Komunikaty PR

„Zima, wiosna, lato, jesień – moja Polska po wyborach 2023”

2023-03-13  |  12:20
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Radecka
Collegium Civitas

plac Defilad 1, XII piętro
00-901 Warszawa
anna.radecka|civitas.edu.pl| |anna.radecka|civitas.edu.pl
+48 501 541 798
www.civitas.edu.pl
Do pobrania Konkurs ( 0.09 MB )

Wystartował konkurs dla tegorocznych Maturzystek i Maturzystów na esej, artykuł lub reportaż, organizowany przez Fundację Collegium Civitas z inicjatywy Concilium Civitas, we współpracy ze Związkiem Nauczycielstwa Polskiego. Na laureatów czekają m.in. indeksy Collegium Civitas.

Już od czterech lat młode osoby, które w danym roku akademickim zdają egzamin maturalny, mają szansę dołączyć do Młodego Concilium, poprzez uczestnictwo w konkursie na esej, artykuł, reportaż na zadany w danym roku temat.

W poprzednich latach Maturzystki i Maturzyści podejmowali tematy:

  • 2020 – „Ja, Polska, Europa, świat – 2040” (2020);
  • 2021 – „Po pandemii: inny świat, gorszy świat, lepszy świat?”;
  • 2022 – „Wojna, po wojnie: nasz inny świat”.

Tegoroczny temat „Zima, wiosna, lato, jesień – moja Polska po wyborach 2023” należy rozumieć szeroko, jako pokazanie ugruntowanych w obserwacjach i wiedzy o świecie współczesnym, osobistych oczekiwań, nadziei, obaw, wizji, prognoz osób z pokolenia wkraczającego w dorosłość, oraz wynikających z nich indywidualnych strategii życiowych.

Prace mogą dotyczyć dowolnie wybranego istotnego aspektu lub wybranych aspektów przyszłości, ale powinny uwzględniać szerszy realistyczny kontekst przyczyn i konsekwencji przyszłych stanów rzeczy.

Tekst obejmujący 6-12 tys. znaków (wliczając ewentualne przypisy i bibliografię) może być napisany w formie: eseju, artykułu lub reportażu z przyszłości. Do konkursu mogą przystąpić uczniowie klas maturalnych, którzy 1 lipca 2023 roku będą mieli ukończone 18 lat.

Termin nadsyłania prac (drogą elektroniczną za pomocą poczty e-mail, na adres mailowy mlodeconcilium@civitas.edu.pl) upływa 1 maja 2023 r.

Komisja konkursowa wyłoni 100 prac i spośród nich wskaże 20 najlepszych prac. W kolejnym etapie wyłonione prace zostaną ocenione przez Grand Jury, złożone z ogółu członków Concilium Civitas. Grand Jury wybierze 10 najlepszych prac w kolejności od 1 do 10.

Wyniki konkursu zostaną podane do dnia 10.06.2023 r.

Autorzy stu najwyżej ocenionych prac konkursowych zostaną zaproszeni do współpracy z Ambasadą Concilium Civitas, złożoną ze studentów Collegium Civitas i tworzących Młode Concilium laureatów Konkursu - grupą utrzymującą stały kontakt z członkami i zespołem organizującym bieżące działanie Concilium Civitas.

20 najlepszych prac, wskazanych przez Jury Konkursowe, zostanie umieszczone w Almanachu Młodego Concilium 2023/24, który ukaże się nakładem Fundacji Collegium Civitas.

Autorzy 10 najlepszych prac wskazanych przez Grand Jury otrzymają nagrody rzeczowe w postaci zwolnienia z czesnego (dotyczy kierunków/specjalności podanych w załączniku do regulaminu) w uczelniach partnerskich lub nagrody finansowe ufundowane przez Fundację Collegium Civitas.

Szczegółowe informacje dotyczące konkursu dostępne są na stronie Concilium Civitas

__________________   

Collegium Civitas to nowoczesna uczelnia o ugruntowanej pozycji na rynku edukacyjnym.
Co nas wyróżnia? Przede wszystkim praktyczne podejście do kształcenia docenione m.in. przez Ministerstwo Edukacji i Nauki, unikatowe w skali kraju specjalności stworzone we współpracy z pracodawcami oraz wysoki poziom umiędzynarodowienia.

Porozumienia z zagranicznymi uniwersytetami (podwójne dyplomy), współpraca z wieloma podmiotami z otoczenia biznesowego, administracji, mediów czy organizacji pozarządowych, otwierają przed absolwentami Collegium Civitas szerokie perspektywy zawodowe na rynku lokalnym i międzynarodowym.

Uczelnia proponuje programy studiów I i II stopnia, prowadzonych w języku polskim, angielskim oraz dwujęzyczne, studia podyplomowe i MBA.

Social media Collegium Civitas:

FB @CollegiumCivitas  |  IG @mojeCivitas  |  LI @Collegium Civitas  |  TT @CollegiumC  |  YT @Collegium Civitas


 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Collegium Civitas
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024 Biuro prasowe
2024-11-15 | 01:00

Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024

Do tegorocznej edycji prestiżowego konkursu dla młodych innowatorów zgłoszonych zostało rekordowe 334 projektów, 33 z nich dotarły do wielkiego Finału. Podczas trzech dni
Edukacja Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
2024-11-14 | 15:00

Program edukacyjny Next Engineers w Polsce

Fundacja GE Aerospace ogłosiła nawiązanie współpracy z Fundacją Perspektywy w celu uruchomienia programu edukacyjnego Next Engineers w Polsce. Warszawa została wybrana jako pierwsza z
Edukacja Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
2024-11-09 | 09:30

Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki

Jak działa szampon? Dlaczego jajko dryfuje w wodzie? Jak rozdzielić kolor flamastra na więcej barw? Te i inne pytania znajdą odpowiedzi w nowych scenariuszach lekcji przygotowanych w ramach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.