Fundacja BRDA i White Star Real Estate dla lokalnych społeczności
White Star Real Estate, deweloper i zarządca kompleksu biurowego The Park Warsaw, zakończył pilotażowy projekt realizowany we współpracy z Fundacją BRDA, ukierunkowany na wspieranie zrównoważonego rozwoju poprzez ponowne wykorzystanie materiałów budowlanych i mebli biurowych. Celem inicjatywy jest ograniczenie marnotrawstwa i redukcja ilości odpadów generowanych podczas prac remontowych w biurowcach, co wpisuje się w szersze działania WSRE na rzecz ochrony środowiska. W ramach projektu ocalono 4,7 ton materiałów o wartości ponad 38 tysięcy złotych, które otrzymały drugie życie.
Pilotażowy projekt zainicjowany przez White Star Real Estate we współpracy z Fundacją BRDA udowadnia, że działania fit-out mogą mieć pozytywny wpływ nie tylko na wygląd biurowców, ale przede wszystkim na środowisko i lokalne społeczności. Inicjatywa narodziła się w trakcie planowania prac adaptacyjnych dla nowego najemcy w jednym z budynków kompleksu biurowego The Park Warsaw, którego deweloperem i zarządcą jest WSRE. Zamiast wyrzucać niepotrzebne meble i elementy wykończenia, zespół WSRE postanowił znaleźć im nowe zastosowanie.
Od początku naszej działalności łączymy rozwój biznesowy z odpowiedzialnością społeczną i ekologiczną. Ten projekt udowadnia, że możliwe jest osiągnięcie korzyści zarówno dla środowiska, jak i społeczności lokalnych. Dzięki współpracy z Fundacją BRDA uratowaliśmy przed utylizacją 4700 kilogramów zdemontowanych elementów wyposażenia, które teraz służy wartościowym celom. Cieszymy się, że udało nam się stworzyć model współpracy, który będzie stanowił wzór dla przyszłych projektów – mówi Anna Sztolc-Dudek, Associate Director w White Star Real Estate, pomysłodawczyni akcji i inicjatorka współpracy z Fundacją BRDA.
W wyniku współpracy zespół Fundacji BRDA zinwentaryzował meble oraz materiały wykończeniowe z dwóch biur w budynku B3 w The Park Warsaw i przekazał je dziewięciu organizacjom społecznym. Dzięki temu inicjatywa nie tylko ograniczyła ilość odpadów, ale również wspomogła instytucje i organizacje społeczne, takie jak: legnicka Fundacja Raduga, Fundacja Splot Słoneczny, Fundacja Zamieszkani, Klub Sportowy UKS Sadyba, Mikroszkoły Skrzydła, Muzyczne studio nagraniowe MK, Ośrodek Kultury Ochoty, SOS Bank Żywności i placówki oświatowe w Kłodzku dotknięte powodzią.
Celem działalności naszej Fundacji jest nie tylko zmniejszenie ilości odpadów, ale przede wszystkim pomoc organizacjom, które dzięki tym darowiznom mogą skupić się na swoich działaniach, zamiast martwić się o koszty związane z wyposażeniem. Dzięki naszej współpracy z White Star Real Estate odbiorcy demontowanych elementów zaoszczędzili łącznie ponad 38 tysięcy złotych, które tym samym mogli efektywnie przeznaczyć na swoje szczytne cele. W ramach pilotażowego projektu z White Star Real Estate, nasz zespół zajął się inwentaryzacją mebli oraz materiałów wykończeniowych w przestrzeniach biur nadających się do ponownego wykorzystania, zlokalizował odbiorców tych materiałów i zorganizował proces odbioru – mówi Zofia Jaworowska, Prezeska Zarządu Fundacji BRDA.
W ramach projektu drugie życie otrzymało m.in. 1026 mkw. wykładziny, 90 akustycznych wysp sufitowych, 27 szaf i regałów, 76 lamp sufitowych, 24 mkw. okładziny ściennej, lada recepcyjna, a także aneksy kuchenne ze zmywarkami i umywalkami. Całość tych materiałów, o wartości szacowanej na 38 240 zł, zamiast trafić na wysypisko, znalazła nowe zastosowanie w instytucjach wspierających edukację, kulturę i sport.
Intencją Fundacji BRDA jest poprawa jakości mieszkalnictwa, budownictwa i architektury. Fundacja pracuje z materiałami z odzysku i zachęca innych do mądrego działania w zakresie architektury reuse, organizując lokalne działania społeczne i pomocowe.
White Star Real Estate planuje kontynuację tego typu projektów w przyszłych realizacjach, tworząc model zrównoważonego zarządzania materiałami w sektorze nieruchomości.
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.