Komunikaty PR

ELEKONCERTY i inne sposoby na zbiórkę elektrośmieci.

2022-10-13  |  16:30
Biuro prasowe

Jak sprawić by elektrośmieci trafiały do recyklingu? W Centrum ElektroEkologii w Warszawie, działającego z inicjatywy ElektroEko, odbył się pierwszy tego typu Hackathon, w ramach którego młodzież ze szkół ponadpodstawowych pracowała nad pomysłami wspierającymi zwiększenie ilości oddawanych elektrośmieci. Zdobywcy I miejsca będą kontynuować swoją ekomisję dzięki zaproszeniu od firmy Samsung do półfinału programu Solve for Tomorrow, który rusza już w listopadzie.

To właśnie przedstawiciele młodego pokolenia okazują się być najbardziej aktywni i chętni do poszerzania wiedzy oraz podejmowania innowacyjnych działań na rzecz klimatu. Młodzież czuje się odpowiedzialna za losy naszej planety i chce mieć wpływ na otaczającą nas rzeczywistość. Czasami potrzebuje jedynie zachęty i wsparcia ze strony dorosłych, którzy pomogą rozwinąć ich potencjał. Dlatego tez inicjatywy, takie jak Hackathon, mają za zadanie ułatwić młodym ludziom udoskonalenie swojego pomysłu na rzecz środowiska pod okiem wybitnych ekspertów.

Aby wziąć udział w Hackathonie należało zebrać zespół, składający się z maksymalnie 4 uczniów oraz opiekuna – np. rodzica lub nauczyciela. Następnie w zgłoszeniu trzeba było opisać jaka jest świadomość na temat elektrośmieci wśród młodzieży oraz zaproponować pomysł na rozwiązanie, które pomoże zwiększyć liczbę oddawanych przez nich elektronicznych odpadów.

Zespoły, które odznaczyły się najbardziej kreatywnym podejściem zostały zaproszone do finałowego etapu w Centrum ElektroEkologii w Warszawie. 8 października, przez całą sobotę, pod okiem ekspertów i trenerów edukacyjnych udoskonalały swoje pomysły, zgłoszone do Hackathonu.

Decyzją jury, najciekawszą propozycję przedstawiły uczennice z Bednarskiej Szkoły Realnej. Ich pomysł to ELEKONCERTY – grywalizacja, czyli połączenie zbiórek elektrośmieci z działaniami edukacyjnymi oraz koncertami. W nagrodę otrzymały smartfony Galaxy A32 oraz możliwość wzięcia udziału w półfinale II edycji programu Solve for Tomorrow.

II i III miejsca zajęły w kolejności uczniowie z Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 w Warszawie z pomysłem na event połączony z grywalizacją między szkołami oraz z XXII Liceum Ogólnokształcącego im. Jose Marti w Warszawie, którzy przedstawili system inteligentny recycle-boxów. Przyznano także 3 wyróżnienia: dla Technikum Nr 7 w Zespole Szkół im. inż. Stanisława Wysockiego d. “Kolejówka” w Warszawie, Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. Ignacego Jana Paderewskiego w Sulejówku i Liceum Ogólnokształcącego DobraTU im. Tosi Kozłowskiej w Warszawie.

Edukacja na rzecz klimatu

ElektroEkologiczny Hackaton to działanie, które zostało zrealizowane w Centrum ElektroEkologii, którego organizatorem jest ElektroEko. Odbyło się ono w ramach uczestnictwa firmy Samsung w programie Climate Leadership. Firma zobowiązała się do wspierania edukacji na rzecz klimatu wśród uczniów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych. To założenie realizuje także za sprawą Solve for Tomorrow – programu, który pokazuje, że dzięki myśleniu projektowemu i nowym technologiom, można tworzyć innowacyjne aplikacje czy urządzenia poprawiające kondycję środowiska w pobliżu miejsca zamieszkania, czy też pozwalające rozwiązywać globalne problemy klimatyczne. Uczniowie z klas 7-8 szkół podstawowych oraz klas 1-4 szkół ponadpodstawowych wraz z opiekunami jeszcze do 31 października mają szansę wziąć udział w rekrutacji do II edycji Solve for Tomorrow.

– Skala problemów środowiskowych i społecznych przed jakimi stoimy jako ludzkość jest ogromna, ale pasja, kreatywność i otwartość młodych ludzi w poszukiwanie rozwiązań globalnych wyzwań daje nadzieję na lepsze jutro – mówi Maria Andrzejewska, dyrektor generalna UNEP/GRID-Warszawa.   

Partnerami Hackathonu byli: Cyfrowy Dialog, UNEP/GRID-Warszawa oraz CIC Warsaw.

Centrum ElektroEkologii to jedyne miejsce w Europie, którego celem jest edukacja młodzieży na temat właściwego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym.

ElektroEko jest największą organizacją odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego w Polsce. W imieniu producentów i importerów sprzętu elektrycznego i elektronicznego organizuje zbieranie, odbiór, przetwarzanie, odzysk, recykling zużytych urządzeń oraz prowadzi kampanie edukacyjne w tym zakresie.

Misją CSR firmy Samsung jest działanie pod hasłem „Together for Tomorrow! Enabling people” („Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”). Nasze programy mają na celu ułatwienie dostępu do edukacji dla przyszłych pokoleń i umożliwienie rozwoju potencjału każdego z nas. Dzięki temu przyczyniamy się do pozytywnych zmian w społeczeństwie i budujemy lepszy świat.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Dzień Ziemi 2024 – świętowanie przez działanie. Jak dbać o planetę na co dzień? Biuro prasowe
2024-04-18 | 10:00

Dzień Ziemi 2024 – świętowanie przez działanie. Jak dbać o planetę na co dzień?

Dlaczego obchodzimy Dzień Ziemi?  Dzień Ziemi został zapoczątkowany w 1970 roku w USA dzięki inicjatywie senatora Gaylorda Nelsona. Pierwsze obchody święta miały zwrócić
Ekologia Plac Defilad wykorzysta wodę z drugiego obiegu
2024-04-08 | 09:21

Plac Defilad wykorzysta wodę z drugiego obiegu

Trwa przebudowa środkowej części placu Defilad – nowego placu Centralnego. W nowoczesnej przestrzeni znajdzie się wiele elementów zielonych, małej architektury oraz detali
Ekologia Wysoce energooszczędne lampy Lena Lighting na terenie marketu budowlanego Mrówka
2024-04-03 | 01:00

Wysoce energooszczędne lampy Lena Lighting na terenie marketu budowlanego Mrówka

Optymalne oświetlenie przestrzeni przy minimalnym poborze energii elektrycznej to zawsze wyzwanie, szczególnie w przypadku przestrzeni sklepowych, hal przemysłowych i magazynowych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Farmacja

Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych

Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.

Edukacja

Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]

Zmęczenie oczu, ból głowy, pleców, dłoni i nadgarstka to dolegliwości najczęściej zgłaszane przez osoby regularnie grające w gry komputerowe. Na podstawie ankiety przeprowadzonej na grupie niemal tysiąca dorosłych osób amerykańscy naukowcy ustalili, że regularne sesje gier trwające co najmniej 3 godz. najbardziej przyczyniają się do powstania takich dolegliwości. Co ciekawe, u osób będących lub planujących zostać e-sportowcami natężenie dolegliwości nie rośnie gwałtownie, jak należałoby przypuszczać. Może to mieć związek z bardziej świadomym doborem sprzętu i lepszym zrozumieniem znaczenia ergonomii.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.