Dorken wspiera kształcenie przyszłych inżynierów w ramach projektu Glocal
Good One PR
Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
ewelina.jaskula|goodonepr.pl| |ewelina.jaskula|goodonepr.pl
665 339 877
www.goodonepr.pl/
Do współpracy przy projekcie Glocal, realizowanego w ramach programu Erasmus+, dołączyła firma Dorken Delta. W ramach działań m.in. zostanie zbudowany pokazowy zielony dach, a eksperci marki poprowadzą wykłady dla studentów. Celem projektu jest innowacyjne kształcenie przyszłych inżynierów, aby potrafili sprostać wyzwaniom współczesnych miast.
Glocal jest realizowany przez Wydział Budownictwa i Nauk o Środowisku Politechniki Białostockiej wraz z hiszpańskim Universidad Politecnica de Madrid i litewskim Klaipedos Valstybine Kolegija, w formie Partnerstwa Strategicznego programu Erasmsus+. W projekt zaangażowane są także przedsiębiorstwa budowlane z tych krajów. W marcu br. do współpracy dołączyła także firma Dorken – producent membran dachowych i elewacyjnych najwyższej jakości. Eksperci firmy włączą się w działania kół naukowych i poprowadzą dla studentów wykłady nt. budowy konstrukcji dachu, a także szeroko pojętego obszaru dachów płaskich i zielonych. Dorken planuje także przygotowanie pokazowego dachu zielonego na terenie Politechniki Białostockiej. Dodatkowo możliwe jest także przeprowadzenie badań w laboratoriach polskiej uczelni.
– Ogromnie cieszymy się z możliwości wsparcia tak ważnego przedsięwzięcia. Niezwykle istotne jest, aby program kształcenia przyszłych inżynierów odpowiadał na potrzeby miast XXI wieku. Z tego względu nieodłącznym elementem współczesnej edukacji są szeroko pojęta innowacja i ochrona środowiska. W Dorken współpracujemy z najlepszymi ekspertami, którzy w ramach zajęć ze studentami podzielą się swoją wiedzą m.in. w zakresie projektowania i konstrukcji zielonych dachów, które są istotnym elementem zrównoważonego rozwoju miast – mówi Katarzyna Nadaj, Dyrektor Marketingu w Dorken Delta.
Glocal zakłada wprowadzenie innowacyjnych form kształcenia przyszłych inżynierów odpowiadających na współczesne problemy miast. Celem jest edukacja i dostosowanie systemu nauki szkolnictwa wyższego do aktualnych potrzeb europejskiego rynku pracy. W programie biorą udział studenci z Polski, Litwy i Hiszpanii będący na kierunkach, takich jak: architektura krajobrazu, gospodarka przestrzenna, budownictwo, konstrukcje czy drogownictwo. Z kolei kadra akademicka z uniwersytetów zaangażowanych w projekt, pozyskuje nowe umiejętności w zakresie innowacyjnej edukacji podczas sesji szkoleniowych i wymiany doświadczeń.
– Punktem kulminacyjnym projektu Glocal ma być szkoła letnia, która jest planowana na 2021 i 2022 rok. Przewidujemy, że zajęcia będą odbywały się zarówno w formie zdalnej, e-learning-u, jak i stacjonarnej przez 2 tygodnie w Hiszpanii, a także 2 tygodnie w Polsce i na Litwie. Działania w tym zakresie są jednak zależne od sytuacji epidemicznej we wszystkich krajach partnerskich – mówi dr inż. arch. Dorota Gawryluk, Glocal Project Coordinator.
Odbędzie się także kilka wydarzeń w krajach partnerskich, których celem będzie dywersyfikacja grupy docelowej, prezentacja wyników projektu Glocal, a także promowanie idei programu Erasmus+. Wyniki prac naukowych zrealizowanych w ramach programu zostaną udostępnione organom władz lokalnych oraz administracji państwowej, aby wesprzeć decyzje dotyczące planowania i inwestycji, które wpłyną korzystnie na standard życia w miastach oraz ich rozwój gospodarczy. Ponadto wszelkie opracowania naukowe i poradniki projektowania skierowane do studentów, wielobranżowego środowiska inżynierów i projektantów, stowarzyszeń zawodowych i społecznych oraz wszystkich zainteresowanych dostępne będą bezpłatnie na stronie projektu (https://glocal.pb.edu.pl/rezultaty/). Już teraz można pobrać słownik „Small Glossary of Technical Term for English-Polish-Spanish-Lithuanian Languages”.
Projekt Glocal ruszył we wrześniu 2019 roku, jednak ze względu na epidemię koronawirusa i wprowadzone obostrzenia, uniemożliwiające realizację części działań, został przedłużony do końca 2022 roku.
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.