Komunikaty PR

IKEA partnerem 3. Kraków Green Film Festival

2020-08-21  |  11:47
Biuro prasowe
Kontakt

Agencja PR
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Do pobrania jpg ( 0.29 MB )

16 sierpnia w Krakowie rozpoczął się trzeci międzynarodowy festiwal filmów ekologicznych „Kraków Green Film Festival”. Partnerem wydarzenia, którego celem jest promowanie postaw proekologicznych, po raz kolejny jest IKEA. W specjalnym showroomie, zlokalizowanym na terenie Miasteczka Festiwalowego, można zainspirować się rozwiązaniami ułatwiającymi prowadzenie bardziej zrównoważonego życia w domu na co dzień. IKEA częstuje też nowymi w 100% roślinnymi klopsikami i bierze udział w eksperckich panelach dyskusyjnych.

3. Kraków Green Film Festival odbywa się w dniach 16 - 23 sierpnia 2020 r.. Wstęp na wszystkie wydarzenia jest wolny. Przez 8 dni, w ramach konkursu głównego, widzowie zobaczą 52 filmy o tematyce ekologicznej. Spora część z nich będzie mieć w Krakowie polską premierę, a niektóre światową. Pokazy odbywają się w Miasteczku Festiwalowym na Bulwarach Wiślanych oraz w pięciu kinach plenerowych zlokalizowanych w różnych częściach miasta. Projekcjom towarzyszą panele dyskusyjne dotyczące poruszanych na ekranie zagadnień. Prowadzą je eksperci z ONZ, WWF i Polskiej Akademii Nauk. W dyskusji nie może zabraknąć głosu IKEA - firmy, która od lat wdraża rozwiązania zrównoważonego rozwoju w biznesie, dzieli się dobrymi praktykami i pokazuje, że nawet drobne zmiany w domu czy stylu życia mogą nieść duże korzyści dla naszej planety i środowiska naturalnego.

- Gospodarka o obiegu zamkniętym, demokratyzacja zrównoważonego życia w domu i ograniczenie emisji dwutlenku węgla to główne cele, które realizujemy w ramach strategii People & Planet Positive 2030. Cieszymy się, że możemy podzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem, zabierając głos w panelach dyskusyjnych, towarzyszących pokazom filmów poruszających te niezwykle ważne zagadnienia – mówi Agata Czachórska, Kierowniczka ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail Polska. - Chcemy również pokazać, że lepsze i przyjazne dla planety życie to nie rewolucja, inspirując uczestników festiwalu do podejmowania małych, prostych kroków, które mają duże znaczenie – dodaje.

Showroom IKEA znajduje się na terenie Miasteczka Festiwalowego przy ul. Smoczej w Krakowie. Na powierzchni 18 m kw. wyeksponowano produkty z asortymentu IKEA, które wyprodukowane zostały z myślą o domowym życiu i planecie. Zaprezentowano również praktyczne wskazówki, mówiące o tym, na co zwrócić uwagę, aby nasz dom był bardziej przyjazny środowisku. Głównym punktem wystawy, nie bez powodu, stała się kuchnia, w której IKEA podpowiada między innymi jak ograniczyć ilość wytwarzanych odpadów oraz jak poprawnie je sortować, zużywać mniej wody i energii, nie marnować żywności. Co więcej, fronty kuchenne użyte na ekspozycji to seria KUNGSBACKA wyprodukowana z poddanych recyklingowi butelek PET i drewna.

IKEA nieustannie zachęca też do wprowadzania bardziej zrównoważonych nawyków żywieniowych w codziennym życiu. Stale rozwija też ofertę dań i produktów na bazie roślin.  W sierpniu tego roku do restauracji IKEA i sklepików szwedzkich, znajdujących się na terenie sklepów, trafiły klopsiki w 100% roślinne. Wyglądają i smakują tak samo jak mięsne, ale ich ślad ekologiczny stanowi zaledwie 4% klasycznej wersji tego dania. Przyjaznych dla środowiska klopsików będzie można bezpłatnie spróbować szóstego dnia festiwalu (21 sierpnia), który poświęcony będzie tematowi produkcji żywności i wpływie tego procesu na środowisko.

IKEA wyznaczyła sobie ambitne cele, które konsekwentnie realizuje – już od 2015 roku 100% bawełny wykorzystywanej w IKEA pochodzi z bardziej zrównoważonych źródeł. W 2020 roku z asortymentu wyposażenia wycofaliśmy wszystkie plastikowe produkty jednorazowego użytku, a do 2030 roku chcemy stać się biznesem w pełni zrównoważonym, cyrkularnym i neutralnym klimatycznie – mówi Katarzyna Warchał, Członek Zarządu IKEA Purchasing w Polsce. I dodaje: - Cieszymy się, że jako firma możemy z jednej strony inspirować klientów do podejmowania proekologicznych działań, a z drugiej strony pokazywać, w jaki sposób firmy mogą mieć wpływ na zrównoważony rozwój w całym łańcuchu wartości.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Open Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ekologia Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów
2024-12-16 | 01:00

Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów

Osady w rurociągach to cichy wróg przemysłu: zwiększają zużycie energii, generują koszty i mogą prowadzić do przestojów w produkcji. Czy jest sposób, by skutecznie
Ekologia Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
2024-11-20 | 13:07

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne

Plastikowe butelki jednorazowe mogą być źródłem szkodliwego mikroplastiku, a z badań wynika, że te kolorowe – zielone, niebieskie czy czerwone – mogą być jego jeszcze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Ochrona środowiska

Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.

Problemy społeczne

Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier

Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.