8 mln ton tworzyw sztucznych trafia do oceanów, nowe przepisy dotyczące plastiku
Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Oceany to prawdziwe źródło życia. Ich zanieczyszczenie stanowi poważny globalny problem. Odpowiedzialne są one za 80 proc. tlenu, którym oddychamy. Każdego roku miliony ton plastiku trafia do mórz i oceanów. Jedynie połowa z jego światowej produkcji poddana zostaje recyklingowi, jest spalana lub wyrzucana na wysypiska, pozostała część ostatecznie trafia do wody. Wielka Pacyficzna Plama śmieci to największe na świecie, ruchome, wysypisko, które od lat dryfuje po oceanie. Szacuje się, że ma ona powierzchnię 1,6 mln kilometrów kwadratowych i stale przemieszcza się pomiędzy Hawajami a Kalifornią.
Ograniczenia w sprzedaży produktów w plastikowych opakowaniach
24 maja 2023 w Polsce zaczęła obowiązywać unijna dyrektywa Single Use Plastics. W jej następstwie nie można już wprowadzać do obrotu wyrobów z tworzyw sztucznych takich jak: sztućce, talerze, mieszadełka do napojów czy kubki do żywności przeznaczonej bezpośrednio do spożycia. Nowe przepisy wprowadzają opłatę, wliczoną w cenę - maksymalnie 1 zł za produkty jednorazowe wydawane klientom. Obowiązkowe będzie również umieszczanie na nich informacji o szkodliwości plastiku oraz jego wpływie na środowisko.
Z badania EKOBarometr wynika, że Polacy masowo popierają tego typu rozwiązania. Dwóch na trzech konsumentów chciałoby, aby wprowadzić w naszym kraju restrykcje w kwestii sprzedaży owoców i warzyw w plastikowych opakowaniach. To rozsądny wybór. Według badania na temat zanieczyszczenia oceanów, opublikowanego w magazynie Nature, jednorazowe opakowania pochodzące z jedzenia i napojów stanowią największą część plastikowych odpadów, które do niego trafiają. Z kolei naukowcy z Wiednia udowodnili, że większość z nas spożywa wraz z napojami i pożywieniem około 5 gramów plastiku tygodniowo. To mniej więcej tyle ile waży karta kredytowa.
Firmy wspierają batalię o czyste wody
Waterdrop oferuje limitowaną edycję butelki Ocean Bottle, wyprodukowaną z wytrzymałego szkła borokrzemowego, które nie zawiera BPA – polimeru, mającego negatywny wpływ na nasze zdrowie. Jej innowacyjny, zaokrąglony kształt zapewnia lepszy uchwyt, a dodatkowo jest ona odporna na zarysowania. Dostępna będzie również w zestawie z neoprenowym pokrowcem, pozwalającym utrzymać temperaturę napoju przez dłuższy czas. Kupując butelki wielokrotnego użytku, wspieramy idee świata bez plastiku. Waterdrop nawiązał współpracę z organizacją People in Need, w wyniku czego przeznaczy 10 proc. ceny każdej zakupionej butelki na budowy studni, w krajach, w których brakuje czystej, pitnej wody. Marka oferuje mikrodrinki bez dodatku cukru oraz konserwantów.
Waterdrop® to marka, która powstała w 2016 roku w Austrii, obecnie działa w 11 krajach europejskich, USA, Singapurze oraz Australii. Przyświecają jej dwie idee – picia większej ilości wody oraz wyeliminowania plastiku w formie jednorazowych butelek. W ofercie waterdrop® znajdują się smakowe, rozpuszczalne w wodzie kapsułki wzbogacone o witaminy i ekstrakty roślinne oraz akcesoria, takie jak butelki, termokubki i dzbanki filtrujące wodę. Marka dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające dobre samopoczucie konsumentów poprzez oferowanie wysokiej jakości produktów oraz doświadczeń związanych z kwintesencją życia — wodą.
Ekologiczny rozwój
Waterdrop, którego inwestorem oraz ambasadorem jest legendarny tenisista Novak Djoković, łączy rozwój swojej oferty produktowej z dbaniem o środowisko. Marka zapewnia klientom dostęp do ekologicznych produktów, projektowanych przez wybitnych specjalistów. Firma uważa, że warto ograniczyć spożycie cukru oraz ilość plastiku na świecie. Waterdrop stale dostosowuje się do potrzeb rynku, promując zarazem spożywanie odpowiedniej ilości płynów. Niezwykle ważne dla firmy jest pielęgnowanie idei zrównoważonego rozwoju. Stosując ją, marka chce zdobyć pozycję lidera w branży napojów.
https://waterdrop.pl/
https://www.facebook.com/waterdroppolska/
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.