Wyższa Szkoła Medyczna w Białymstoku po raz 20 zainaugurowała rok akademicki.
„Gaudeamus igitur” już po raz dwudziesty zabrzmiało w Wyższej Szkole Medycznej w Białymstoku podczas uroczystej inauguracji roku akademickiego 2022/2023. Misją uczelni od początku jej istnienia jest profesjonalne kształcenie wysoko wykwalifikowanych kadr medycznych zgodnie z potrzebami rozwijającej się gospodarki naszego regionu, kraju oraz zjednoczonej Europy. Pracownicy naukowi prowadzą innowacyjne badania w zakresie biotechnologii oraz opracowują i wdrażają nowe technologie. Efektem takich wieloletnich działań jest wspierający pamięć suplement diety, przeznaczony przede wszystkim dla osób zmagających się z chorobami neurodegeneracyjnymi, w tym z chorobą Alzheimera.
Wyższa Szkoła Medyczna prowadzi kształcenie na kierunkach: Pielęgniarstwo (studia I i II stopnia), Kosmetologia (I i II stopnia), Ratownictwo Medyczne (studia I stopnia), Fizjoterapia (jednolite magisterskie).
- Mamy za sobą dwadzieścia lat pracy, zdobywania cennych doświadczeń. Mury naszej uczelni opuściło 4311 absolwentów. To był czas niezwykły, ale dalej patrzymy w przyszłość, mamy konkretne plany i zrobimy wszystko, aby je zrealizować. Rozwój Wyższej Szkoły Medycznej charakteryzuje się wyjątkowo dużymi stanami rekrutacji w ostatnich latach. Zaczyna wręcz brakować miejsca w tym budynku i będziemy zmuszeni pomyśleć o kolejnej inwestycji – budowie nowego gmachu dla przyszłych studentów – powiedział Mikołaj Tomulewicz, kanclerz i założyciel uczelni.
Na przestrzeni lat w szkole przeprowadzono projekty obejmujące badania naukowe, w wyniku których powstało kilka wynalazków zakończonych patentami. Uczelnia otoczona jest liczącymi się na rynku firmami biotechnologicznymi: Biolamed, Biotomed, z którymi ściśle współpracuje i wymienia się doświadczeniami.
- Na chwilę obecną wprowadzamy na rynek preparat wykazujący działanie neuroochronne, zwłaszcza w prewencji i leczeniu choroby Alzheimera. Wyniki badań przeprowadzonych na zwierzętach z indukowanym modelem choroby Alzheimera były dla nas samych ogromnym zaskoczeniem (oczywiście pozytywnym). Zwieńczeniem tych badań jest komercjalizacja preparatów, powstałych w oparciu o uzyskane wyniki prac doświadczalnych. W najbliższych tygodniach pojawi się w aptekach w całej Polsce suplement diety pod nazwą Betula Forte, dedykowany osobom mającym kłopoty z pamięcią, bądź stwierdzone początki choroby Alzheimera. Znając wyniki badań oraz potencjał tego preparatu przygotowujemy się do rozpoczęcia badań klinicznych – zapowiedział Mikołaj Tomulewicz.
Betula Forte, stworzona została z myślą o kompleksowym wsparciu sprawności intelektualnej oraz pracy mózgu. Jest pierwszym preparatem w Polsce, który zawiera unikatowy składnik – betulinę. Produkt Betula Forte ze względu na działanie neuroprotekcyjne warto stosować już pierwszych kłopotach z pamięcią (nawet około 30 roku życia). Przede wszystkim, preparat przeznaczony jest dla osób cierpiących na choroby neurodegeneracyjne w tym chorobę Alzheimera.

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.