Komunikaty PR

Do 7,4 ton mikroplastiku rocznie przenika do powietrza z oceanów

2024-01-05  |  13:30
Biuro prasowe

Najnowsze badania potwierdzają, że mikroplastik staje się coraz bardziej wszechobecny w środowisku naturalnym. Naukowcy z Uniwersytetu z Princeton udowodnili, że przedostaje się on do atmosfery również z parujących oceanów. Dlatego podejmowane są różne działania związane z ograniczaniem plastiku. W Polsce od stycznia tego roku do jednorazowych opakowań na żywność takich jak pudełka doliczana będzie dopłata wynosząca nawet 0,25 zł. Waterdrop wspiera idee świata bez plastiku, oferując ekologiczne rozwiązania takie jak kubki wielokrotnego użytku, w tym nową edycję porcelanowych.

Mikroplastik trafia do powietrza również z oceanów. Nowe odkrycie
Mikroplastik coraz bardziej zagraża ludzkości oraz środowisku. Występuje on już w wodzie, ziemi, żywności oraz w kosmetykach. Jego ślady odkryto nawet na szczycie Mount Everestu. Najnowsze badanie opublikowane w październiku 2023 roku, przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu Princeton udowodniło, że mikroplastik trafia do powietrza również z parujących oceanów. Wykazano, że jego cząsteczki przemieszczają się z wody morskiej do atmosfery razem z małymi kropelkami. Następnie po ich wyparowaniu, mikroplastik pozostaje w powietrzu i przemieszcza się na kolejne tereny. Szacuje się, że każdego roku ocean emituje nawet od 0,02 do 7,4 ton plastiku. To kolejny argument za tym, aby ograniczyć jego wykorzystywanie przy produkcji opakowań do żywności i napojów.

Unijna dyrektywa i dodatkowe opłaty za plastikowe opakowania
Problem dostrzega również polski rząd oraz Unia Europejska, dlatego wprowadzono unijną dyrektywę plastikową -  single use plastic. W jej efekcie od stycznia 2024 roku do opakowań jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych doliczane będą dodatkowe opłaty. W przypadku pojemników na żywność takich jak pudełka doliczana będzie dopłata 0,25 zł. Natomiast w przypadku kubków na napoje, w tym pokrywek, wyniesie ona 0,20 zł. Dodatkowo z obrotu znikną produkty takie jak m.in. jednorazowe sztućce i talerze oraz słomki.

- Jako Waterdrop uważamy, że zarówno firmy poprzez odpowiedzialną produkcję, jak również konsumenci dbający o swoje zdrowe nawyki mogą wspólnie podjąć trudną misję ratowania środowiska. Zrównoważony rozwój jest kluczem do tego, aby zakończyła się ona powodzeniem. Dlatego coraz więcej państw przyjmuje przepisy dotyczące ograniczenia produkcji plastiku. Co ciekawe, z badania przeprowadzonego przez Ekobarometr wynika, że nawet dwóch na trzech Polaków chce ograniczenia sprzedaży produktów w jednorazowych, sztucznych opakowaniach. Waterdrop, ogranicza zużycie plastiku przy produkcji, oraz oferujemy rozpuszczalne Microdrinki bez dodatku cukru ani konserwantów - mówi Katrina Nevratilova z Waterdrop

Zdrowe nawyki oraz Microdrink Microtea Tropical Fusion od Waterdrop
W związku z nowym rokiem, Waterdrop proponuje, aby pamiętać o zdrowych nawykach, a najważniejszym z nich powinno być spożywanie odpowiedniej ilości płynów. Liczne badania potwierdzają, że jest to niezbędne dla utrzymania odpowiedniej termoregulacji ciała, transportu składników odżywczych oraz eliminacji toksyn. Marka wprowadza nową limitowaną edycję Microdrinka - Microtea Tropical Fusion o smaku marakui, jagody goji i pomarańczy. To rozpuszczalne w wodzie kapsułki o smaku herbaty, pozbawione kalorii, cukru, konserwantów oraz sztucznych słodzików. Marka oferuje również kubki wielokrotnego użytku - ze stali nierdzewnej lub szkła borokrzemowego. Dostępne są również nowe porcelanowe kubki.

Zrównoważony rozwój
Waterdrop, dba o to, aby w przyszłości stać się ekologicznym liderem w branży napojów. W misję marki wierzy również uznany tenisista Novak Djoković, który jest jej ambasadorem i inwestorem. W zeszłym roku firma współpracowała również z Conchitą Wurst oraz Rosie Huntington Whiteley. Marka promuje dbanie o odpowiedni poziom nawodnienia oraz świat bez nadmiaru plastiku.

 


Waterdrop® to marka, która powstała w 2016 roku w Austrii, obecnie działa w 11 krajach europejskich, USA, Singapurze oraz Australii. Przyświecają jej dwie idee – picia większej ilości wody oraz wyeliminowania plastiku w formie jednorazowych butelek. W ofercie waterdrop® znajdują się smakowe, rozpuszczalne w wodzie kapsułki wzbogacone o witaminy i ekstrakty roślinne oraz akcesoria, takie jak butelki, termokubki i dzbanki filtrujące wodę. Marka dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające dobre samopoczucie konsumentów poprzez oferowanie wysokiej jakości produktów oraz doświadczeń związanych z kwintesencją życia –  wodą.

 

https://waterdrop.pl/

https://www.facebook.com/waterdroppolska/

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Greenman Poland przedstawia Szklaniora i Zmieszusia Biuro prasowe
2024-04-29 | 11:00

Greenman Poland przedstawia Szklaniora i Zmieszusia

  Greenman Poland rozwija realizowany w trzech centrach handlowych program edukacji ekologicznej „Eco Smart”, wprowadzając do niego brand heroes. Pięć postaci
Ekologia Biostymulacja kukurydzy. Nawożenie dolistne w fazie rozwoju liści
2024-04-23 | 14:00

Biostymulacja kukurydzy. Nawożenie dolistne w fazie rozwoju liści

Kukurydza to jedna z kluczowych upraw dla rynku rolnego w Polsce. Ze względu na duże wymagania pokarmowe, wysoką podatność na stresy abiotyczne oraz ataki szkodników i
Ekologia Dzień Ziemi 2024 – świętowanie przez działanie. Jak dbać o planetę na co dzień?
2024-04-18 | 10:00

Dzień Ziemi 2024 – świętowanie przez działanie. Jak dbać o planetę na co dzień?

Dlaczego obchodzimy Dzień Ziemi?  Dzień Ziemi został zapoczątkowany w 1970 roku w USA dzięki inicjatywie senatora Gaylorda Nelsona. Pierwsze obchody święta miały zwrócić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Konsument

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.