Współpraca między Warszawskim Uniwersytetem Medycznym firmą Boehringer Ingelheim
Warszawski Uniwersytet Medyczny oraz firma Boehringer Ingelheim Sp. z o.o. podpisują list intencyjny, którego celem jest nawiązanie współpracy w zakresie organizacji wspólnego konkursu dla studentów.
Warszawa, 24 kwietnia 2023 r. – 20 kwietnia 2023 r. w siedzibie Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego odbyło się podpisanie listu intencyjnego zapowiadającego współpracę między Warszawskim Uniwersytetem Medycznym, a firmą Boehringer Ingelheim Sp. z o.o. Przedmiotem współpracy będzie organizacja konkursu kierowanego do studentów wiodącej polskiej uczelni medycznej. Sygnatariuszami umowy są prof. Zbigniew Gaciong - JM Rektor WUM oraz Michal Čuha - Dyrektor Generalny Boehringer Ingelheim Sp. z o.o.
W podpisaniu umowy uczestniczył również prof. Piotr Pruszczyk – Prorektor ds. Nauki i Transferu Technologii WUM, dr hab. n.med. Piotr Bienias – adiunkt w Klinice Chorób Wewnętrznych i Kardiologii z Centrum Diagnostyki i Leczenia Żylnej Choroby Zakrzepowo Zatorowej WUM oraz dr hab. n. med. Paweł Balsam – adiunkt w I Katedrze i Klinice Kardiologii WUM, natomiast z ramienia firmy Boehringer Ingelheim Sp. z o.o. Sebastian Schubert - dyrektor działu Corporate Affairs oraz inni przedstawiciele tego działu.
- Jesteśmy zaszczyceni podejmując współpracę z renomowaną uczelnią medyczną, co w naszej ocenie jest właściwym krokiem dla podnoszenia świadomości zdrowotnej społeczeństwa. Firma Boehringer Ingelheim Sp. z o.o. od lat zapewnia pacjentom innowacyjne leki stosowane w różnych obszarach terapeutycznych, jednak wierzymy, że podstawą długiego i dobrego życia jest edukacja o zdrowiu i profilaktyka. – powiedział Michal Čuha, Dyrektor Generalny Boehringer Ingelheim.
- Uczelnia, jak każda duża instytucja naukowa, stara się także współpracować z otoczeniem biznesowym. Właściwe, zdrowe relacje są niezwykle ważne. List intencyjny, który przed chwilą podpisaliśmy rozpoczyna pewien projekt edukacyjny. Korzyści odniosą wszyscy – zarówno nasi studenci i lekarze, którzy będą tę akcję prowadzić, jak i pacjenci, do których jest ona kierowana – stwierdził prof. Zbigniew Gaciong, Rektor WUM.
Firma Boehringer Ingelheim Sp. z o.o. jest partnerem kampanii „Za głosem serca” – inicjatywy, w której organizacje pacjentów oraz eksperci nauk o zdrowiu chcą wzmacniać kompetencje zdrowotne społeczeństwa oraz podnosić świadomość na temat chorób kardiologicznych, w tym przede wszystkim niewydolności serca. Niewydolność serca to powszechna choroba, na którą cierpi ponad milion osób w Polsce, a jednak wiedza o niej jest ciągle niewystarczająca. Działania edukacyjne są więc pilnie potrzebne, aby poprawić tę sytuację.
Chcąc dodatkowo wesprzeć tę inicjatywę firma Boehringer Ingelheim Sp. z o.o. wystąpiła do Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego o możliwość wspólnego zorganizowania konkursu adresowanego do Studenckich Kół Naukowych WUM, którego przedmiotem będzie stworzenie edukacyjnego materiału wideo na temat niewydolności serca. W konkursie wezmą udział członkowie Studenckiego Koła Naukowego przy I Katedrze
i Klinice Kardiologii WUM, Studenckiego Koła Naukowego Zator oraz Studenckiego Koła Naukowego przy Klinice Chorób Wewnętrznych i Kardiologii WUM.
- Umożliwienie naszym studentom zdobywania doświadczenia poprzez udział w konkursach organizowanych przez podmioty zewnętrzne to na naszej uczelni standard, który wysoko cenimy. Wykorzystanie zdobytej wiedzy do tworzenia kreatywnych pomysłów edukacyjnych w zakresie zdrowia to dobry pomysł na aktywizację studentów naszej uczelni - powiedział prof. Piotr Pruszczyk, prorektor WUM ds. Nauki i Transferu Technologii.
- W ramach współpracy między Warszawskim Uniwersytetem Medycznym, a firmą Boehringer Ingelheim powstanie projekt edukacyjny dla mieszkańców Warszawy na temat niewydolności serca. Studenci będą w niego zaangażowani, będą pomysłodawcami. Korzyści płynące dla studentów są takie, że będą mogli pogłębić swoją wiedzę na temat niewydolności serca, ale też działać na rzecz mieszkańców Warszawy i zdrowia publicznego, co wpłynie na rokowania pacjentów. Tych którzy cierpią na niewydolność serca lub są nią zagrożeni - dr hab. Paweł Balsam, adiunkt w I Katedrze i Klinice Kardiologii WUM.
- Planowany projekt jest niezwykle ważny w edukacji młodych kadr medycznych, ponieważ ważne jest zrozumienie istoty niewydolności serca jako konkretnej jednostki chorobowej obarczonej niezwykle złym rokowaniem. Istotne jest też rozpropagowanie w społeczeństwie wiedzy na temat zagrożenia tą chorobą - dr hab. Piotr Bienias, adiunkt w Klinice Chorób Wewnętrznych i Kardiologii z Centrum Diagnostyki i Leczenia Żylnej Choroby Zakrzepowo Zatorowej WUM.
Boehringer Ingelheim
Boehringer Ingelheim - firma rodzinna od momentu jej założenia w 1885 r. - ma swobodę realizacji swojej długofalowej wizji, dążąc do określenia przyszłych wyzwań zdrowotnych oraz identyfikacji niezaspokojonych potrzeb medycznych.
Jesteśmy wiodącą firmą farmaceutyczną. Każdego dnia ponad 52 000 naszych pracowników tworzy wartość dzięki innowacjom w zakresie trzech obszarów biznesowych: leków przeznaczonych do stosowania u ludzi, zdrowia zwierząt i leków biologicznych.
Poprzez otwarcie się na partnerstwo i zaangażowanie różnorodnych ekspertów z obszaru nauk przyrodniczych, w pełni wykorzystujemy możliwości badawcze i naukowe. Współpracując, przyspieszamy osiągnięcie kolejnego przełomu medycznego, który zmieni życie chorych teraz i w przyszłości.
Więcej informacji o firmie Boehringer Ingelheim można uzyskać, odwiedzając stronę www.boehringer-ingelheim.com.pl

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.