„Włącz ochronę oczu” – katalog trafia do poradni psychologiczno-pedagogicznych
Katalog dobrych nawyków „Włącz ochronę oczu”, sformułowany przez Huawei i Polskie Towarzystwo Optometrii i Optyki, trafił do 50 poradni psychologiczno-pedagogicznych w 15 miastach w kraju. To kolejny element kampanii edukacyjnej prowadzonej przez Huawei i PTOO, która dostarcza wiedzę o tym, jak samodzielnie zadbać o kondycję oczu w okresie wzmożonego użytkowania komputerów w nauce i pracy zdalnej.
Huawei i PTOO prowadzą kampanię od 8 kwietnia, komunikując ją poprzez media i kanały social media. Powstała też strona dedykowana kampanii, gdzie znalazły się pogłębione treści edukacyjne (https://consumer.huawei.com/pl/offer/wlaczochroneoczu/).
Katalog, wydrukowany na dużym formacie i przekazany 50 poradniom psychologiczno-pedagogicznym w 15 polskich miastach, to sposób na dotarcie z cenną wiedzą do dzieci i młodzieży, szczególnie narażonych na konsekwencje wzmożonego użytkowania ekranów.
- Cieszy nas, że tak ważny temat, jak higiena wzroku przed ekranami komputerów jest poruszany w przestrzeni publicznej. Pracując na co dzień z dziećmi i młodzieżą zauważamy, że wydłużony czas, który nasi pacjenci spędzają przed komputerami podczas nauki zdalnej, przekłada się negatywnie także na kondycję wzroku. Jest to widoczne zwłaszcza u dzieci, które zgłaszają się do poradni na diagnozę w związku z pojawiającymi się trudnościami w pisaniu i czytaniu, ale także z zaburzeniami koncentracji uwagi. Program "Włącz ochronę oczu" dopełnia nasze cele i pomaga nam w prosty sposób dzielić się z pacjentami i ich rodzicami wiedzą o tym, jak dbać o wzrok, szczególnie w warunkach wielogodzinnej nauki przed ekranami – mówi Marta Miklasińska, dyrektorka Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 w Sosnowcu.
- Pacjenci – także ci bardzo młodzi – którzy trafiają do gabinetu optometrysty zgłaszają gorsze widzenie pod koniec dnia, niestabilną ostrość obrazu, trudności z utrzymaniem uwagi lub wręcz niechęć do czytania. Bez wątpliwości – warunki nauki zdalnej sprawiły, że dzieci i młodzież spędzają znacznie więcej czasu przed ekranami, a co za tym idzie bardziej obciążają oczy przez konieczność skupiania wzroku wyłącznie na bliskich odległościach. W tym okresie szczególnie powinniśmy pamiętać (i przypominać dzieciom) o częstych przerwach od urządzeń cyfrowych na rzecz np. ruchu na świeżym powietrzu – mówi optometrystka Luiza Krasucka, przewodnicząca PTOO.
„Włącz ochronę oczu” to zestaw prostych i zarazem skutecznych ćwiczeń i zasad, które, włączone do codziennych rytuałów, mogą realnie dać ulgę naszym oczom, zmęczonym wydłużoną pracą przed ekranem komputera. Polacy, zapytani przez Ipsos na zlecenie Huawei o ich doświadczenia z ostatniego roku, przyznali, że spędzają przed komputerem więcej czasu niż przed pandemią (67% badanych), a niemal połowa z tej grupy zadeklarowała, że czas przed komputerem wydłużył się o przynajmniej 3 godziny dziennie. Z kolei aż 70% z tej grupy uważa, że jest to przyczyna pogorszenia się kondycji ich oczu.

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.