Komunikaty PR

All you need is… OZE. Ruszyła kampania promująca odnawialne źródła energii

2023-02-15  |  12:50
Biuro prasowe
Kontakt
Marta Bilonowicz
Columbus Energy

9 ul. Jasnogórska
31-358 Kraków
marta.bilonowicz|columbusenergy.pl | |marta.bilonowicz|columbusenergy.pl
725300371
https://columbusenergy.pl/

Kampania pod hasłem “All you need is… OZE” została zapoczątkowana zielonymi akcentami, które 14 lutego pojawiły się w wybranych miejscach Krakowa. Twórcy kampanii przekonują, że odnawialne źródła energii (OZE) są nam dzisiaj potrzebne do życia tak samo jak miłość.

14 lutego w kilku miejscach Krakowa (na terenie Miasteczka Studenckiego AGH, na Plantach, pod  Collegium Maius, w okolicy Paderevianum, na ul. Św. Anny) pojawiły się zielone napisy “All you need is… OZE”, a od zmierzchu kładka Ojca Bernatka i wieża telewizyjna na krakowskich Krzemionkach (od Emitel) świeciły się na zielono.

W taki sposób zainicjowano kampanię edukacyjną, której autorami są portal Świat OZE, krakowska fundacja Carbon Footprint Foundation i firma Columbus Energy. Organizacje połączyły siły, żeby jeszcze mocniej przebić się do świadomości społecznej z informacjami o odnawialnych źródłach energii i płynących z nich korzyściach.

Jak zapewniają twórcy kampanii, do podświetlenia miejsc na zielono nie zużyto więcej energii niż zwykle, natomiast napisy zostały wykonane za pomocą zmywalnych sprayów kredowych, które zostaną usunięte do końca tygodnia.

Oprócz zielonej akcji w Krakowie, stworzono specjalny serwis z materiałami multimedialnymi, który zawiera m.in. spot kampanijny.

 

- Odnawialne źródła energii to nie tylko ekologiczna technologia, wspierająca zieloną transformację Polski i ograniczająca ślad węglowy. Inwestycja w technologie dla klimatu to także wyraz troski o naturę i naszą przyszłość na Ziemi. To one pomagają nam w łagodzeniu zmian klimatu. To dzięki nim będziemy mogli zdrowo żyć, rozwijać się, tworzyć - wyjaśnia Joanna Korgul, redaktorka naczelna Świata OZE. -To dlatego w naszej kampanii zestawiliśmy odnawialne źródła energii (OZE) z miłością (LOVE), bo uważamy, że w równorzędnym stopniu zapewniają nam bezpieczną przyszłość, dobrą energię, pozytywnie wpływają na nasze zdrowie, dodają sił i witalności, zmieniają świat na lepsze.

Ambasadorami kampanii są pracownicy redakcji Świata OZE, fundacji Carbon Footprint Foundation i Columbusa, którzy w krótkich filmach wyjaśniają, czego potrzebują do szczęścia.

W ramach kampanii organizatorzy przeprowadzili wśród mieszkańców Krakowa sondę na temat OZE. Wynika z niej, że świadomość na temat odnawialnych źródeł energii jest dość niska.

 

- Najchętniej życzymy sobie i innym tego, czego najbardziej potrzebujemy: zdrowia, szczęścia, pomyślności. Rzadko jednak wymieniamy te wartości, które łączymy z dobrem wspólnym - naszą planetą, dzięki której korzystamy ze wszystkich dobrodziejstw i zasobów praktycznie bez ograniczeń. Już dziś natura, w różnych częściach świata, bez względu na szerokość geograficzną, poglądy, styl życia, sytuację gospodarczą i społeczną - wystawia nam rachunki. Zmiany klimatu i ich skutki, zanieczyszczenia wód, powietrza, mikroplastik w naszym krwioobiegu - to dziś nasze troski i realne problemy, z którymi albo już się mierzymy, albo za chwilę będziemy mierzyć. Żyjemy na kredyt, nadmiernie eksploatujemy zasoby naszej planety, pozostawiając przyszłe pokolenia bez rezerw. Dzień długu ekologicznego (dzień w roku kalendarzowym, po którym ludzkość wykorzystuje więcej surowców niż Ziemia jest w stanie odnowić) z roku na rok przypada coraz wcześniej. Dlatego rozwijajmy i wykorzystujmy te technologie, które potrafią dostarczać czystą i zieloną energię z nielimitowanych zasobów, jakimi są odnawialne źródła energii: wiatr, słońce, woda - mówi Agnieszka Rozwadowska, prezeska Carbon Footprint Foundation.

Jak podkreślają twórcy, działania realizowane w ramach kampanii mają zachęcić Polki i Polaków do zmiany nawyków w codziennym życiu, m.in. do świadomych wyborów konsumenckich, oszczędzania wody i energii, zmiany środków transportu, segregowania odpadów itp. Kampania będzie też popularyzować inwestycje w rozwiązania z zakresu OZE, tj. fotowoltaikę, pompy ciepła, magazyny energii, dzięki czemu zwiększy się nasz realny wpływ na łagodzenie zmian klimatu.

- Jak pokazują nasze ostatnie badania postaw konsumenckich, aż 87 proc. Polaków uważa, że powinniśmy inwestować w odnawialne źródła energii, aby zwiększyć bezpieczeństwo energetyczne kraju. Jest to o tyle istotne, że równocześnie blisko połowa Polaków (44 proc.) ocenia, że Polska jest dzisiaj źle zabezpieczona pod kątem dostaw energii. Niech nas nie zwiedzie termin realizowanej kampanii, nie ma tutaj miejsca na energetyczny romantyzm. Aby w pełni zbudować niezależność energetyczną, potrzebujemy nie tylko inwestycji w mikroinstalacje prosumenckie czy duże źródła wytwórcze oparte o OZE, ale również poprawy infrastruktury i uzupełnienia całego systemu energią z atomu  - twierdzi Beata Kunc, dyrektorka marketingu Columbus Energy S.A.

Ciekawym elementem kampanii jest konkurs, który twórcy ogłosili 15 lutego w kanałach społecznościowych. Aby wziąć w nim udział, wystarczy przesłać swoją kreację (zdjęcie lub film) na temat OZE (szczegóły konkursu na stronie Świata OZE). Na trzech zwycięzców konkursu czekają atrakcyjne nagrody: gościnny udział w podcaście rOZEznanie, wsparcie w realizacji własnego projektu społecznego z zakresu ochrony klimatu oraz lunch z Prezesem Columbus.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Columbus Energy
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ekologia Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów
2024-12-16 | 01:00

Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów

Osady w rurociągach to cichy wróg przemysłu: zwiększają zużycie energii, generują koszty i mogą prowadzić do przestojów w produkcji. Czy jest sposób, by skutecznie
Ekologia Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
2024-11-20 | 13:07

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne

Plastikowe butelki jednorazowe mogą być źródłem szkodliwego mikroplastiku, a z badań wynika, że te kolorowe – zielone, niebieskie czy czerwone – mogą być jego jeszcze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Ochrona środowiska

Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.

Problemy społeczne

Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier

Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.