Emitel wdrożył system zarządzania środowiskiem ISO14001:2015
Emitel uzyskał certyfikat potwierdzający zgodność wdrożonego w firmie Systemu Zarządzania Środowiskowego z międzynarodową normą PN-EN ISO14001:2015. Proces certyfikacji poprzedziły miesiące pracy nad implementacją systemu, sporządzanie i gromadzenie dokumentacji oraz audyty wewnętrzne. Finalny element procesu, czyli audyty certyfikujące, przeprowadzone przez zewnętrzną jednostkę certyfikującą PCC-CERT, wykazały, że Emitel spełnia wymagania środowiskowe stawiane przez tę normę.
Norma ISO14001:2015 określa ustandaryzowane wytyczne i zasady postępowania w zakresie zarządzania środowiskowego, które mogą zostać wdrożone w każdej organizacji, bez względu na branżę i obszar jej działalności. Dokument bazuje na idei zrównoważonego rozwoju – zakłada prowadzenie działań w taki sposób, aby osiągnąć równowagę pomiędzy oczekiwaniami społecznymi, ochroną środowiska oraz gospodarką i podejściem biznesowym.
Emitel utożsamiał się z tą ideą również przed wdrożeniem systemu, realizując sukcesywnie Cele Zrównoważonego Rozwoju i opisując rezultaty w raportach ESG. Podstawowy aspekt środowiskowy, wynikający z głównego zakresu działalności, jakim jest świadczenie usług operatora naziemnej infrastruktury radiowo-telewizyjnej i emisja pól elektromagnetycznych, jest sukcesywnie monitorowany i kontrolowany na każdym etapie realizacji przedsięwzięć. Emitel dba o to, aby działania firmy w tym zakresie w jak najmniejszym stopniu oddziaływały na otaczające nas środowisko.
–Troska o środowisko naturalne jest naszym priorytetem. Aby zwiększyć skuteczność prowadzonych w tym obszarze działań oraz zminimalizować negatywny wpływ, zdecydowaliśmy się wdrożyć system oparty na międzynarodowej normie środowiskowej, cieszącej się uznaniem i rozpoznawalnością na całym świecie. Skuteczne wdrożenie systemu zarządzania środowiskowego było możliwe przede wszystkim dzięki współpracy i zaangażowaniu pracowników, którym serdecznie za to dziękuję. Regularny monitoring efektów działań związanych z aspektami środowiskowymi, realizacją założonych celów oraz zgodnością z wymaganiami normy pozwala na nadzór nad wynikami i daje możliwość ich doskonalenia w przyszłości – powiedział Andrzej J. Kozłowski, Prezes Zarządu Emitel S.A.
Nadrzędnym celem systemu zarządzania środowiskowego jest ochrona środowiska naturalnego i minimalizowanie negatywnego wpływu wywieranego przez zachodzące w firmie procesy i działania. Wdrożenie normy ISO 14001:2015 niesie ze sobą szereg korzyści, zarówno środowiskowych, organizacyjnych, jak i ekonomicznych. Dzięki sprawnemu systemowi zarządzania środowiskowego Emitel jest w stanie w jeszcze większym stopniu zredukować emisje szkodliwych substancji do środowiska, ograniczyć powstawanie odpadów i udoskonalić gospodarowanie nimi, a także zminimalizować ilość pobieranej wody i powstających ścieków.
Uzyskany przez Emitel certyfikat obowiązuje przez 3 lata. Norma ISO 14001 opiera się na koncepcji ciągłego doskonalenia skuteczności systemu zarządzania środowiskowego. Struktura normy i wynikające z niej podejście systemowe wpisuje się w tzw. cykl PDCA, czyli model działania pozwalający na optymalizację i usprawnianie procesów w organizacji.
O Emitel
Emitel S.A. to największy operator naziemnej infrastruktury radiowo-telewizyjnej w Polsce.
Od ponad 50 lat dzięki Emitel sygnały telewizji i radia mogą być odbierane we wszystkich polskich domach. Oprócz usług dla nadawców telewizyjnych i radiowych Emitel oferuje infrastrukturę wysokościową dla operatorów telefonii komórkowej, projektuje i instaluje nowoczesne systemy łączności bezprzewodowej, w tym zaawansowane instalacje DAS, uczestniczy w budowie inteligentnych miast w oparciu o technologie IoT i włącza się w prace nad przygotowaniem do budowy sieci 5G w Polsce.
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.