IKEA partnerem 3. Kraków Green Film Festival

Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
16 sierpnia w Krakowie rozpoczął się trzeci międzynarodowy festiwal filmów ekologicznych „Kraków Green Film Festival”. Partnerem wydarzenia, którego celem jest promowanie postaw proekologicznych, po raz kolejny jest IKEA. W specjalnym showroomie, zlokalizowanym na terenie Miasteczka Festiwalowego, można zainspirować się rozwiązaniami ułatwiającymi prowadzenie bardziej zrównoważonego życia w domu na co dzień. IKEA częstuje też nowymi w 100% roślinnymi klopsikami i bierze udział w eksperckich panelach dyskusyjnych.
3. Kraków Green Film Festival odbywa się w dniach 16 - 23 sierpnia 2020 r.. Wstęp na wszystkie wydarzenia jest wolny. Przez 8 dni, w ramach konkursu głównego, widzowie zobaczą 52 filmy o tematyce ekologicznej. Spora część z nich będzie mieć w Krakowie polską premierę, a niektóre światową. Pokazy odbywają się w Miasteczku Festiwalowym na Bulwarach Wiślanych oraz w pięciu kinach plenerowych zlokalizowanych w różnych częściach miasta. Projekcjom towarzyszą panele dyskusyjne dotyczące poruszanych na ekranie zagadnień. Prowadzą je eksperci z ONZ, WWF i Polskiej Akademii Nauk. W dyskusji nie może zabraknąć głosu IKEA - firmy, która od lat wdraża rozwiązania zrównoważonego rozwoju w biznesie, dzieli się dobrymi praktykami i pokazuje, że nawet drobne zmiany w domu czy stylu życia mogą nieść duże korzyści dla naszej planety i środowiska naturalnego.
- Gospodarka o obiegu zamkniętym, demokratyzacja zrównoważonego życia w domu i ograniczenie emisji dwutlenku węgla to główne cele, które realizujemy w ramach strategii People & Planet Positive 2030. Cieszymy się, że możemy podzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem, zabierając głos w panelach dyskusyjnych, towarzyszących pokazom filmów poruszających te niezwykle ważne zagadnienia – mówi Agata Czachórska, Kierowniczka ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail Polska. - Chcemy również pokazać, że lepsze i przyjazne dla planety życie to nie rewolucja, inspirując uczestników festiwalu do podejmowania małych, prostych kroków, które mają duże znaczenie – dodaje.
Showroom IKEA znajduje się na terenie Miasteczka Festiwalowego przy ul. Smoczej w Krakowie. Na powierzchni 18 m kw. wyeksponowano produkty z asortymentu IKEA, które wyprodukowane zostały z myślą o domowym życiu i planecie. Zaprezentowano również praktyczne wskazówki, mówiące o tym, na co zwrócić uwagę, aby nasz dom był bardziej przyjazny środowisku. Głównym punktem wystawy, nie bez powodu, stała się kuchnia, w której IKEA podpowiada między innymi jak ograniczyć ilość wytwarzanych odpadów oraz jak poprawnie je sortować, zużywać mniej wody i energii, nie marnować żywności. Co więcej, fronty kuchenne użyte na ekspozycji to seria KUNGSBACKA wyprodukowana z poddanych recyklingowi butelek PET i drewna.
IKEA nieustannie zachęca też do wprowadzania bardziej zrównoważonych nawyków żywieniowych w codziennym życiu. Stale rozwija też ofertę dań i produktów na bazie roślin. W sierpniu tego roku do restauracji IKEA i sklepików szwedzkich, znajdujących się na terenie sklepów, trafiły klopsiki w 100% roślinne. Wyglądają i smakują tak samo jak mięsne, ale ich ślad ekologiczny stanowi zaledwie 4% klasycznej wersji tego dania. Przyjaznych dla środowiska klopsików będzie można bezpłatnie spróbować szóstego dnia festiwalu (21 sierpnia), który poświęcony będzie tematowi produkcji żywności i wpływie tego procesu na środowisko.
– IKEA wyznaczyła sobie ambitne cele, które konsekwentnie realizuje – już od 2015 roku 100% bawełny wykorzystywanej w IKEA pochodzi z bardziej zrównoważonych źródeł. W 2020 roku z asortymentu wyposażenia wycofaliśmy wszystkie plastikowe produkty jednorazowego użytku, a do 2030 roku chcemy stać się biznesem w pełni zrównoważonym, cyrkularnym i neutralnym klimatycznie – mówi Katarzyna Warchał, Członek Zarządu IKEA Purchasing w Polsce. I dodaje: - Cieszymy się, że jako firma możemy z jednej strony inspirować klientów do podejmowania proekologicznych działań, a z drugiej strony pokazywać, w jaki sposób firmy mogą mieć wpływ na zrównoważony rozwój w całym łańcuchu wartości.

Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]
Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Prawo
Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego

Sektor MŚP stanowi 99 proc. firm w Polsce i odpowiada za prawie połowę polskiego PKB. Dlatego od jego rozwoju w dużej mierze uzależniony jest wzrost gospodarczy. Ekonomiści wskazują jednak, że poziom inwestycji jest zbyt niski, by budować silne podstawy rozwoju. Jak wskazuje Rzecznik MŚP, przedsiębiorcy liczą na lepszy dostęp do finansowania bankowego. Chodzi nie tylko o wsparcie inwestycji w kraju, lecz również w ekspansji zagranicznej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.