Komunikaty PR

Zatrzymaj hałas, zyskaj spokój

2024-11-04  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Kozłowska
KRISHOME

Budowlana 1, Psary Małe
62-300 Września
k.kozlowska|krishome.eu| |k.kozlowska|krishome.eu
509 200 481
www.krishome.pl
Do pobrania Tekst ( 0.44 MB )

Zanieczyszczenie hałasem wokół nas

Widząc ogromną potrzebę uświadomienia społeczeństwu poważnego zagrożenia jakim jest hałas, firma Glassolutions by Saint Gobain rozpoczęła ogólnopolską kampanię społeczną WYCISZ.TO w całości poświęconą temu problemowi.

- Ta kampania to dla nas projekt szczególny, ponieważ nie tylko wskazujemy problem, ale także pomagamy go rozwiązać wspólnie z naszym Partnerem, siecią KRISHOME – mówi Maciej Mańko, Marketing Manager z Saint-Gobain Glassolutions.

- Wierzymy, że dzięki wspólnym wysiłkom możemy sprawić, że hałas stanie się mniej uciążliwy, a nasze środowisko akustyczne – bardziej komfortowe. W ramach tej inicjatywy edukujemy klientów o szkodliwym wpływie hałasu na zdrowie i jakość życia oraz oferujemy konkretne rozwiązania, które zwiększają komfort ich codziennego otoczenia. Wspólne działania z KRISHOME obejmują zarówno szeroko zakrojoną kampanię informacyjną, jak i wdrażanie innowacyjnych produktów, które skutecznie izolują od dźwięków zewnętrznych – podkreśla Maciej Mańko.

 

Czym zatem jest hałas? Hałas definiujemy jako niepożądane, uciążliwe lub szkodliwe dźwięki, które zakłócają spokój i negatywnie wpływają na samopoczucie. Granica między dźwiękiem a hałasem jest subiektywna i każdy z nas ma inną wrażliwość na dźwięki środowiskowe.

Za hałas możemy uznać każdy dźwięk, który utrudnia koncentrację, powoduje zmęczenie, uniemożliwia odpoczynek oraz jest szkodliwy dla zdrowia np. może prowadzić do szkodzenia słuchu – w skrajnych przypadkach nawet głuchoty, jak również do nadciśnienia, chorób serca, zaburzeń snu, stanów lękowych czy depresji. Przy budowie lub remoncie domu, inwestorzy zwracają uwagę na aspekty związane z energooszczędnością, nie mając świadomości, że także hałas cywilizacyjny znacząco wpływa na komfort przyszłego życia i zdrowia rodziny.

Z jakim hałasem mierzą się domownicy w polskich domach i mieszkaniach?

 

Mogłoby się wydawać, że za hałas w przestrzeniach domowych odpowiadają głównie dźwięki dobiegające z sąsiednich lokali. Mimo, że taki problem może być dość uciążliwy, w rzeczywistości najbardziej kłopotliwe jest to, co słychać z zewnątrz. Warto mieć świadomość tego, jak wiele hałasu generują elementy dnia codziennego:

 

  • lekki wiatr: 20 dB,
  • dźwięki dobiegające zza okna wychodzącego na spokojną ulicę: 50 dB,
  • spokojna rozmowa: 50 - 60 dB,
  • dźwięki dobiegające zza okna wychodzącego na ruchliwą ulicę: 70 dB,
  • skrzyżowanie w mieście: 78 dB,
  • droga szybkiego ruchu: 82 dB,
  • suszarka do włosów: 80 - 90 dB.

 

Należy pamiętać, że hałas na poziomie 85 dB wiąże się z pewnym ryzykiem dla zdrowia człowieka. Gdy osiągnie 90 dB, jest to już poważne zagrożenie. Hałas przekraczający 120 dB oznacza odczuwalny ból.

Głośmy problem mieszkańców Europy

 

- Fakty i statystyki wskazują, że 20% populacji Europy jest narażona na hałas powyżej 55dB w nocy co zwiększa ryzyko występowania chorób sercowo-naczyniowych czy psychicznych – alarmują europejscy lekarze. Im dłuższa jest ekspozycja na hałas, tym poważniejsze mogę okazać się też skutki fizyczne.

