Dorken wspiera kształcenie przyszłych inżynierów w ramach projektu Glocal
Good One PR
Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
ewelina.jaskula|goodonepr.pl| |ewelina.jaskula|goodonepr.pl
665 339 877
www.goodonepr.pl/
Do współpracy przy projekcie Glocal, realizowanego w ramach programu Erasmus+, dołączyła firma Dorken Delta. W ramach działań m.in. zostanie zbudowany pokazowy zielony dach, a eksperci marki poprowadzą wykłady dla studentów. Celem projektu jest innowacyjne kształcenie przyszłych inżynierów, aby potrafili sprostać wyzwaniom współczesnych miast.
Glocal jest realizowany przez Wydział Budownictwa i Nauk o Środowisku Politechniki Białostockiej wraz z hiszpańskim Universidad Politecnica de Madrid i litewskim Klaipedos Valstybine Kolegija, w formie Partnerstwa Strategicznego programu Erasmsus+. W projekt zaangażowane są także przedsiębiorstwa budowlane z tych krajów. W marcu br. do współpracy dołączyła także firma Dorken – producent membran dachowych i elewacyjnych najwyższej jakości. Eksperci firmy włączą się w działania kół naukowych i poprowadzą dla studentów wykłady nt. budowy konstrukcji dachu, a także szeroko pojętego obszaru dachów płaskich i zielonych. Dorken planuje także przygotowanie pokazowego dachu zielonego na terenie Politechniki Białostockiej. Dodatkowo możliwe jest także przeprowadzenie badań w laboratoriach polskiej uczelni.
– Ogromnie cieszymy się z możliwości wsparcia tak ważnego przedsięwzięcia. Niezwykle istotne jest, aby program kształcenia przyszłych inżynierów odpowiadał na potrzeby miast XXI wieku. Z tego względu nieodłącznym elementem współczesnej edukacji są szeroko pojęta innowacja i ochrona środowiska. W Dorken współpracujemy z najlepszymi ekspertami, którzy w ramach zajęć ze studentami podzielą się swoją wiedzą m.in. w zakresie projektowania i konstrukcji zielonych dachów, które są istotnym elementem zrównoważonego rozwoju miast – mówi Katarzyna Nadaj, Dyrektor Marketingu w Dorken Delta.
Glocal zakłada wprowadzenie innowacyjnych form kształcenia przyszłych inżynierów odpowiadających na współczesne problemy miast. Celem jest edukacja i dostosowanie systemu nauki szkolnictwa wyższego do aktualnych potrzeb europejskiego rynku pracy. W programie biorą udział studenci z Polski, Litwy i Hiszpanii będący na kierunkach, takich jak: architektura krajobrazu, gospodarka przestrzenna, budownictwo, konstrukcje czy drogownictwo. Z kolei kadra akademicka z uniwersytetów zaangażowanych w projekt, pozyskuje nowe umiejętności w zakresie innowacyjnej edukacji podczas sesji szkoleniowych i wymiany doświadczeń.
– Punktem kulminacyjnym projektu Glocal ma być szkoła letnia, która jest planowana na 2021 i 2022 rok. Przewidujemy, że zajęcia będą odbywały się zarówno w formie zdalnej, e-learning-u, jak i stacjonarnej przez 2 tygodnie w Hiszpanii, a także 2 tygodnie w Polsce i na Litwie. Działania w tym zakresie są jednak zależne od sytuacji epidemicznej we wszystkich krajach partnerskich – mówi dr inż. arch. Dorota Gawryluk, Glocal Project Coordinator.
Odbędzie się także kilka wydarzeń w krajach partnerskich, których celem będzie dywersyfikacja grupy docelowej, prezentacja wyników projektu Glocal, a także promowanie idei programu Erasmus+. Wyniki prac naukowych zrealizowanych w ramach programu zostaną udostępnione organom władz lokalnych oraz administracji państwowej, aby wesprzeć decyzje dotyczące planowania i inwestycji, które wpłyną korzystnie na standard życia w miastach oraz ich rozwój gospodarczy. Ponadto wszelkie opracowania naukowe i poradniki projektowania skierowane do studentów, wielobranżowego środowiska inżynierów i projektantów, stowarzyszeń zawodowych i społecznych oraz wszystkich zainteresowanych dostępne będą bezpłatnie na stronie projektu (https://glocal.pb.edu.pl/rezultaty/). Już teraz można pobrać słownik „Small Glossary of Technical Term for English-Polish-Spanish-Lithuanian Languages”.
Projekt Glocal ruszył we wrześniu 2019 roku, jednak ze względu na epidemię koronawirusa i wprowadzone obostrzenia, uniemożliwiające realizację części działań, został przedłużony do końca 2022 roku.
Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Sektor budowlany coraz bardziej skupia się na celach dekarbonizacji. Firmom potrzebne jest jednak wsparcie finansowe i legislacyjne
Sektor budowlany coraz mocniej koncentruje się na realizacji celów dekarbonizacji. Przed polskim budownictwem stoją liczne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, redukcją emisji CO2 oraz dostosowaniem się do unijnych regulacji wspierających te działania. Cała branża już inwestuje w zielone technologie i innowacje, ale by skutecznie realizować założenia dekarbonizacji, konieczne jest wsparcie – zarówno finansowe, jak i legislacyjne.
Handel
Europoseł PiS: Trump tak przyspiesza Amerykę, że my zostaniemy w tyle. Wszystko przez „kaganiec pseudoekologiczny”
– Donald Trump tak przyspiesza Amerykę, że my zostaniemy w tyle – uważa europoseł PiS Jacek Ozdoba, odnosząc się do wycofania się Stanów Zjednoczonych z porozumienia paryskiego. Polityk krytykuje władze UE oraz przedstawicieli koalicji rządzącej w Polsce za negatywne oceny i wypowiedzi pod adresem nowego prezydenta USA, które mogą utrudnić współpracę.
Handel
Branża drzewna obawia się zalewu mebli z importu. Apeluje o wypracowanie strategii leśnej państwa
Organizacje branżowe i przedsiębiorstwa sektora drzewnego, które porozumiały się w ramach Koalicji na Rzecz Polskiego Drewna, protestują przeciwko planom Ministerstwa Klimatu i Środowiska dotyczącym wyłączenia z gospodarki leśnej 20 proc. polskich lasów. Ich zdaniem taka decyzja stwarza realne zagrożenie dla trwałości lasów i uderzy w polską branżę meblarską. Pracę może stracić nawet 70 tys. osób, a straty dla budżetu państwa szacowane są na 4,5 mld zł.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.