Wolontariusze PPG stworzyli „Zieloną Klasę” we Wrocławiu
Firma stworzyła w Szkole Podstawowej nr 8 we Wrocławiu „Zieloną Klasę” – innowacyjną przestrzeń edukacyjną przeznaczoną do nauki i odpoczynku na świeżym powietrzu. Wsparcia w realizacji projektu udzieliło Stowarzyszenie „Grupa z Pasją”.
Powstała „Zielona Klasa” to miejsce, gdzie nauka łączy się z naturą, inspirując kreatywność i aktywność. Przestrzeń została zaprojektowana tak, aby zapewnić zdrowe, komfortowe i stymulujące środowisko do nauki, zabawy i integracji. W ramach projektu stworzono m.in. przestrzeń do nauki z ławami szkolnymi i tablicą, kącik do zajęć interaktywnych i lekcji wychowawczych, ścieżkę sensoryczną, posadzono ponad 300 drzew i roślin, a całość uzupełniono dodatkowymi elementami edukacyjnymi i dekoracyjnymi, tj. pergola, budki dla ptaków, drewniane grzybki itp. Ponadto, na specjalnie zainstalowanych drewnianych panelach ogrodzeniowych namalowane zostały kolorowe grafiki. Podczas prac zabezpieczających i malarskich wykorzystano blisko 100 litrów farb marek należących do PPG, tj. m.in.: Dekoral Multimetal Atykorozyjna farba do metalu, Dekoral Emalia akrylowa do drewna i metalu, Drewnochron Impregnat grunt.
PPG przekazało na inwestycję 200 000 PLN, w projekcie wzięło udział ponad 50 pracowników-wolontariuszy firmy.
„"Zielona klasa" uatrakcyjniła i znacznie wzbogaciła bazę szkoły” – powiedziała Monika Lenio, Dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 8 we Wrocławiu. „Pozwoli nam ona na wykazywanie się jeszcze większą kreatywnością podczas zajęć edukacyjnych oraz świetlicowych, otworzy przed uczniami wiele nowych możliwości i wyzwań i sprawi, że
nauka będzie bardziej efektywna i ciekawsza. Jesteśmy wdzięczni pracownikom PPG za tak ogromne zaangażowanie, za ich życzliwość i wielkie serca”.
„W PPG już od blisko dziesięciu lat rozwijamy projekt Colorful Communities, w ramach którego wspieramy lokalne społeczności, odnawiamy wnętrza różnego rodzaju instytucji publicznych, takich jak szkoły, przedszkola, szpitale, czy hospicja. Robimy to, ponieważ u podstaw naszej działalności leży chęć ochrony i upiększania świata, w którym żyjemy i jesteśmy dumni za każdym razem, kiedy możemy to robić. Pomagamy, wnosząc swoje produkty, pomagamy, wnosząc zapał wolontariuszy, którzy są naszymi pracownikami i zawsze bardzo chętnie odpowiadają na tego typu wyzwania” – powiedział Krzysztof Żołędziowski, dyrektor operacyjny, PPG Deco Polska Sp. z o.o.
Projekt „Zielonej klasy” odzwierciedla również zaangażowanie PPG w kwestie zrównoważonego rozwoju. Zewnętrzna klasa z kilkuset nowymi roślinami posadzonymi przez wolontariuszy ma pomagać w nauce ekologii, wyjaśnianiu roli i znaczenia ekosystemów przyrodniczych, krzewieniu postaw proekologicznych i promowaniu poszanowania dla natury oraz zdrowego stylu życia. Także murale nawiązują do środowiska naturalnego prezentując typowo polskie motywy przyrodnicze. Dodatkowo, jako zwieńczenie realizacji projektu w szkole – dla wszystkich uczniów placówki - zorganizowane zostaną warsztaty ekologiczne, które poprowadzą przedstawicielki Grupy z Pasją.
Wrocławska „Zielona Klasa” to jeden z ponad 25 projektów zrealizowanych przez pracowników-wolontariuszy PPG na całym świecie w trzecim roku inicjatywy „New Paint for a New Start”. Co roku w trakcie miesięcy wakacyjnych (czerwiec, lipiec, sierpień) poświęcają oni swój czas, aby przy wykorzystaniu produktów malarskich PPG, swojej wiedzy na temat kolorów oraz doświadczenia, tworzyć angażujące i rozwijające przestrzenie dla uczniów.
"Jakość edukacji ma ogromne znaczenie i może zmienić trajektorię życia ucznia. Nasi pracownicy-wolontariusze są tego świadomi i zawsze z ogromnym zaangażowaniem wkraczają do szkół oraz innych placówek edukacyjnych, aby malować sale lekcyjne czy tworzyć kreatywne miejsca, w których uczniowie mogą się rozwijać" - powiedziała Malesia Dunn, dyrektor wykonawczy Fundacji PPG i globalnej odpowiedzialności społecznej firmy. "Każdy projekt New Paint for a News Start ma na celu stworzenie przyjaznych przestrzeni, w których uczniowie czują się wspierani, i które umożliwiają młodym ludziom wzrost osobisty i rozwój".
Celem programu Colorful Communities jest ochrona i upiększanie otoczenia społeczności lokalnych sąsiadujących z jednostkami biznesowymi firmy na całym świecie. W tym celu PPG zapewnia wolontariuszy-pracowników firmy, produkty oraz wsparcie finansowe. Od uruchomienia programu w 2015 roku, zrealizowano ponad 500 projektów w 50 krajach, w których udział wzięło ponad 26 500 pracowników-wolontariuszy PPG, i które swoim zasięgiem objęły ponad 9,2 miliona ludzi. Inwestycja PPG w projekt od początku jego powstania wyniosła łącznie 10 mln dolarów, a w ostatnim kwartale 2023 roku firma zdecydowała się przekazać do 2030 r. dodatkowe 5 mln dolarów na dalszy rozwój inicjatywy.
Dla PPG, jako globalnego lidera produkcji farb, lakierów i powłok specjalistycznych, działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu są jednym z priorytetów. W 2023 roku firma zainwestowała ponad 17,5 miliona dolarów, wspierając setki organizacji w ponad 40 krajach. Inwestując w edukację, PPG pomaga w rozwijaniu wykwalifikowanej kadry oraz przyszłych innowatorów w dziedzinach związanych z powłokami i produkcją. Ponadto firma daje swoim pracownikom możliwość zaangażowania w ważne dla nich sprawy poprzez wspieranie ich wysiłków w ramach wolontariatu oraz działań charytatywnych.
Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024
Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.