AKADEMIA AGRIHANDLER – pierwsze wyniki z prowadzonych badań i analiz!
Nawożenie jest jednym z najważniejszych czynników plonotwórczych. Mało osób zdaje sobie sprawę, że dobór odpowiedniego środka i jego ilości jest powiązana z glebą, której składniki pokarmowe, a także odczyny PH bywają różne. Dzięki analizie ziemi, wiemy w jakiej jest ona kondycji, co przekłada się na odpowiedni dobór nawozu. Nawożenie gleby „na oko” bywa ryzykowne. Nadmierny nawóz oznacza straty finansowe dla rolnika, a także negatywne skutki dla środowiska.
Akademia Agrihandler – pierwszy taki projekt w Polsce
Twórcą i pomysłodawcą Akademii jest firma Agrihandler, która od ponad 30 lat skutecznie działa jako dealer i dystrybutor maszyn rolniczych. W swoim portfolio posiada park maszynowy takich marek jak: JCB, Steyr, Schuitemaker, Evers Agro, CHD Efting Horizon, Elho czy Veenhuis. Agrihandler znając doskonale potrzeby branży i mając na uwadze ciągły rozwój oraz poszukiwanie najskuteczniejszych rozwiązań dla rolnictwa stworzyło innowacyjny projekt – Akademię Agrihandler.
Głównym założeniem projektu jest zmniejszenie kosztów produkcji mleka, poprawa jakości gleby
oraz zmniejszenie emisji do atmosfery szkodliwych substancji poprzez wykorzystanie nowoczesnych technologii pielęgnacji użytków zielonych. Trzyletni projekt realizowany jest na użytkach zielonych
w Polanowicach (woj. kujawsko-pomorskie) oraz Łodygowie – (woj. warmińsko-mazurskie). Opiekę merytoryczną nad projektem sprawuje prof. dr hab. inż. Roman Łyszczarz oraz prof. dr hab. inż. Mirosław Kobierski (Wydział Rolnictwa i Biotechnologii, Politechnika Bydgoska), który jednocześnie koordynuję przebieg badań terenowych i laboratoryjnych.
Wyniki pierwszych badań są już dostępne. Dotyczą one analiz glebowych trwałych użytków zielonych oraz składu chemicznego płynnych nawozów naturalnych stosowanych w doglebowej aplikacji. Wejdź na stronę www.akademiaagrihandler.pl i zapoznaj się z najnowszymi wynikami.
„W procesie doświadczalnym Akademii Agrihandler chcieliśmy zbadać wpływ zastosowania różnych kombinacji unikalnych technologii pielęgnacji na jakość ilość i skład trawy. Te parametry mają bowiem kluczowe znaczenie dla składu paszy, a w konsekwencji przekładają się bezpośrednio na koszty produkcji mleka. Mamy już pierwsze wyniki podejmowanych przez nas działań oraz ich wpływu na plon. To niezwykle istotne dane, które pozwalają nam zweryfikować postawione tezy jak i sprawdzić efektywność wykonywanych bezpośrednio na polach zabiegów. Tak duży projekt wymaga zaangażowania wielu osób, sprzętu i narzędzi – dzięki którym wiemy o wiele więcej na temat użytków zielonych i ich jakościowego wykorzystywania.” - Aleksander Muss – Dyrektor Handlowy Agrihandler.
Działania w ramach Akademia Agrihandler nie zwalniają tempa. Przed nami kolejny, sierpniowy pokos traw i następne analizy. O nowych wynikach będziemy informować na stronie internetowej www.akademiaagrihandler.pl
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.