Blue City ze strategią ESG ma zamiar osiągnąć neutralność klimatyczną do 2050
Zielone klauzule w umowach, rozwój systemu ładowarek pojazdów elektrycznych, wymiana instalacji na bardziej energooszczędne - to tylko część działań, których wdrażanie rozpoczęło Blue City w ramach przyjętej strategii ESG.
Centrum Handlowe może funkcjonować w ramach tkanki miejskiej na dwa sposoby. Koegzystować albo wejść w symbiozę. W pierwszym przypadku będzie miejscem przypominającym lotnisko czy sieciowy supermarket - funkcjonalnym, ale nie zdradzającym cech dystynktywnych, a przez to obojętnym.
W drugim oddziałowuje na odwiedzające je osoby, dla których staje się miejscem spędzania wolnego czasu, załatwiania codziennych spraw, ale też pracy. Blue City od początków swojego istnienia stawiało na symbiozę - współpracę z lokalnymi organizacjami pomocowymi, organizację imprez kulturalnych, rozwój oferty dla rodzin z dziećmi. Tyle że symbioza to nie tylko oddziaływania społeczne, ale też te związane ze środowiskiem.
W obliczu zachodzących na naszych oczach zmian klimatycznych i rosnącej świadomości ekologicznej, centrum handlowe zdecydowało się m.in. na wymianę części instalacji na bardziej energooszczędne, ale też poddało się certyfikacji budynków BREEAM In-Use. Teraz Blue City, które uzyskało w jej ramach bardzo dobre wyniki (poziom 4), idzie o krok dalej.
- Zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie audytu i wdrożenie strategii ESG, by lepiej ustrukturyzować swoje dotychczasowe działania. Stawiamy na przejrzystość względem klientów, ale i najemców - chcemy, żeby wiedzieli, czego się spodziewać nie tylko dziś i jutro, ale też w wieloletniej perspektywie. W dzisiejszych, niespokojnych czasach stabilność staje się jeszcze istotniejsza. Paradoksalnie wprowadzane przez nas zmiany są właśnie tej stabilności gwarantem - tłumaczy wiceprezes Blue City Yoram Reshef.
W ramach przyjętej strategii ESG Blue City zobowiązało się do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. Kluczowym zagadnieniem będzie tu oczywiście ograniczenie zużycia energii.
Na tym polu centrum handlowe wprowadza zmiany już od dłuższego czasu - oświetlenie zostało wymienione na energooszczędne, w toku są wymiany innych instalacji, zaś precyzyjniejsze pomiary konsumpcji energii pozwolą ograniczyć jej zużycie tam, gdzie to możliwe bez jakichkolwiek zmian, które byłyby odczuwane przez klientów i najemców.
To jednak dopiero początek planowanych zmian. Najbardziej radykalnym krokiem będzie montaż paneli fotowoltaicznych, którymi Blue City planuje pokryć dachy wszystkich należących do centrum handlowego budynków, co znacząco obniży koszty prądu. Oczywiście ograniczenie zużycia energii wymaga drobnych zmian i po stronie najemców, co mają regulować tzw. zielone klauzule do umów. Jak przekonuje Yoram Reshef, nie ma się jednak czego obawiać.
- Ograniczenie zużycia energii jest we wspólnym interesie najemcy i centrum handlowego, ale nie mamy zamiaru prowadzić tu polityki surowego inspektora, bo i nigdy tego nie robimy. Możemy sobie na to pozwolić, bo nie jesteśmy wielką korporacją z centralą zagranicą. Chcemy przeprowadzić najemców przez proces zmian suchą stopą - na zasadzie ewolucji, nie rewolucji. Wspierać w tym, co wcześniej czy później stanie się pewnie obowiązkiem wszystkich przedsiębiorców - mówi wiceprezes Blue City.
Przyjęta strategia ESG zakłada jednak nie tylko współpracę z najemcami, ale też aktywizację klientów - głównie jeśli chodzi o alternatywne drogi dotarcia do centrum handlowego. Blue City od momentu powstania było świetnie skomunikowane z miastem, ale i podwarszawskimi miejscowościami - do stacji SKM, WKD czy do Dworca Zachodniego można dotrzeć pieszo. Poza tym w bezpośrednim sąsiedztwie centrum znajduje się Rondo Zesłańców Syberyjskich - ważny węzeł komunikacyjny łączący Ochotę i Wolę z centrum miasta i dzielnicami takimi jak Włochy i Ursus. Wedle planów miasta stołecznego, wkrótce w pobliżu przebiegać będzie także linia tramwajowa.
Mimo parkingu liczącego 2500 miejsc postojowych i kilkunastu linii autobusowych z przystankami znajdującymi się w promieniu 200 metrów od wejść do centrum handlowego, Blue City już od kilku lat stara się zachęcać klientów do korzystania z komunikacji rowerowej - posiada nie tylko stację Veturilo, ale też własny parking dla rowerów i bezpłatny punkt do ich naprawy. Najnowszą, nieustannie rozwijaną inicjatywą jest system szybkich ładowarek pojazdów elektrycznych.
- Chcemy mówić o ESG do naszych klientów w prosty sposób i zaangażować ich w zmianę w jak łatwy i korzystny dla nich samych sposób. Badania pokazują, że ludzie nie rozumieją, dlaczego wielka korporacja miałaby robić coś dla nich czy dla środowiska. Tyle że my nie jesteśmy wielką korporacją, co przekłada się na naszą prawdziwą lokalność i lojalność klientów. ESG tylko pomoże nam ją scementować - podsumowuje Yoram Reshef.

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.