Komunikaty PR

Europejski Pakt na rzecz klimatu – ważne jest zaangażowanie każdego z nas

2021-07-09  |  12:28
Biuro prasowe

Europejski Pakt na rzecz klimatu – ważne jest zaangażowanie każdego z nas

29 czerwca została zainaugurowana kampania “Mój świat. Moje działania. Nasza planeta.”, której celem jest wsparcie Europejskiego Paktu na rzecz Klimatu i zachęcenie do podejmowania codziennych małych kroków na rzecz redukcji śladu węglowego.

Polskimi ambasadorami programu, na dzień dzisiejszy, są, m.in.: Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy, Urszula Sara Zielińska, posłanka na Sejm, Katarzyna Smętek, przewodnicząca Młodzieżowej Rady Klimatycznej, Oskar Kulik, przedstawiciel WWF Polska, Agnieszka Oleksyn-Wajda, radca prawny, dyrektor Instytutu Zrównoważonego Rozwoju na Uczelni Łazarskiego.

Europejski Pakt na rzecz Klimatu zachęca wszystkich do działania i jednoczy wokół wspólnej walki o bardziej zielony, zdrowy, oparty na zrównoważonym rozwoju świat. Organizacje i osoby prywatne mogą podjąć zobowiązanie do działania na rzecz klimatu. Zobowiązania te mogą dotyczyć nie tylko małych, zrównoważonych wyborów, ale również dużych, odważnych inicjatyw. Chodzi o praktyczne zmiany, które mają znaczenie w naszym codziennym życiu - od tego, jak produkujemy, konsumujemy, przemieszczamy się, ogrzewamy czy chłodzimy nasze domy, po to, jak pracujemy i po prostu żyjemy.

"Kryzys klimatyczny już teraz dotyczy każdego z nas. Dobra wiadomość jest taka, że wszyscy wspólnie możemy coś z tym zrobić. Walka z tym kryzysem nie polega tylko na wyznaczaniu celów, zmianie przepisów, czy realizowaniu inwestycji. Sześć miesięcy po inauguracji Europejskiego Paktu na rzecz Klimatu, naprawdę budujące jest to, jak wielu ambasadorów dołączyło do inicjatywy i działa wspólnie dla dobra Europy. Razem możemy wiele zdziałać, dlatego zapraszam wszystkich, aby do nas dołączyli!" – mówi Frans Timmermans, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej ds. Europejskiego Zielonego Ładu.

Pakt pokazuje, jak łącząc siły, wspólnie możemy walczyć ze zmianami klimatycznymi. Każdy może zostać Ambasadorem Paktu [LINK], każdy podjąć zobowiązanie klimatyczne w imieniu swoim lub w imieniu organizacji jaką reprezentuje. [LINK]

Każde indywidualne zobowiązanie zostanie wliczone do globalnej próby ustanowienia światowego rekordu Guinnessa w największej liczbie zobowiązań klimatycznych odnotowanych w ciągu jednego miesiąca. Aby osiągnąć ten cel, potrzeba łącznie 141 000 zobowiązań w okresie od połowy czerwca do połowy lipca b.r.

Do Europejskiego Paktu na rzecz Klimatu i próby ustanowienia rekordu Guinnessa może dołączyć każdy z nas. Wystarczy wejść na platformę Count us in i zgłosić swoje zobowiązanie. Mogą to być małe codzienne czynności, jak jazda rowerem czy odłączanie ładowarki po zakończeniu ładowania, lub duże, wymagające inwestycji, jak ocieplenie domu, wymiana pieca, czy zainstalowanie fotowoltaiki. Każde działanie się liczy i ma sens!

Więcej szczegółów: https://ec.europa.eu/clima/policies/eu-climate-action/pact_pl

 

O Europejskim Pakcie na rzecz Klimatu i Zielonym Ładzie

Europejski Pakt na rzecz Klimatu, zapoczątkowany przez Komisję Europejską, jest częścią Europejskiego Zielonego Ładu i pomaga UE w osiągnięciu neutralności klimatycznej w Europie, jako pierwszemu kontynentowi na świecie do 2050 roku. Celem Zielonego Ładu jest uczynienie gospodarki UE zrównoważoną poprzez przekształcenie wyzwań klimatycznych i środowiskowych w szanse oraz zapewnienie sprawiedliwej  transformacji.

