Wyższa Szkoła Medyczna w Białymstoku po raz 20 zainaugurowała rok akademicki.
„Gaudeamus igitur” już po raz dwudziesty zabrzmiało w Wyższej Szkole Medycznej w Białymstoku podczas uroczystej inauguracji roku akademickiego 2022/2023. Misją uczelni od początku jej istnienia jest profesjonalne kształcenie wysoko wykwalifikowanych kadr medycznych zgodnie z potrzebami rozwijającej się gospodarki naszego regionu, kraju oraz zjednoczonej Europy. Pracownicy naukowi prowadzą innowacyjne badania w zakresie biotechnologii oraz opracowują i wdrażają nowe technologie. Efektem takich wieloletnich działań jest wspierający pamięć suplement diety, przeznaczony przede wszystkim dla osób zmagających się z chorobami neurodegeneracyjnymi, w tym z chorobą Alzheimera.
Wyższa Szkoła Medyczna prowadzi kształcenie na kierunkach: Pielęgniarstwo (studia I i II stopnia), Kosmetologia (I i II stopnia), Ratownictwo Medyczne (studia I stopnia), Fizjoterapia (jednolite magisterskie).
- Mamy za sobą dwadzieścia lat pracy, zdobywania cennych doświadczeń. Mury naszej uczelni opuściło 4311 absolwentów. To był czas niezwykły, ale dalej patrzymy w przyszłość, mamy konkretne plany i zrobimy wszystko, aby je zrealizować. Rozwój Wyższej Szkoły Medycznej charakteryzuje się wyjątkowo dużymi stanami rekrutacji w ostatnich latach. Zaczyna wręcz brakować miejsca w tym budynku i będziemy zmuszeni pomyśleć o kolejnej inwestycji – budowie nowego gmachu dla przyszłych studentów – powiedział Mikołaj Tomulewicz, kanclerz i założyciel uczelni.
Na przestrzeni lat w szkole przeprowadzono projekty obejmujące badania naukowe, w wyniku których powstało kilka wynalazków zakończonych patentami. Uczelnia otoczona jest liczącymi się na rynku firmami biotechnologicznymi: Biolamed, Biotomed, z którymi ściśle współpracuje i wymienia się doświadczeniami.
- Na chwilę obecną wprowadzamy na rynek preparat wykazujący działanie neuroochronne, zwłaszcza w prewencji i leczeniu choroby Alzheimera. Wyniki badań przeprowadzonych na zwierzętach z indukowanym modelem choroby Alzheimera były dla nas samych ogromnym zaskoczeniem (oczywiście pozytywnym). Zwieńczeniem tych badań jest komercjalizacja preparatów, powstałych w oparciu o uzyskane wyniki prac doświadczalnych. W najbliższych tygodniach pojawi się w aptekach w całej Polsce suplement diety pod nazwą Betula Forte, dedykowany osobom mającym kłopoty z pamięcią, bądź stwierdzone początki choroby Alzheimera. Znając wyniki badań oraz potencjał tego preparatu przygotowujemy się do rozpoczęcia badań klinicznych – zapowiedział Mikołaj Tomulewicz.
Betula Forte, stworzona została z myślą o kompleksowym wsparciu sprawności intelektualnej oraz pracy mózgu. Jest pierwszym preparatem w Polsce, który zawiera unikatowy składnik – betulinę. Produkt Betula Forte ze względu na działanie neuroprotekcyjne warto stosować już pierwszych kłopotach z pamięcią (nawet około 30 roku życia). Przede wszystkim, preparat przeznaczony jest dla osób cierpiących na choroby neurodegeneracyjne w tym chorobę Alzheimera.
Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024
Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.