Komunikaty PR

Greenman Poland przedstawia Szklaniora i Zmieszusia

2024-04-29  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

 

Greenman Poland rozwija realizowany w trzech centrach handlowych program edukacji ekologicznej „Eco Smart”, wprowadzając do niego brand heroes. Pięć postaci EKObohaterów, które zostało stworzone we współpracy ze sztuczną inteligencją, ma pomóc w popularyzacji wiedzy o postawach eko wśród dzieci. Pierwsza akcja z ich udziałem odbyła się w Nowych Czyżynach w Krakowie.


Metaloplastika, Szklanior, Zmieszuś, Biolka i Papieruś – to imiona pięciu EKObohaterów, których właśnie zaprezentował Greenman Poland. Postaci, wzorowane na superbohaterach i stworzone dzięki współpracy agencji Madeinbrain Studio z AI, mają stać się docelowo jednym z integralnych elementów realizowanego przez Greenman Poland programu edukacji ekologicznej „Eco Smart”. Ich zadaniem będzie wsparcie centrów handlowych Nowe Czyżyny, Nowe Bielawy i Nowa Górna w popularyzacji postaw proekologicznych wśród dzieci oraz w organizacji wydarzeń edukacyjnych związanych chociażby z recyclingiem, segregacją odpadów czy gospodarką obiegu zamkniętego.

– Wiele tematów wokół surowców wtórnych czy zrównoważonego rozwoju jest dość złożone i może być niezrozumiałe dla dzieci, zwłaszcza, jeśli mówimy o pięcio- czy siedmiolatkach. EKObohaterowie mają nam pomóc w uproszczeniu i uatrakcyjnieniu tych treści – mówi Marta Drzewiecka, Director w Greenman Poland. – Postaci te, zainspirowane uniwersami superbohaterów, towarzyszyć będą najmłodszym m.in. podczas warsztatów i zabaw ekologicznych. W ten sposób nie tylko je uatrakcyjnimy, ale także sprawimy, że staną się dla dzieci zdecydowanie bardziej zrozumiałe, angażujące i inspirujące. Każdy maluch będzie mógł bowiem poczuć się jak EKObohater, mający wpływ przyszłość planety – dodaje.

Pierwszy projekt z udziałem EKObohaterów już zrealizowano. W kwietniu, z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi, w Nowych Czyżynach odbyła się wielka zbiórka elektrośmieci, które wymieniano na skrzydłokwiaty. Dzięki niej zebrano ponad 2 tony sprzętu. Akcji towarzyszyły warsztaty i zabawy w duchu eko dla dzieci, które miały pomóc w nauce segregacji śmieci. Pięciu herosów, których imiona nawiązują do 5 frakcji odpadów, a kolory kostiumów do kolorów koszy segregacyjnych, pojawiło się na specjalnych pojemnikach na śmieci. Dzieci ucząc się o tych postaciach, ich charakterze i super mocach, mogły dowiedzieć się, jakie rodzaje odpadów powstają w domu i jak należy prawidłowo z nimi postępować.

– Wprowadzając EKObohaterów chcemy połączyć naukę z zabawą. W ten sposób dzieci lepiej przyswajają wiedzę, ale także chętniej i aktywniej uczestniczą w warsztatach. Co więcej, dzięki ciekawym imionom herosów oraz kolorom ich strojów, uczymy dzieci przyporządkowywać śmieci do odpowiednich koszy. To świeże spojrzenie na edukację w tym obszarze – mówi Marta Drzewiecka.

Ale nie tylko za sprawą EKObohaterów projekt „Eco Smart” nabiera rozpędu. Dzień Ziemi przyniósł także inne aktywności w centrach. W Nowych Czyżynach oprócz zbiórki elektrośmieci i warsztatów, uczniowie z lokalnych szkół wzięli udział w tworzeniu domków dla owadów, które staną przy obiekcie oraz w wielkim sprzątaniu pobliskiego pasa startowego dla samolotów. Wydarzenie to efekt współpracy centrum z Leroy Merlin. W Nowych Bielawach w Toruniu z kolei odbyła się akcja „Zabierz łąkę do domu”, która przybliżała ideę rewildingu, czyli zwracania terenów naturze. Każdy mógł tu stworzyć sadzonkę łąki kwietnej, składającej się z rodzimych gatunków roślin, a następnie zabrać ją do domu. W sumie powstało aż 100 zalążków łąk przyjaznych owadom i małym ssakom.

Projekt Eco Smart realizowany jest w centrach Greenman Poland już od 3 lat. W tym roku ma aż 10 odsłon, każda z nich poświęcona jest innemu zagadnieniu. W 2024 r. trzy centra dzielą się z lokalnymi społecznościami swoimi praktykami w obszarze m.in. energooszczędności, ograniczania śladu węglowego czy recyclingu, inspirując tym samym do podobnych postaw. Projektowi partneruje Fundacja dla Edukacji Ekologicznej.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol Biuro prasowe
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia
Ekologia Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu
Ekologia Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.