Drugie życie butelek zwrotnych zaczyna się… w Namysłowie
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
Dodatkowo za każdą zwróconą butelkę Browar Namysłów przeznaczy 1 zł na posiłki dla służby zdrowia z lokalnej gastronomii.
Celem akcji jest zachęcenie mieszkańców miasta do oddawania butelek zwrotnych. Dlaczego? Butelki zwrotne to najbardziej przyjazne dla środowiska opakowanie, w którym dostępne jest piwo - w ciągu 5 lat może być wykorzystane ponownie nawet 25 razy bez żadnego dodatkowego przetworzenia. Dodatkowo Browar Namysłów za każdą oddaną butelkę w strefie przeznaczy 1 zł na zakup posiłków dla personelu medycznego z Namysłowskiego Centrum Zdrowia, by w ten sposób podziękować za ich pracę. Posiłki zostaną zakupione w namysłowskich lokalach, które ponownie znajdują się w trudnej sytuacji finansowej spowodowanej pandemią. Specjalna strefa będzie dostępna dla mieszkańców na rynku w Namysłowie od 20-22 listopada.
Segreguj bezpiecznie
W obliczu obecnej sytuacji pandemicznej, strefa będzie zabezpieczona zgodnie z zasadami reżimu sanitarnego i nie trzeba będzie wchodzić do środka, by oddać butelki. Obsługa strefy obowiązkowo będzie nosić maseczki ochronne, a Browar Namysłów zapewni je także mieszkańcom. Dodatkowo przed wejściem dostępne będą środki dezynfekcyjne.
-Troska o środowisko naturalne jest wpisana w DNA Grupy Żywiec, która od lat wdraża działania związane ze zrównoważonym rozwojem. Promowanie opakowań zwrotnych jako najbardziej przyjaznych dla środowiska jest jednym z nich i cieszę się, że cały Namysłów, zarówno mieszkańcy, jak i pracownicy browaru, będą mogli przyłączyć się do tej akcji. Jest to jeszcze jedna okazja, aby przypomnieć, że od niedawna na terenie województwa dolnośląskiego i opolskiego piwo Namysłów Pils jest dostępne w brązowych, zwrotnych butelkach. Chcemy także przypominać konsumentów, aby segregować butelki bezzwrotne i w ten sposób dawać im drugie życie – mówi Jacek Sawicki, Dyrektor Browaru w Namysłowie.
W strefie Grupy Żywiec mieszkańcy Namysłowa będą mogli zwrócić butelki zwrotne bez paragonu marek Namysłów Pils, Żywiec, Warka, Warka Radler, Tatra, Specjal, Królewskie, Leżajsk, Brackie Żatecky Pils oraz EB.
- Jestem dumny z faktu, że mieszkańcy Namysłowa będą mogli wziąć udział w ekologicznej akcji z dodatkowym wsparciem służby zdrowia oraz lokalnej gastronomii. Wsparcie potrzebujących jest niezwykle ważnym elementem codziennej strategii działania Browaru Namysłów. Właśnie dlatego, zwracając butelkę, mieszkańcy Namysłowa mogą wesprzeć nie tylko środowisko, ale również swoich najbliższych sąsiadów: lokalne biznesy oraz przedstawicieli służby zdrowia z Namysłowskiego Centrum Zdrowia. Wierzymy, że razem możemy więcej i dlatego zachęcam gorąco mieszkańców, by przyłączyli się wspólnie z nami do pomocy – mówi Bartłomiej Stawiarski, Burmistrz Namysłowa.
Zwrot opakowań będzie możliwy bez okazania paragonu, a za zwróconą butelkę każdy otrzyma 0,35 zł. Tegoroczna akcja w Namysłowie jest częścią realizowanej od lat kampanii „Daj butelce drugie życie”, w ramach której można oddawać butelki zwrotne bez paragonu w ponad 7 tys. sklepów na terenie całej Polski, w tym w sklepach w Namysłowie: na ul. Grunwaldzkiej 46C oraz ul. Reymonta 25. Szczegółowa mapa sklepów oraz specjalny formularz dla zainteresowanych sklepów dostępny jest na stronie zwrocbutelke.pl.
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.