Łącząc podejście systemowe - na poziomie polityki Zielonego Ładu z wsparciem dla działań indywidualnych w ramach Paktu Klimatycznego, mamy szanse wspólnie ograniczyć nasz negatywny wpływ na klimat.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Niemal połowa Polaków zapomina o spożywaniu wody, a 35 proc. nie lubi jej smaku Biuro prasowe
2024-03-20 | 12:00

Niemal połowa Polaków zapomina o spożywaniu wody, a 35 proc. nie lubi jej smaku

Światowy Dzień Wody. Nawet ⅓ osób nie lubi jej smaku Naukowcy z National Institiutes of Health, udowodnili, że odpowiednie nawodnienie wiąże się ze znaczącym zmniejszeniem ryzyka
Ekologia Wspólny Las 2024: dziesiątki leśnych wydarzeń w całej Polsce!
2024-03-20 | 10:00

Wspólny Las 2024: dziesiątki leśnych wydarzeń w całej Polsce!

Rusza czwarta edycja obywatelskiej akcji Wspólny Las. Tegoroczny motyw przewodni inicjatywy to Lasy i Klimat. Spacery z przyrodnikami, wycieczki rowerowe, leśne kąpiele, plenery
Ekologia 5 wskazówek dla skutecznego nawożenia dolistnego zbóż ozimych
2024-03-14 | 13:00

5 wskazówek dla skutecznego nawożenia dolistnego zbóż ozimych

Nawożenie dolistne jest jednym z najefektywniejszych elementów dokarmiania zbóż ozimych w okresie wiosennym. Dobrze przemyślane działania agrotechniczne wraz z odpowiednim

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Bankowość

Polacy obawiają się o swoje cyberbezpieczeństwo w obszarze finansów. Połowa odczuwa braki w wiedzy na ten temat

47 proc. Polaków stwierdziło, że cyberbezpieczeństwo to zagadnienie w obszarze finansów, w którym odczuwają największe braki w posiadanej wiedzy – wynika z raportu „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024” realizowanego na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości i Fundacji GPW. Choć bankowość elektroniczna jest już standardem, tylko 0,5 proc. badanych odpowiedziało poprawnie na pytania dotyczące różnych aspektów zabezpieczeń. Są jednak dziedziny, o których wiemy coraz więcej – to m.in. płatności bezgotówkowe.

Konsument

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego ws. sztucznej inteligencji będzie ogromną zmianą na tym rynku. Brakuje wciąż regulacji dotyczącej praw autorskich

W połowie marca Parlament Europejski przyjął rozporządzenie w sprawie sztucznej inteligencji – AI Act. Nowe przepisy mają z jednej strony ułatwić wdrażanie nowych technologii opartych na SI, a z drugiej – wyeliminować te z nich, które stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa czy prywatności obywateli. Eksperci uważają, że wyzwaniem będzie wdrożenie nowego prawa na poziomie krajowym i jego odpowiednia interpretacja, ale jest to potrzebna regulacja, zwłaszcza w kontekście tak szybkiego rozwoju SI. W kolejce do opracowania czekają następne przepisy dotyczące między innymi ochrony własności intelektualnej.

Konsument

Poczucie bycia autentycznym w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Autentyczność w prawdziwym życiu nie ma takiego znaczenia

Studenci, którzy postrzegają siebie jako autentycznych w mediach społecznościowych, są mniej zestresowani i cieszą się lepszym zdrowiem psychicznym, niż ci, którzy na platformach posługują się wizerunkiem wykreowanym. Autentyczność w rzeczywistym świecie nie ma jednak takiego wpływu na dobrostan psychiczny. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez naukowców z USA we współpracy z polskimi i niemieckimi kolegami. Badacze przyjrzeli się też różnicom między tymi zależnościami badanymi u pokolenia Z i pokoleń wcześniejszych. Z ich obserwacji wynika, że „zetki” uważają siebie za bardziej autentycznych w mediach społecznościowych niż starsi uczestnicy badania.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.