Komunikaty PR

Blue City ze strategią ESG ma zamiar osiągnąć neutralność klimatyczną do 2050

2024-01-08  |  16:26
Biuro prasowe

Zielone klauzule w umowach, rozwój systemu ładowarek pojazdów elektrycznych, wymiana instalacji na bardziej energooszczędne - to tylko część działań, których wdrażanie rozpoczęło Blue City w ramach przyjętej strategii ESG.

Centrum Handlowe może funkcjonować w ramach tkanki miejskiej na dwa sposoby. Koegzystować albo wejść w symbiozę. W pierwszym przypadku będzie miejscem przypominającym lotnisko czy sieciowy supermarket - funkcjonalnym, ale nie zdradzającym cech dystynktywnych, a przez to obojętnym.

W drugim oddziałowuje na odwiedzające je osoby, dla których staje się miejscem spędzania wolnego czasu, załatwiania codziennych spraw, ale też pracy. Blue City od początków swojego istnienia stawiało na symbiozę - współpracę z lokalnymi organizacjami pomocowymi, organizację imprez kulturalnych, rozwój oferty dla rodzin z dziećmi. Tyle że symbioza to nie tylko oddziaływania społeczne, ale też te związane ze środowiskiem.

W obliczu zachodzących na naszych oczach zmian klimatycznych i rosnącej świadomości ekologicznej, centrum handlowe zdecydowało się m.in. na wymianę części instalacji na bardziej energooszczędne, ale też poddało się certyfikacji budynków BREEAM In-Use. Teraz Blue City, które uzyskało w jej ramach bardzo dobre wyniki (poziom 4), idzie o krok dalej.

- Zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie audytu i wdrożenie strategii ESG, by lepiej ustrukturyzować swoje dotychczasowe działania. Stawiamy na przejrzystość względem klientów, ale i najemców - chcemy, żeby wiedzieli, czego się spodziewać nie tylko dziś i jutro, ale też w wieloletniej perspektywie. W dzisiejszych, niespokojnych czasach stabilność staje się jeszcze istotniejsza. Paradoksalnie wprowadzane przez nas zmiany są właśnie tej stabilności gwarantem - tłumaczy wiceprezes Blue City Yoram Reshef.

W ramach przyjętej strategii ESG Blue City zobowiązało się do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. Kluczowym zagadnieniem będzie tu oczywiście ograniczenie zużycia energii.

Na tym polu centrum handlowe wprowadza zmiany już od dłuższego czasu - oświetlenie zostało wymienione na energooszczędne, w toku są wymiany innych instalacji, zaś precyzyjniejsze pomiary konsumpcji energii pozwolą ograniczyć jej zużycie tam, gdzie to możliwe bez jakichkolwiek zmian, które byłyby odczuwane przez klientów i najemców.

To jednak dopiero początek planowanych zmian. Najbardziej radykalnym krokiem będzie montaż paneli fotowoltaicznych, którymi Blue City planuje pokryć dachy wszystkich należących do centrum handlowego budynków, co znacząco obniży koszty prądu. Oczywiście ograniczenie zużycia energii wymaga drobnych zmian i po stronie najemców, co mają regulować tzw. zielone klauzule do umów. Jak przekonuje Yoram Reshef, nie ma się jednak czego obawiać.

- Ograniczenie zużycia energii jest we wspólnym interesie najemcy i centrum handlowego, ale nie mamy zamiaru prowadzić tu polityki surowego inspektora, bo i nigdy tego nie robimy. Możemy sobie na to pozwolić, bo nie jesteśmy wielką korporacją z centralą zagranicą. Chcemy przeprowadzić najemców przez proces zmian suchą stopą - na zasadzie ewolucji, nie rewolucji. Wspierać w tym, co wcześniej czy później stanie się pewnie obowiązkiem wszystkich przedsiębiorców - mówi wiceprezes Blue City.

Przyjęta strategia ESG zakłada jednak nie tylko współpracę z najemcami, ale też aktywizację klientów  - głównie jeśli chodzi o alternatywne drogi dotarcia do centrum handlowego. Blue City od momentu powstania było świetnie skomunikowane z miastem, ale i podwarszawskimi miejscowościami - do stacji SKM, WKD czy do Dworca Zachodniego można dotrzeć pieszo. Poza tym w bezpośrednim sąsiedztwie centrum znajduje się Rondo Zesłańców Syberyjskich - ważny węzeł komunikacyjny łączący Ochotę i Wolę z centrum miasta i dzielnicami takimi jak Włochy i Ursus. Wedle planów miasta stołecznego, wkrótce w pobliżu przebiegać będzie także linia tramwajowa.

Mimo parkingu liczącego 2500 miejsc postojowych i kilkunastu linii autobusowych z przystankami znajdującymi się w promieniu 200 metrów od wejść do centrum handlowego, Blue City już od kilku lat stara się zachęcać klientów do korzystania z komunikacji rowerowej - posiada nie tylko stację Veturilo, ale też własny parking dla rowerów i bezpłatny punkt do ich naprawy. Najnowszą, nieustannie rozwijaną inicjatywą jest system szybkich ładowarek pojazdów elektrycznych.

- Chcemy mówić o ESG do naszych klientów w prosty sposób i zaangażować ich w zmianę w jak łatwy i korzystny dla nich samych sposób. Badania pokazują, że ludzie nie rozumieją, dlaczego wielka korporacja miałaby robić coś dla nich czy dla środowiska. Tyle że my nie jesteśmy wielką korporacją, co przekłada się na naszą prawdziwą lokalność i lojalność klientów. ESG tylko pomoże nam ją scementować - podsumowuje Yoram Reshef.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie Biuro prasowe
2025-07-17 | 06:00

Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie

Dzisiaj zarządzanie firmą to znacznie więcej niż troska o produkcję, sprzedaż czy świadczenie usług. Przedsiębiorca, który chce skutecznie się rozwijać i utrzymać
Ekologia „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia
Ekologia Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Konsument

Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

Handel

W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.