Komunikaty PR

Aż chce się oddychać w Centrum Nauki Kopernik

2020-07-06  |  11:00
Biuro prasowe

W Centrum Nauki Kopernik powstała nowa strefa o nazwie „Samsung. Aż chce się oddychać”. Celem ekspozycji jest edukacja w zakresie czystego powietrza oraz zachęcanie do zmiany nawyków w codziennym życiu, które przyczynią się do ochrony planety oraz klimatu.

  • Zanieczyszczone powietrze to jedna z częstszych przyczyn chorób w krajach rozwijających się.
  • W najnowszej strefie „Samsung. Aż chce się oddychać!” zwiedzający będą mogli m.in. przetestować jak działają oczyszczacze powietrza Samsung oraz podjąć EKOpostanowienia z myślą o czystszym powietrzu.
  • Firma Samsung już od 10 lat jest partnerem strategicznym Centrum Nauki Kopernik, organizując wiele wydarzeń i wystaw czasowych oraz dostarczając rozwiązania technologiczne na potrzeby ekspozycji.

 

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez WHO[1], aż 9 na 10 osób na świecie oddycha zanieczyszczonym powietrzem. Transport, przemysł czy ogrzewanie domów to tylko niektóre z czynników, które powodują wzrost zanieczyszczeń. W efekcie ponad 90 proc. mieszkańców miast żyje w powietrzu przekraczającym dopuszczalne limity określone przez Światową Organizację Zdrowia. Wciąż niewiele osób zdaje sobie sprawę, że także to, czym oddychamy wewnątrz pomieszczenia, może być równie niebezpieczne.

Aż chce się oddychać

W Centrum Nauki Kopernik otwarta została specjalna strefa pt. „Samsung. Aż chce się oddychać!”. Jej celem jest edukacja na temat jakości powietrza oraz zachęcenie do zmiany codziennych nawyków, które sprawią, że powietrze będzie czystsze. W strefie znajdują się m.in. dwa oczyszczacze powietrza Samsung, umieszczone w przeźroczystych gablotach. To urządzenia, które usuwają aż do 99,97 proc. szkodliwych zanieczyszczeń[2].  W środku gabloty umieszczona jest dymiarka, która przy pomocy wyzwalanej pary sygnalizuje konieczność przefiltrowania powietrza przez urządzenie. Zwiedzający uczestniczy w symulacji eksperymentu z użyciem oczyszczacza, którym steruje za pomocą umieszczonego obok tabletu. Dzięki aplikacji SmartThings dowiemy się m.in. o stopniu zanieczyszczenia określonego wg 4-kolorowego wskaźnika jakości powietrza. Urządzenia wyposażone są w 3 filtry gwarantujące ich wysoką skuteczność: wstępny, który zatrzymuje m.in. kurz i sierść, filtr węglowy eliminujący niebezpieczne gazy i zapachy oraz filtr HEPA 13 walczący z alergenami, bakteriami i roztoczami oraz wyłapujący cząsteczki PM1,0, PM2,5 i PM10 wchodzące w skład smogu.

Jednym z punktów ekspozycji jest miejsce, w którym można sprawdzić stan powietrza w dowolnym mieście na świecie. Dla tych, którzy chcieliby zmienić coś w swoich przyzwyczajeniach przygotowano stanowisko do podejmowania EKOpostanowień w ramach ogólnopolskiej kampanii Zielona Wstążka #DlaPlanety. Wystarczy wypełnić formularz online na platformie udostępnionej przez UNEP/GRID-Warszawa i pamiętać o stosowaniu  nowych ekologicznych zasad na co dzień. Dotychczas podjęto już blisko 15 tysięcy EKOpostanowień. Organizacja UNEP/GRID-Warszawa, współpracująca z Programem Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska (UNEP) jest także partnerem strefy

Na fanów wirtualnych rozgrywek czeka atrakcja w postaci gry Clean an air. Akcja rozgrywa się w miasteczku Bel-Air, którego mieszkańcy nie dbali o swoje środowisko, co doprowadziło do zanieczyszczenia atmosfery. Miejscowy nauczyciel poprosił więc dwoje dzieci o pomoc w znalezieniu rozwiązania. Zadaniem graczy jest wykonanie sześciu kroków we właściwej kolejności tak, aby uratować zanieczyszczone miasto.

Jubileusz współpracy

W tym roku mija dekada od rozpoczęcia współpracy firmy Samsung z Centrum Nauki Kopernik. Przez 10 lat firma wspierała instytucję w popularyzowaniu nauki poprzez wykorzystanie nowych technologii. W tym czasie firma odpowiadała także za organizację specjalnych wystaw i wydarzeń, takich jak m.in. cieszące się dużą popularnością „Wieczory dla dorosłych”, w czasie których Kopernik jest dostępny tylko dla osób pełnoletnich. Była także inicjatorem strefy „Samsung i kropka”, skupiającej się na technologii kropek kwantowych czy „Strefy kodowania”, dzięki której można było zapoznać się z podstawami programowania. Od 2017 roku na zakończenie wakacji Samsung organizuje także Dzień Odkrywców – święto nauki, zabawy i świata eksperymentów. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny, a odwiedzający mają do dyspozycji kilkaset eksponatów.


[1] https://www.who.int/health-topics/air-pollution#tab=tab_1

[2] Na podstawie badań cząsteczek pyłu o wielkości 0,26µm w Narodowym Instytucie Testów w Korei.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol Biuro prasowe
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia
Ekologia Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu
Ekologia Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.