Komunikaty PR

Kiedy my się zmieniamy – zmienia się świat! Ekologia w Przedszkolach Norlandia

2020-01-08  |  09:35
Biuro prasowe
Kontakt

Sieć Przedszkoli i Żłobków Norlandia w Polsce
Norlandia Przedszkola

ul. Przasnyska7/143
01-756 Warszawa
sekretariat|norlandia.com| |sekretariat|norlandia.com
573975500
www.norlandiaprzedszkola.pl
Do pobrania Go Green! ( 0.98 MB )

Norlandia Przedszkola wraz z nowym rokiem wprowadziła do swoich polskich przedszkoli i żłobków inicjatywę NORLANDIA QUEST 2020 Go Green Global Future. To akcja organizowana rokrocznie dla Podopiecznych wszystkich przedszkoli Norlandia we wszystkich krajach, która ma na celu wymianę doświadczeń i przekazanie dzieciom różnorodnej wiedzy wraz z jej praktycznym wykorzystaniem. W tym roku tematem przewodnim wyzwania Norlandii będzie ekologia i realizacja 17 celów zrównoważonego rozwoju. 


GoGreen

to inicjatywa środowiskowa przedszkoli Norlandia, zaprojektowana w oparciu zarówno o cele zrównoważonego rozwoju ONZ, jak i nasze dokumenty zarządzające, ustawę szkolną i program nauczania. Dajemy naszym dzieciom wiedzę na temat obecnej sytuacji i tego, jak wspólnie możemy przyczynić się do bardziej przyjaznego środowisku i zrównoważonego społeczeństwa, z perspektywy społecznej, globalnej i lokalnej. Wpływamy na nasze środowisko w dużych i małych - w przedszkolu i żłobku możemy zmniejszyć marnotrawstwo żywności, sortować źródła, zmniejszyć zużycie plastiku i poddać recyklingowi. Wraz z dziećmi i opiekunami zapewniamy, że wyposażamy się w nową wiedzę, aby przyczynić się do bardziej zrównoważonej przyszłości. 

 

Zobacz nasz film: https://www.youtube.com/watch?v=OIxgttFhwIg&feature=youtu.be


Myśl globalnie i kupuj lokalnie

Nasze projekty środowiskowe opierają się na lokalnych obszarach zainteresowania w naszych przedszkolach. Dzieci są naszymi kierownikami projektów lub „agentami środowiskowymi”, których ciekawość kontroluje treść i cele projektu. Współpracujemy z partnerami krajowymi za pośrednictwem centrów wiedzy specjalistycznej w dziedzinie środowiska, a także z lokalnymi podmiotami zajmującymi się ochroną środowiska.

Powinniśmy wyciągać wnioski i pokazywać naszym dzieciom właściwe wzorce zachowania. Konieczna jest zmiana przyzwyczajeń Polaków, którzy nadal nie mają proekologicznej kultury i częściej są zainteresowani zakupem ekologicznej żywności niż wrzuceniem zużytej plastikowej butelki do śmietnika z napisem „plastik”. – powiedziała Dorota Heith, Wiceprezes Zarządu Norlandia Polska.

 

Nasze dzieci są przyszłością

Dlatego ważne jest, aby miały  możliwość zdobycia wiedzy i stworzenia własnego obrazu tego, jaki chcą świat, w którym dorastają.  Kiedy my się zmieniamy – zmienia się świat! 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Norlandia Przedszkola
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ekologia Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów
2024-12-16 | 01:00

Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów

Osady w rurociągach to cichy wróg przemysłu: zwiększają zużycie energii, generują koszty i mogą prowadzić do przestojów w produkcji. Czy jest sposób, by skutecznie
Ekologia Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
2024-11-20 | 13:07

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne

Plastikowe butelki jednorazowe mogą być źródłem szkodliwego mikroplastiku, a z badań wynika, że te kolorowe – zielone, niebieskie czy czerwone – mogą być jego jeszcze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Europa zapowiada walkę o bezpieczeństwo lekowe. Wsparcie dla tych inwestycji ma się znaleźć w przyszłym budżecie UE

Zaledwie 23 proc. światowej produkcji farmaceutycznej pokrywa Europa. Bardzo dynamicznie rośnie potencjał wytwórczy Azji i może się ona wysunąć na pozycję lidera. Ministrowie zdrowia krajów Unii Europejskiej są zgodni co do tego, że Europa powinna się stać atrakcyjnym rynkiem inwestycyjnym dla przemysłu farmaceutycznego i dążyć do samowystarczalności w produkcji leków i substancji czynnych niezbędnych do ich wytwarzania. Wciąż jednak przedsiębiorcy napotykają bariery biurokratyczne, a wsparcie krajowe i unijne dla inwestorów jest nadal niewystarczająco atrakcyjne.

Konsument

Za pół roku zacznie obowiązywać w Polsce system kaucyjny. Polacy obawiają się jego uciążliwości

1 października br. w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Nie wszyscy konsumenci zdają sobie sprawę z tego, jakimi regułami będzie się rządzić. Eksperci podkreślają jednak, że podejście społeczeństwa jest pozytywne, choć wdrażaniu systemu towarzyszą pewne obawy. Ich zdaniem nie da się pewnie uniknąć na początku błędów i frustracji, ale pozytywne jest już to, że system zacznie działać.

Edukacja

W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat

Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z rozwojem cyfrowym, kluczowe jest rozwijanie umiejętności społecznych od najmłodszych lat, m.in. uważności. Fundacja Orange w ramach programu MegaMisja chce budować takie kompetencje u przedszkolaków i młodszych uczniów.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.