Komunikaty PR

Weź udział w IV edycji Solve for Tomorrow

2024-09-25  |  17:00
Biuro prasowe

Młodzi ludzie nie są obojętni na to, co dzieje się wokół nich. Dostrzegają problemy związane ze środowiskiem naturalnym, kondycją psychiczną swoich rówieśników, poczuciem bezpieczeństwa czy wykluczeniem. Pragną dokonywać realnych zmian, zgodnych ze swoimi zainteresowaniami. Taką możliwość daje program Solve for Tomorrow, w ramach którego młodzież mierzy się z jednym z 4 wyzwań współczesności: zdrowiem, klimatem, bezpieczeństwem lub integracją. Zgłoszenia do programu można wysyłać do 12 listopada tego roku.

Solve for Tomorrow to globalny program edukacyjny Samsung, który w Polsce działa od 2021 roku. W ramach programu młodzi ludzie mierzą się z aktualnymi wyzwaniami współczesnego świata, tworząc pomysły na rozwiązania lokalnych problemów przy wsparciu nowych technologii. To także wyjątkowa okazja dla nauczycieli i nauczycielek, aby zaangażować swoich uczniów i uczennice w tworzenie innowacyjnych projektów, które mogą pozytywnie wpłynąć na naszą rzeczywistość.

Dla kogo jest program Solve for Tomorrow?

Do programu mogą zgłaszać się uczniowie i uczennice szkół ponadpodstawowych. Grupa może liczyć od 3 do 5 osób wraz z nauczycielem. Zadaniem drużyny jest zgłoszenie projektu skupionego wokół jednej z czterech kategorii: zdrowia, bezpieczeństwa, klimatu lub integracji. Zainteresowani mogą wziąć udział w trzech webinarach informacyjnych o programie, które odbędą się w dniach 1 października, 21 października i 5 listopada 2024 roku. Dzięki webinarom będzie można dowiedzieć się m.in. jak przygotować zgłoszenie czy też czym jest metoda Design Thinking. Na webinary można się zapisywać przez stronę: https://solvefortomorrow.pl/

Udział w Solve for Tomorrow to doskonała okazja do wspierania rozwoju kompetencji przyszłości 4K, takich jak kreatywność, kooperacja, komunikacja i krytyczne myślenie. Program nie tylko umożliwia młodzieży zaangażowanie się w działania na rzecz planety lub lokalnej społeczności, ale także daje im szansę na rozwijanie swoich pasji oraz nawiązywanie kontaktów z rówieśnikami z całej Polski. Wszystko to odbywa się przy wsparciu doświadczonych trenerów metodologii Design Thinking i mentorów Samsung, którzy będą towarzyszyć zespołom na każdym etapie pracy nad projektem.

Harmonogram programu

Program Solve for Tomorrow składa się z trzech etapów. W I etapie uczestnicy dobrani w  zespoły wraz z opiekunem wybierają 1 z 4 wyzwań, a następnie zgłaszają swój pomysł poprzez formularz dostępny na stronie: www.solvefortomorrow.pl. Zgłoszenia można wysyłać do 12 listopada b.r.

Następnie spośród nich jury wybiera co najmniej 25 zespołów, które przechodzą do kolejnego etapu. W półfinale grupy uczestniczą w warsztatach Design Thinking i poznają metodologię STEAM. Warunkiem zaliczenia tego etapu jest przygotowanie i przesłanie filmu podsumowującego postępy prac nad projektem do 30 stycznia 2025 roku.

Do ostatniego etapu przechodzi co najmniej 10 finałowych zespołów. Na tym etapie i przy wsparciu mentorów Samsung zespoły  przystąpią do prototypowania rozwiązań oraz przygotowań do prezentacji podczas Demo Day. W tej fazie odbędzie się również Solve for Tomorrow Campus – zjazd inspiracyjny dla finalistów.  Całość zwieńczy uroczysta gala w kwietniu 2025 roku, podczas której ogłoszone zostaną wyniki IV edycji programu.

Zespoły, które przeszyły tak długą drogę, mogą liczyć na atrakcyjne nagrody. Laureaci trzech pierwszych miejsc otrzymają stypendia w wysokości odpowiednio: I miejsce – 35 tys. zł, II – 25 tys. zł, III – 15 tys. zł. Na finalistów czekają atrakcyjne nagrody w postaci produktów Samsung. Nagrody w formie urządzeń trafią również do szkół, których uczniowie znaleźli się w finale oraz nauczycieli opiekujących się zespołami finalistów.

Program Solve for Tomorrow objęty został patronatem honorowym Ministra Cyfryzacji, Ministra Edukacji oraz Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, jak również patronatem Centrum Nauki Kopernik i UNEP/GRID-Warszawa. Partnerami programu są: Fundacja Our Future Foundation i Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog.

Nie zwlekaj! Zgłoś zespół uczniowski ze swojej szkoły do 12 listopada i realizuj pomysły: https://solvefortomorrow.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024 Biuro prasowe
2024-11-15 | 01:00

Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024

Do tegorocznej edycji prestiżowego konkursu dla młodych innowatorów zgłoszonych zostało rekordowe 334 projektów, 33 z nich dotarły do wielkiego Finału. Podczas trzech dni
Edukacja Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
2024-11-14 | 15:00

Program edukacyjny Next Engineers w Polsce

Fundacja GE Aerospace ogłosiła nawiązanie współpracy z Fundacją Perspektywy w celu uruchomienia programu edukacyjnego Next Engineers w Polsce. Warszawa została wybrana jako pierwsza z
Edukacja Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
2024-11-09 | 09:30

Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki

Jak działa szampon? Dlaczego jajko dryfuje w wodzie? Jak rozdzielić kolor flamastra na więcej barw? Te i inne pytania znajdą odpowiedzi w nowych scenariuszach lekcji przygotowanych w ramach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.