańcucha dostaw jak i ulepszenie jakości produktu z troską o środowisko oraz ludzi. Marka Cellbes po dogłębnej analizie każdego kroku produkcji zdecydowała się szczególnie skoncentrować na dziesięciu z siedemnastu Celów ONZ. Zostały one wybrane na podstawie realnego wpływu firmy na pozytywną zmianę oraz możliwości ulepszenia swoich dotychczasowych rozwiązań. Poniżej wymienione zostały wspomniane cele marki Cellbes wraz z konkretnymi przykładami przełożenia wewnątrz firmy:

1. Dobre zdrowie i jakość życia: zapewnić wszystkim ludziom zdrowe życie i dobrobyt.

Managerowie działów w Cellbes wkładają wiele wysiłku w zapewnienie pracownikom grup wsparcia oraz promocję zdrowia psychicznego w swoich teamach. Dodatkowo Cellbes regularnie przeprowadza testy chemiczne na terenie swoich fabryk w Azji.

2. Równość płci: osiągnąć równość płci, wzmocnić pozycję kobiet i dziewcząt.

65% pozycji leaderskich w firmie obstawiają kobiety, a zarząd składa się z 7 kobiet i 2 mężczyzn.

3. Czysta woda i warunki sanitarne: zapewnić wszystkim dostęp do wody i warunków sanitarnych.

Marka poprzez kontrole używanej chemii w miejscach produkcji odzieży kontroluje poziom bezpieczeństwa oraz nie pozwala na skażenie środowiska naturalnego. Cellbes zachęca również do zmniejszenia częstotliwości prania ubrań przez swoich klientów.

4. Czysta i dostępna energia: zapewnić wszystkim dostęp do stabilnej i nowoczesnej energii po przystępnej cenie.

Ciągle monitorowany jest poziom zużywanej energii poprzez system mapowania użycia, konsekwentnie zmniejsza się ilość wyprodukowanej energii. Ponadto 100% energii w głównej siedzibie marki Cellbes pochodzi ze źródeł odnawialnych.

5. Wzrost gospodarczy i godna praca: wzrost gospodarczy, produktywne zatrudnienie, godna praca dla wszystkich.

Monitorowanie wynagrodzenia pracowników w każdym obszarze łańcucha dostaw zapewnia godne warunki pracy. Cellbes współpracuje również z audytem Amfori BSCI – organizacji w oparciu o założenie, że międzynarodowa wymiana handlowa przyczynia się do budowania dobrobytu i sprzyja rozwojowi społeczno – gospodarczemu.

6. Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja: zapewnić wzorce zrównoważonej konsumpcji i produkcji

Siedziba Cellbes jest wyposażona w system recyklingu, firma również uiszcza opłatę za recykling pudełek wysyłkowych. Wypuszczany jest też cotygodniowy newsletter wewnętrzny o tematyce ekologii, kierowany do pracowników biura Cellbes.

7. Działania w dziedzinie klimatu: pilne działania zwalczające zmiany klimatyczne i ich skutki

Monitorowanie przez firmę i redukcja emisji zanieczyszczeń do środowiska oraz zmniejszenie transportu drogą powietrzną przyczynia się do polepszenia jakości powietrza. Cellbes regularnie zwiększa kolekcję linii ekologicznej oraz jest członkiem STICA (Swedish Textile Initiative for Climate Action).

8. Życia na lądzie: ochrona zrównoważonych ekosystemów lądowych i różnorodności biologicznej

Marka umocniła i rozwinęła politykę praw zwierząt. Nie korzysta ani nie popiera użycia futra.

9. Pokój, sprawiedliwość i silne instytucje: pokojowe i inkluzywne społeczeństwa, silne i odpowiedzialne instytucje.

Efektywne wsparcie pracowników wewnątrz firmy umożliwia poczucie przynależności oraz zapewnia wzajemne wsparcie. Wspomniane wcześniej Amfori BSCI odpowiedzialne jest za monitoring praw wewnątrz fabryk.

10. Partnerstwa na rzecz celów: ożywić globalne partnerstwo na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Przykłady organizacji partnerskich, z którymi firma Cellbes jest związana: Amfori BSCI, STICA, The Chemicals Group, TEKO, CSR Västsverige oraz The Textile Importers.

 

Głównym celem marki w roku 2019 było udoskonalenie selekcji produktów przez wprowadzenie większej ilości odzieży, akcesoriów i wyposażenia wnętrz stworzonej z myślą zrównoważonego rozwoju. Obecnie marka Cellbes w swojej kolekcji może pochwalić się licznymi materiałami, które mają wpływ na polepszenie się obecnego stanu środowiska klimatycznego. Są to między innymi bawełna ekologiczna, len, Lyocell czy poliester z recyklingu. Ponadto, materiały i produkty Cellbes posiadają liczne certyfikaty of firm zewnętrznych, które potwierdzają określoną jakość, pochodzenie czy skład materiału. Są to certyfikaty GOTS (global organic textile standard), Svanen, Oeko- Tex Standard 100.

Wiadomym jest, że za 80% potencjalnych zanieczyszczeń w procesie tworzenia marki odpowiedzialny jest sposób produkcji. Cellbes wykorzystuje potencjał na zmiany, nie ukrywa, że duża część produkcji marki odbywa się w Azji. Transparentność to ważna cecha w dzisiejszych czasach, w najnowszym raporcie można znaleźć informacje o fabrykach współpracujących, przeprowadzanych audytach, umowach zakazujących pracy osobom nieletnim jak i kontrolę jakości pracy oraz warunki pracowników.

W nowych kolekcjach marki Cellbes dostępne są już sukienki z butelek z recyklingu, jakościowe, lniane komplety, legginsy z organicznej bawełny oraz tuniki utworzone z materiału Lyocell. Marka dąży do ciągłego urozmaicania oraz polepszania swojej kolekcji z troski o środowisko, ludzi i przede wszystkim potrzeby swoich Klientów. Ekologiczne inspiracje oraz ubrania dostępne są na stronie cellbes.pl pod zakładką „lepsze dla środowiska”.

 

Cellbes to szwedzka marka odzieżowa dbająca o poczucie własnej wartości Kobiet od 1954 roku. W sposób zrównoważony, inspirujący i z poczuciem przynależności projektanci Cellbes wspierają wybory wnętrzarskie, modowe oraz sportowe już ponad 60 lat. Kluczowe słowa opisujące markę to jedność, odwaga i motywacja do działania oraz zmiany na lepsze. Od początku istnienia dużym celem i wartością dla marki było odpowiadanie na potrzeby i oczekiwania Klientów, które zmieniają się w szybkim tempie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rebell Concept
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol Biuro prasowe
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia
Ekologia Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu
Ekologia Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.