Komunikaty PR

Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up

2020-01-17  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
HK
Hill+Knowlton Strategies

Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl

15 stycznia odbył się lokalny finał konkursu Chivas Venture. Spośród najlepszej piątki start-up’ów wybrano zwycięzcę, który będzie reprezentował Polskę na arenie międzynarodowej. Firma MakeGrowLab powalczy o dofinansowanie z puli miliona dolarów, mierząc się z najlepszymi start-up’ami z całego świata – zwycięzcami lokalnych finałów konkursu z innych państw. Projekty wszystkich uczestników oprócz celów biznesowych mają wspólny cel – zmiana świata na lepsze.

 

Współzałożyciel MakeGrowLab Josh Brito poleci do Toronto na Globalny finał Chivas Venture, który odbędzie się podczas czterodniowej konferencji Collision – najdynamiczniej rozwijającego się wydarzenia z branży technologicznej w Ameryce Północnej. Polski reprezentant, wraz z przedstawicielami dwudziestu sześciu innych start-up’ów, powalczy o miejsce wśród piątki finalistów. Działalność MakeGrowLab wyróżnia się na tle innych innowacyjną technologią, która nie tylko nie zanieczyszcza środowiska, ale je wzbogaca (biomasa przekształcana jest w produkty i surowce przy udziale mikroorganizmów). Materiał może być hodowany w niemal każdych warunkach, zapewnia lepszą izolację tlenową niż papier i po wykorzystaniu może być rozkładany w domowym kompostowniku, stanowiąc nawóz pod hodowlę kolejnych produktów spożywczych.

 

„Zwycięstwo lokalnego finału Chivas Venture i możliwość reprezentowania Polski na arenie międzynarodowej to dla nas ogromne wyróżnienie oraz potwierdzenie, że ciężka praca i chęć czynienia świata bardziej przyjaznym miejscem mają rację bytu. Już na tym etapie czujemy się wielkimi wygranymi i mamy nadzieję, że nagroda dla MakeGrowLab będzie inspiracją dla innych polskich start-up’ów i dowodem na to, że każdy ma szansę zostać docenionym. Sukces jest kombinacją wielu różnych czynników i kompetencji, wystarczy uwierzyć w siebie i w swój pomysł.” – komentuje zwycięstwo Josh Brito z MakeGrowLab.

 

Udział w tak prestiżowym wydarzeniu poza korzyściami finansowymi daje finalistom możliwość zaprezentowania się przed międzynarodowym gremium specjalistów oraz szeroką publicznością. Idzie za tym również zdobycie wartościowych kontaktów oraz nagłośnienie poważnych problemów społecznych i środowiskowych, które ich innowacyjne start-up’y mają na celu rozwiązać.

 

„Dzięki Chivas Venture nasza wizja na pomoc pacjentom miała szansę się rozpowszechnić, co przyspieszyło prace nad systemem rehabilitacji afazji. Uczestnictwo w tym międzynarodowym przedsięwzięciu stanowiło ogromne wyzwanie, a wygrana utwierdziła nas w przekonaniu, że opracowywany przez nas system Voic jest potrzebny. Konkurs był też świetną okazją do nawiązania wartościowych znajomości i poznania przedsiębiorców dzielących naszą ambicję do czynienia świata lepszym.” – mówi Paweł Soluch, prezes Neuro Device, zwycięzca polskiej edycji Chivas Venture 2018.

 

Marka Chivas od lat pielęgnuje wartości zapoczątkowane przez założycieli Jamesa i Johna Chivasa. Bracia, którzy swoim sukcesem dzielili się ze społecznością już od początków firmy, udowodnili, że biznes może iść w parze z hojnością. Dwa wieki później powstał konkurs Chivas Venture, który tylko potwierdza tę ideę – dzięki dofinansowaniu start-up’ów, do tej pory pomoc otrzymało blisko milion osób na całym świecie.

 

„Chivas Venture co roku cieszy się dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem uczestników, a zgłaszane projekty adresują różnorodne problemy społeczne. Potwierdza to, że realizowane przez nas działania mające na celu uświadamianie ludziom, że w każdym z nas drzemie ogromny potencjał, przynoszą rezultaty. Sukces w rozumieniu marki Chivas to nie tylko biznes oparty na działalności odpowiedzialnej społecznie. To także kompozycja unikalnych wartości i talentów, których połączenie i właściwe wykorzystanie tworzy jedyną w swoim rodzaju całość. O tym staramy się mówić nie tylko przy okazji Chivas Venture, lecz także w ramach szerszej kampanii marki pod hasłem Success is a blend”. – dodaje Beata Maciejczak, Brand Director kategorii marek prestiżowych w Wyborowa Pernod Ricard.

 

Aby dowiedzieć się więcej na temat konkursu Chivas Venture i poznać korzyści łączenia celów biznesowych z misją społeczną, wystarczy odwiedzić stronę www.ChivasVenture.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Hill+Knowlton Strategies
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie Biuro prasowe
2025-07-17 | 06:00

Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie

Dzisiaj zarządzanie firmą to znacznie więcej niż troska o produkcję, sprzedaż czy świadczenie usług. Przedsiębiorca, który chce skutecznie się rozwijać i utrzymać
Ekologia „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia
Ekologia Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Konsument

Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

Handel

W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.