 

Zmiany w przepisach – konieczność spełnienia wymagań akustycznych

 

Od 1 sierpnia 2024 roku zostały wprowadzone zmiany rozporządzenia w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego. Zmiana dotyczy przede wszystkim konieczności przeprowadzenia analizy w zakresie rozwiązań technicznych i materiałowych, mających na celu spełnienie wymagań akustycznych wynikających z przepisów wydanych na podstawie art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy, zawierającą w szczególności informację o:

  • Zakładanym poziomie hałasu zewnętrznego oddziałującego na budynek.
  • Poziomie wymaganej izolacyjności akustycznej przegród w budynku, w tym dla przegród pomiędzy lokalami, okien, drzwi wejściowych do lokali.
  • Wyrobach budowlanych zapewniających wymaganą izolacyjność akustyczną przegród, o których mowa w lit. b.
  • Dopuszczalnym poziomie hałasu oraz dźwięku przenikających do pomieszczeń budynku oraz o sposobie spełnienia tych wymagań – w przypadku budynku mieszkalnego jednorodzinnego z dwoma lokalami,
  • budynku mieszkalnego jednorodzinnego w zabudowie szeregowej lub bliźniaczej lub budynku mieszkalnego wielorodzinnego.

 

Okna z gwarancją spokoju

 

Skutecznym sposobem na redukcję zanieczyszczeń hałasem jest stosowanie okien z szybami akustycznymi SGG STADIP® SILENCE. To najszybsza droga do poprawy komfortu mieszkania i jakości życia w otoczeniu domowym i biznesowym. Dobrze dobrane okna mogą znacznie obniżyć poziom odczuwanego hałasu we wnętrzach, a różnica może wynieść nawet 40 dB.

W Salonach KRISHOME w całej Polsce, Doradcy pomagają w doborze szyb do stolarki okiennej. W zależności od lokalizacji budynku, stron świata oraz ekspozycji na hałas, zadbają o komfort akustyczny domowników.

Warto mieć na uwadze, że w kontekście dźwięk o izolacyjności okien nie należy skupiać się jedynie na szybach. Nie mniej istotne okazują się pozostałe elementy skrzydła, w tym rodzaj ramy, zastosowane okucia, a także sam sposób osadzenia okna w otworze ściennym.

 

 

Jak się chronić przed hałasem?

 

Większość czasu wolnego spędzamy w domu, dlatego należy zadbać, aby był on bezpieczny dla domowników, w tym zwierząt. Wybór odpowiedniego lokum, zwracanie uwagi na lokalizację i standard akustyczny budynku, a także wybór okien o wyższej klasie dźwiękoszczelności to kluczowe elementy, które mogą pomóc w ochronie przed hałasem. Warto też ograniczać hałas generowany przez nas samych. Słuchanie muzyki na umiarkowanym poziomie głośności, unikanie krzyków i hałasowania w miejscach publicznych oraz korzystanie z transportu publicznego, roweru lub chodzenie pieszo zamiast jazdy samochodem to proste działania, które mogą przynieść duże korzyści. Edukowanie sąsiadów na temat problemu hałasu, wspólne interweniowanie w przypadku uciążliwych odgłosów generowanych przez lokalne firmy lub instytucje oraz sadzenie drzew i roślin, które pochłaniają dźwięk – w ten sposób możemy uzyskać realny wpływ na poziom hałasu w najbliższym otoczeniu.


Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz mapę akustyczną Polski - Kliknij tutaj [link https://wycisz.to]

 

KRISHOME Sp. z o.o. jest nowoczesną marką stolarki otworowej obecną w branży budowlanej od ponad 35 lat. Zakłady produkcyjne oferują komplet stolarki dla domu: okna PVC, stolarkę aluminiową, rolety i żaluzje, drzwi zewnętrzne oraz segmentowe bramy garażowe i przemysłowe. Stolarka KRISHOME dostępna jest w całej Polsce poprzez profesjonalną Sieć Salonów oraz Partnerów Handlowych. Więcej: https://krishome.pl/

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: KRISHOME
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024 Biuro prasowe
2024-11-15 | 01:00

Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024

Do tegorocznej edycji prestiżowego konkursu dla młodych innowatorów zgłoszonych zostało rekordowe 334 projektów, 33 z nich dotarły do wielkiego Finału. Podczas trzech dni
Edukacja Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
2024-11-14 | 15:00

Program edukacyjny Next Engineers w Polsce

Fundacja GE Aerospace ogłosiła nawiązanie współpracy z Fundacją Perspektywy w celu uruchomienia programu edukacyjnego Next Engineers w Polsce. Warszawa została wybrana jako pierwsza z
Edukacja Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
2024-11-09 | 09:30

Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki

Jak działa szampon? Dlaczego jajko dryfuje w wodzie? Jak rozdzielić kolor flamastra na więcej barw? Te i inne pytania znajdą odpowiedzi w nowych scenariuszach lekcji przygotowanych w ramach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.