Komunikaty PR

BGK i Toyota podpisują list intencyjny w ramach inicjatywy 3W

2022-06-30  |  15:45
Biuro prasowe

Toyota Central Europe dołączyła do grona partnerów biznesowych Banku Gospodarstwa Krajowego w ramach inicjatywy 3W, skupionej wokół wody, wodoru i węgla. Toyota i BGK deklarują wspólne działania na rzecz upowszechniania Idei 3W – m.in. poprzez wymianę wiedzy i wsparcie działań Interdyscyplinarnego Centrum Innowacji 3W.

Idea 3W została zapoczątkowana w 2021 roku przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Inicjatywa buduje i integruje społeczność m.in. naukowców, przedsiębiorców i przedstawicieli sektora publicznego. Tworzy innowacyjny sektor gospodarki, który łączy wodę, wodór i węgiel w spójny ekosystem społeczno-gospodarczy. W kwietniu dołączyło do niego pięć polskich firm, a teraz do świata 3W dołącza także Toyota Central Europe – jeden z pierwszych producentów seryjnych samochodów na wodór.

- Z Toyotą łączą nas wspólne wartości związane ze zrównoważonym rozwojem oraz przekonanie, że zmiany klimatu wymagają inwestycji w nowoczesne i odnawialne źródła energii – czyli m.in. w wodór. Cieszę się, że do inicjatywy 3W Banku Gospodarstwa Krajowego i grona firm 3W dołącza Toyota – partner, z którym wspólnie będziemy inicjować działania na rzecz rozwoju infrastruktury wodorowej i przyjaznego otoczenia prawnego w tym zakresie – powiedział Adam Żelezik, dyrektor Biura Inicjatyw Strategicznych BGK.

Wodór przede wszystkim

Bank Gospodarstwa Krajowego i Toyota dostrzegli potencjał współpracy w zakresie upowszechniania idei 3W i zadeklarowali chęć współdziałania, głównie w temacie wykorzystania wodoru jako paliwa przyszłości. Zespoły eksperckie obu podmiotów będą popularyzować wiedzę na temat jego użycia w transporcie oraz roli, jaką odgrywa w procesie transformacji energetycznej. Zakres współpracy obejmie także inicjowanie i koordynowanie działań, które wpłyną na rozwój infrastruktury wodorowej i przyjaznego dla niej otoczenia prawnego.

Transformacja i dywersyfikacja źródeł pozyskiwania energii oraz budowanie bezpieczeństwa energetycznego to wyzwania dnia dzisiejszego. Technologie wodorowe mogą odegrać wiodącą rolę w tych procesach. Strategia Toyoty wprowadzenia na rynek zeroemisyjnego transportu, którego paliwem jest czysty wodór, odpowiada na te wyzwania i wpisuje się w cele Polskiej Strategii Wodorowej. Partnerstwo z Bankiem Gospodarstwa Krajowego stwarza możliwości zintegrowanego i skutecznego działania na rzecz efektywnej realizacji tych celów – powiedział Cezary Kaczmarczyk – Dyrektor Regionalny TCE.

Wymiana wiedzy i wsparcie

Sygnatariusze mają także wspierać działania powołanego w maju przez BGK, Sieć Badawczą Łukasiewicz i wiodące polskie uczelnie Interdyscyplinarnego Centrum Innowacji 3W. Ośrodek powstał, by usprawniać proces komercjalizacji rozwiązań z obszaru wody, wodoru i węgla, a także wzmacniać współpracę nauki i biznesu. Eksperci BGK i Toyota zamierzają przygotowywać materiały, opracowania i raporty, które dotyczą 3W i będą przydatne dla działalności ICI 3W.

Istotnym elementem wspólnej działalności będzie również tworzenie przyjaznego ekosystemu, który ułatwi wymianę wiedzy – pozwoli na rozwój kadr i edukację w obszarze zrównoważonego wykorzystania trzech zasobów oraz współzależności między nimi. Oba podmioty chcą także uzyskiwać wsparcie dla innowacyjnych projektów, które adresują odpowiedzialne wykorzystanie wody, wodoru i nowoczesnych technologii węglowych w przemyśle motoryzacyjnym i transporcie.

Toyota to największy na świecie producent aut z niskoemisyjnym napędem hybrydowym, który angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. W 2015 roku Toyota ogłosiła strategię Toyota Environmental Challenge 2050, która odnosi się do kluczowych globalnych problemów związanych z ochroną środowiska i klimatu. Nisko- i bezemisyjna motoryzacja jest jednym z głównych środków do tego celu. Toyota jest jednym z pierwszych producentów seryjnych samochodów na wodór i traktuje technologie wodorowe jako niezbędny element dekarbonizacji gospodarki.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ekologia Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów
2024-12-16 | 01:00

Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów

Osady w rurociągach to cichy wróg przemysłu: zwiększają zużycie energii, generują koszty i mogą prowadzić do przestojów w produkcji. Czy jest sposób, by skutecznie
Ekologia Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
2024-11-20 | 13:07

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne

Plastikowe butelki jednorazowe mogą być źródłem szkodliwego mikroplastiku, a z badań wynika, że te kolorowe – zielone, niebieskie czy czerwone – mogą być jego jeszcze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Media i PR

Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa

Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.

Ochrona środowiska

Sektor budowlany coraz bardziej skupia się na celach dekarbonizacji. Firmom potrzebne jest jednak wsparcie finansowe i legislacyjne

Sektor budowlany coraz mocniej koncentruje się na realizacji celów dekarbonizacji. Przed polskim budownictwem stoją liczne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, redukcją emisji COoraz dostosowaniem się do unijnych regulacji wspierających te działania. Cała branża już inwestuje w zielone technologie i innowacje, ale by skutecznie realizować założenia dekarbonizacji, konieczne jest wsparcie – zarówno finansowe, jak i legislacyjne.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.