Wystawa Ludzi Zmieniających Świat już otwarta
Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Wystawa Ludzi Zmieniających Świat, zlokalizowana w podcieniach Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego przy placu Bankowym w Warszawie, pokazuje dokonania przedsiębiorczyń, liderek oraz liderów, którzy kreują oblicze polskiego biznesu oraz społeczności lokalnych. Wystawa zapowiada jednocześnie XVI edycję Konkursu Sukces Pisany Szminką, najstarszego i największego konkursu nagradzającego przedsiębiorczość Polek i ludzi działających na rzecz DEI. Nowa edycja wystartuje już w październiku. Współorganizatorami wystawy są Fundacja WłączeniPlus oraz Wojewoda Mazowiecki.
Wystawa Ludzi Zmieniających Świat jest hołdem dla dokonań osób , które z determinacją zmieniają oblicze polskiego biznesu i Polski. Osoby te wyróżniają nie tylko zawodowe sukcesy, lecz także niestrudzone dążenie do promowania równości, różnorodności i włączania. Przede wszystkim jednak wystawa Ludzi Zmieniających Świat ma być inspirującą historią o pokonywaniu wyzwań, przełamywaniu barier i budowaniu lepszej przyszłości. Celem wystawy jest ukazanie ludzkiej strony sukcesu oraz inspirowanie do wspierania idei DEI (ang. diversity, equity, inclusion – różnorodność, równość i włączanie) w miejscu pracy.
– Kontynuujemy otwarcie przestrzeni urzędu na ważne społecznie tematy. Poruszaliśmy już kwestię wolności, tym razem zajmujemy się równością i działaniami na rzecz włączenia społecznego mieszkańców. Ważnym aspektem wystawy Ludzi Zmieniających Świat jest także promowanie aktywności i przedsiębiorczości kobiet, a właśnie łączenie pracy zawodowej z życiem prywatnym jest jednym z założeń rządowego programu Aktywny Maluch, który realizujemy na Mazowszu. Trzeba pamiętać, że wciąż w wielu gminach rodzice nie mają zapewnionej opieki nad dziećmi – w żłobkach, klubach dziecięcych, czy u dziennego opiekuna, co utrudnia podjęcie aktywności zawodowej. I właśnie w tym obszarze kierujemy wsparcie do samorządów – powiedział Mariusz Frankowski, Wojewoda Mazowiecki podczas otwarcia wystawy.
Ludzie Zmieniający Świat
Wystawa to kolejny – obok Alei Ludzi Zmieniających Świat, powstałej na terenie kompleksu pałacowo-ogrodowego Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie – element celebracji i nagłaśniania dokonań niezwykłych ludzi.
– Zorganizowanie wystawy Ludzi Zmieniających Świat było jednym z naszych marzeń, a jednocześnie częścią misji nagłaśniania sukcesów ludzi, którzy na co dzień rzadko zatrzymują się, by o sobie głośno mówić, bo całą swoją energię przekierowują na działanie. To wyraz naszego podziwu – mówi Olga Kozierowska, prezeska Fundacji WłączeniPlus oraz pomysłodawczyni konkursu Sukces Pisany Szminką.
Konkurs Sukces Pisany Szminką jest największą i najstarszą w Polsce inicjatywą dla przedsiębiorczych kobiet, w którym nagradzane są także liderki, liderzy oraz organizacje działające na rzecz równości, różnorodności oraz włączania. W ciągu szesnastu lat jego istnienia nagrodzono już ponad 165 przedsiębiorczyń z małych i dużych firm oraz liderek i liderów z organizacji, pokazujących, że warto realizować marzenia o własnym biznesie i budować firmy nastawione na równość oraz różnorodność. W wybór grona finałowego i zwycięzców ubiegłorocznej edycji zaangażowanych było aż 90 ekspertów i ekspertek.
– Z niecierpliwością czekam na 16. edycję konkursu, a w niej – mogę już uchylić rąbka tajemnicy – pojawią się nowe kategorie. Z tego miejsca już zachęcam do tego, by nominować osoby prowadzące własne biznesy, działające w STEAM, a także prowadzące projekty z obszaru DEI – dodaje Olga Kozierowska.
Ludzie Zmieniający Świat, których portrety i historie zobaczyć można na wystawie:
- Martyna Brzozowska
- Katarzyna Goch
- Paweł Jakubik
- Małgorzata Miśkiewicz
- prof. Marlena Plebańska
- Małgorzata Rozenek-Majdan
- Agnieszka Święch
- Monika Walecka
- Anna Wiatrowska
- Aleksandra Włodarczyk
- Noemi Zabari
- Katarzyna Zasiadły
- Olga Adamkiewicz, Katarzyna Rozenfeld i Magdalena Sobkowiak-Czarnecka – kampania Kobiety na Wybory
- Urszula Przegalińska-Kubik – Ekoenergetyka – Polska S.A.
- Dorota Wojtanowicz – Fundacja Znacznie Więcej
Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024
Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.